مرسدس‌بنز با Pebble در زمینه‌ی فناوری‌های مربوط به ساعت‌های هوشمند همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی با درک اهمیت سیستم‌های اطلاع‌رسانی در خودروهای خود به دنبال اضافه نمودن قابلیت‌های جدید هستند و سرمایه‌گذاری و وقت بسیاری را برای دستیابی به فناوری‌های لازم و طراحی و تولید چنین سیستم‌هایی انجام می‌دهند. اما شماری از خودروسازان پا را فراتر نهاده و روی فناوری‌های مربوط به گجت‌های پوشیدنی نیز سرمایه گذاری کرده‌اند.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید کمپانی نیسان در حال طراحی و ساخت یک عینک‌هوشمند و همچنین ساعتی هوشمند است که در نظر دارد به‌همراه خودروها خود به بازار عرضه کند. مرسدس بنز نیز به‌عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در جهان قدم در این وادی نهاده است. اما این خودروساز آلمانی خود اقدام به طراحی و تولید چنین ابزارهایی نکرده است، بلکه مرسدس‌بنز با یکی از تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند آغاز به همکاری کرده است. اخیرا اخباری در مورد توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی توسط خودروساز آلمانی برای گوگل‌گلس مطرح شده بود، اما هم‌اکنون شواهد گویای همکاری مرسدس‌بنز با کمپانی نوپای Pebble‌ هستند.

PebbleBenzInt

این دو کمپانی جزئیات همکاری خود را در نمایشگاه CES 2014 در اختیار عموم قرار خواهند داد، اما آنچنان که به نظر می‌رسد این دو کمپانی برای توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی مرسدس بنز با نام Digital DriveStyle با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این اپلیکیشن دستیابی به اطلاعاتی همچون محل پارک خودرو، باز یا بسته بودن درب‌ها و میزان سوخت خودرو را برای کاربر از روی ساعت‌هوشمند ممکن خواهد کرد. در داخل خودرو نیز این اپلیکیشن قابلیت‌هایی همچون کنترل سیستم مسیریابی، هشدار برای موانع موجود در راه را در اختیار راننده قرار داده و همچنین ارتباط با Siri را نیز تسهیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات