ساعت هوشمند نوکیا در سه ماهه سوم 2014 عرضه می‌شود

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها گرایش بازار به سمت ساعت‌های هوشمند است و نه تنها کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری نسبت به ساخت این ساعت‌های مچی اقدام کرده‌اند، بلکه استارتاپ‌های جدید و برخی تولیدکنندگان لوازم ورزشی نیز به این محصولات علاقمند شده‌اند. مدت‌ها است که شایعاتی پیرامون ساعت هوشمند نوکیا به گوش می‌رسد و اخیرا نیز گزارش شده که ساعت هوشمند فلاندی‌ها در سه ماهه سوم 2014 روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را تصاحب نموده و به زودی کمپانی فلاندی قادر به تولید تلفن هوشمند نخواهد بود. اما ظاهرا فلاندی‌ها قصد دارند ساعت هوشمند خود را مستقل از مایکروسافت و توسط بخش‌های باقی مانده نوکیا طراحی و تولید نمایند و نوکیا بصورت مستقل بر روی این ساعت کار خواهد کرد.

گفته می‌شود طراحی ساعت هوشمند نوکیا تحت نظارت اکسل میر، مدیر بخش محصولات آینده و پیتر اسکیل‌من پیش می‌رود. همچنین شایعات به قابلیت‌های خاص نوکیا مانند کنترل حرکتی شبیه به کینکت، مجهز خواهد شد که کاربر از طریق ژست‌های حرکتی قادر به کنترل ساعت مچی خود خواهد بود. حتی گفته می‌شود که نوکیا از فناوری Nokia Morph نیز در ساعت هوشمند خود بهره خواهد برد. این فناوری امکان تغییر شکل ابزار و متقابلا تغییر کارایی آن را به همراه خواهد داشت. در واقع اگر نوکیا قادر به عملی کردن آن در ساعت خود باشد با یک ساعت تبدیل شدنی مواجه خواهیم شد که از یک حالت به حالت دیگر تبدیل می‌شود.

احتمالا این ساعت با موبایل‌های مبتنی بر ویندوز فون سازگار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات