اپل مهر ماه سال آتی، ساعت هوشمند iWatch را به‌همراه نسل جدید آیفون به بازار عرضه خواهد کرد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت چینی C Technology، اپل در نظر دارد تا ساعت هوشمند خود را که شایعات زیادی درباره‌ی آن مطرح شده، در مهرماه سال آینده به همراه نسل جدید آیفون به بازار عرضه کند.
تبلیغات

ضمنا این گزارش خبر از وجود دو نمونه‌ی اولیه از این ساعت هوشمند می‌دهد که یکی از آن‌ها به عنوان محصول‌ نهایی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین این گزارش عدم تصمیم‌گیری در مورد اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش این ساعت هوشمند را نیز اعلام کرده است. باتری مورد استفاده در این دو نمونه آزمایشی، 100 میلی‌آمپر ساعتی است. iWatch قابلیت شارژ باتری از طریق امواج بی‌سیم را نیز در اختیار کاربران خواهد گذاشت که با استفاده از آن می‌توان ساعت هوشمند اپل را تا فاصله یک متری شارژ کرد.

اما بسیاری از کارشناسان وجود باتری 100 میلی‌آمپر ساعتی در ساعت هوشمند اپل را زیر سوال برده است. چراکه از نظر این وب‌سایت این باتری قابلیت تامین انرژی برای ساعت‌های هوشمند را نخواهد داشت. گلکسی گیر سامسونگ دارای یک باتری 315 میلی‌آمپرساعتی است که انتقادات فراوانی را به‌علت کوتاه بودن عمر باتری به خود جلب کرده است.

عمر باتری یکی از مشکلات ساعت‌هوشمند اپل است که در نمونه‌های اولیه  نیز وجود دارد. نمونه‌های اولیه  قادر به حفظ باتری طی یک تا دو روز هستند که اپل سعی دارد راهی را برای افزایش عمرباتری آن‌ها بیابد تا iWatch قادر باشند حداقل 3 یا 4 روز بدون نیاز به شارژ به کار ادامه دهد. C Technology قابلیت شارژ بی‌سیم را یکی از راهکارها برای کاهش اثرات عمرباتری کم، عنوان کرده است، شاید این قابلیت بتواند مشکل کم بودن عمرباتری را حل کند.

در مقابل، رسانه آسیایی Digitimes، خبر از عرضه‌ی ساعت هوشمند اپل در نیمه‌ی دوم سال 2014 میلادی را می‌دهد. این رسانه معتقد است که تولید قطعات ساعت هوشمند آی‌واچ در تیراژ پایین آغاز شده است. بر اساس این گزارش، کمبود قطعات اولیه عرضه‌ی iWatch را از نیمه‌ی اول سال 2014 میلادی به نیمه‌ی دوم همین سال منتقل کرده است در حالی که Quanta، Inventec و Foxconn سعی در دریافت سفارش برای تولید ساعت هوشمند دارند.

در طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی در مورد عرضه‌ی یک ساعت هوشمند 1.7 اینچی و 1.3 اینچی برای استفاده‌ی آقایان و خانم‌ها به گوشی رسیده است. همچنین پل‌گاگنون، یکی از کارشناسان و تحلیل‌گران NPD، خبر از توقف پروژه‌ی تلویزیون اپل به منظور تمرکز بیشتر روی گجت‌های پوشیدنی داده است.

وب‌سایت چینی C Technology سابقه‌ی مخابره‌ی اخبار صحیحی را در مورد ارائه‌ی آیفون 5S و 5C قبل از عرضه به بازار داشته است که موارد مطرح شده در این گزارش را باورپذیرتر می‌کند، هرچند گزارش‌های نادرست دیگری نیز در مورد آیپد طلایی و همچنین حس‌گر اثر انگشت در مورد آیپد، توسط این رسانه منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات