Galaxy Gear سامسونگ تا کنون فقط 50 هزار واحد فروش داشته است! [بروز شد: آمار رسمی فروش]

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
اولین تلاش سامسونگ برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند چندان موفق نبوده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که Galaxy Gear در بدو ورود به بازار، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما مدیران این شرکت ادعای دیگری دارند!
تبلیغات

از ابتدای سال جاری میلادی تب فرم‌فکتور دستگاه‌های پوشیدنی در بین تولیدکنندگان محصولات حوزه تکنولوژی به راه افتاد. ابتدا موج عینک گوگل از راه رسید و همگان را انگشت به دهان کرد و پس از آن شایعات مبنی بر امکان ارائه iWatch توسط اپل قوت گرفت. ساعت هوشمند به سرعت به یک طرح مفهومی بسیار مهم بدل شد و بسیاری از شرکت‌ها برای ورود هر چه سریع‌تر و بهتر به این حوزه نهایت تلاش خود را به کار بستند.

Galaxy Gear نام ساعت هوشمند سامسونگ است که در ماه سپتامبر روانه بازار شد و اولین دستگاه پوشیدنی بود که در مقیاسی بسیار وسیع تولید گشت. عینک گوگل فقط به تعداد 10 هزار نسخه و به طور آزمایشی وارد بازار شد و تا سال 2014 برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد. اپل نیز فقط تایید نموده که قصد دارد iWatch را تولید کند و هنوز برنامه‌ای برای ارائه آن به بازار وجود ندارد. می‌توان گفت که گلکسی Gear به عنوان اولین ابزار پوشیدنی که تولید انبوه داشته است، می‌تواند معیار خوبی برای علاقه کاربران به این نوع گجت‌ها باشد. سایر کمپانی‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا به صرفه است که گام‌های بعدی را نیز برداشته و به این حوزه از بازار ورود کنند؟

اگر بپذیریم که Galaxy Gear یک معیار برای سنجش علاقه بازار به ابزارهای پوشیدنی است، باید بگوییم که میزان فروش این نوع گجت‌ها ناامیدکننده بوده است! بنا به گزارش Business Korea، سامسونگ فقط 50 هزار دستگاه Galaxy Gear را تا کنون به فروش رسانده است. میزان فروش روزانه بین 800 تا 900 واحد بوده است. در این گزارش آمده که این آمار و ارقام بسیار پایین‌تر از حد انتظار کارشناسان سامسونگ بوده است.

اخیرا گزارش دیگری از Best Buy به این موضوع اشاره کرده بود که میزان Galaxy Gear های برگشتی بسیار بالا بوده است. نزدیک به 30 درصد دستگاه‌های خریداری شده از Best Buy توسط کاربران بازگردانده شده‌اند که مسئولان این فروشگاه را مجبور کرده تا از کارمندان خود بخواهند پرسشنامه‌ای را به کاربران بدهند و از آنها بخواهند دلایل خود برای بازگرداندن Galaxy Gear را ارائه کنند.

شاید Galaxy Gear مقیاس مناسبی برای میزان علاقه بازار به ابزارهای پوشیدنی نباشد، چرا که این گجت پوشیدنی در ابتدای عرضه به بازار فقط با دو مدل از دستگاه‌های سامسونگ سازگاری داشت. البته سامسونگ با ارائه بسته‌های بروز رسانی، طیف سازگاری این ساعت هوشمند با دستگاه‌های سامسونگی را افزایش داد، ولی نتوانست علاقه کاربران را برانگیزد.

اگر عینک گوگل نیز به عاقبت Galaxy Gear دچار شود، و به جای آن که موجی جدید را ایجاد کند، فقط تعداد محدودی از آن به فروش برسد، آنگاه این احتمال وجود دارد که کاربران در مورد ضرورت استفاده از این نوع ابزارها دچار شبهه شوند و در این صورت شاهد شکستی سنگین برای ابزارهای پوشیدنی خواهیم بود.

بروز رسانی:

سامسونگ بصورت رسمی به این آمار واکنش نشان داده و این تعداد فروش را مربوط به کشور کره جنوبی دانسته است. براساس گزارش رویترز و به نقل از خود شرکت سامسونگ، فروش ساعت هوشمند این شرایط حتی فراتر از تصور این کمپانی کره‌ای بوده و به بیش از 800 هزار دستگاه رسیده است. البته دقیقا مشخص نیست که چه تعداد از این ساعت‌ها واقعا فروخته شده‌اند، چون سامسونگ در برخی از مناطق دنیا این ساعت را بصورت مجانی به مشتریان گلکسی نوت 3 ارائه نموده و از این رو نمی‌توان آمار دقیق فروش این محصول را متوجه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات