اپل از ال جی برای تامین صفحه نمایش‌ OLED ساعت هوشمند iWatch بهره می‌برد

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که اخبار و شواهد مختلفی در مورد ساعت هوشمند اپل به گوش می‌رسد، ساعت هوشمندی که از آن با نام iWatch یاد می‌شود و یک تیم بزرگ از مهندسین برجسته اپل در حال کار برروی آن هستند. حال گزارش شده که اپل برای تامین صفحه نمایش OLED مورد نیاز این ساعت، ال جی را به جای سامسونگ انتخاب نموده است.
تبلیغات

ظاهرا ساعت هوشمند اپل از یک صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر بهره می‌برد و در حال حاضر کمپانی‌های کمی قادر به تولید انبوه صفحه نمایش OLED منعطف هستند که مهمترین آن‌ها سامسونگ و ال جی می‌باشند.

یک رسانه کره‌ای امروز گزارش نموده که ال جی قرارداد همکاری را با اپل امضاء نموده که طی آن طرف کره‌ای متعهد به تامین صفحه نمایش iWatch شده است.

در حال حاضر ال جی یکی از تامین‌کنندگان اصلی صفحه نمایش LCD مورد نیاز اپل برای محصولاتی همچون آیپد، مک بوک و iMac است.

ظاهرا علاوه بر ال جی، شرکت‌ تایوانی RiDisplay نیز تامین کننده صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل خواهد بود. براساس شواهد بدست آمده، ساعت مچی iWatch از یک صفحه نمایش OLED در سایز 1.5 اینچ بهره می‌برد. گفته می‌شود این صفحه نمایش با سطح لمسی یکپارچه شده تا ضخامت و وزن بسیار کمی داشته باشد.

نکته قابل توجه در این خبر عدم وجود سامسونگ به عنوان تامین کننده صفحه نمایش iWatch است. سامسونگ از مدت‌ها قبل یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات مورد نیاز محصولات اپل بوده اما حالا این کمپانی، بزرگ‌ترین رقیب اپل نیز به شمار می‌رود و از این رو اپل ترجیح می‌دهد کمتر با سامسونگ همکاری کند.

نکته جالب توجه دیگر، آن است که اپل تا به امروز در هیچ کدام از محصولات خود از صفحه نمایش OLED بهره نبرده است؛ حال باید منتظر ماند و دید که آیا ساعت iWatch اولین محصول اپل با OLED خواهد بود یا خیر. کارشناسان زمان عرضه ساعت هوشمند اپل را اوایل سال 2014 اعلام نموده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات