عینک هوشمند متا حالا می‌تواند مکان‌های معروف را با هوش مصنوعی تشخیص دهد

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
عینک متا ری بن روی چشم دختر سیاه پوست
مدل‌ هوش مصنوعی چندوجهی به‌طور آزمایشی دردسترس عینک متا ری-بن قرار گرفت.
تبلیغات

سال گذشته شاهد اضافه‌شدن جست‌وجوی بصری مبتنی‌بر هوش مصنوعی به عینک هوشمند متا ری-بن بودیم که قابلیت‌های جذابی دردسترس کاربران قرار داد. اکنون به‌روزرسانی آزمایشی این محصول چند ویژگی مفید دیگر به‌ارمغان آورده است.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، با انتشار پستی در تردز نوشت: «آپدیت جدید با شناسایی مکان‌های دیدنی در شهرهای مختلف، اطلاعات بیشتری از آن‌ها به کاربر نشان می‌دهد و به‌نوعی مثل راهنمای تور برای مسافران عمل می‌کند.»

باسورث چند تصویر نمونه را به‌اشتراک گذاشت که توضیح می‌دهد چرا رنگ پل گلدن گیت، نارنجی‌ است.

در این تصاویر همچنین تاریخچه‌ای درمورد برخی مکان‌های دیدنی سان فرانسیسکو ارائه شده است.

قابلیت جستجوی بصری با هوش چندوجهی عینک متا Ray-Ban
قابلیت جستجوی بصری با هوش چندوجهی عینک متا Ray-Ban
قابلیت جستجوی بصری با هوش چندوجهی عینک متا Ray-Ban

مارک زاکربرگ از اینستاگرام برای نشان‌دادن قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن استفاده کرد. این‌بار عینک هوشمند متا از صدا برای ارائه‌ی توصیف شفاهی درمورد برخی مکان‌های دیدنی ازجمله تاریخچه‌ی طاق روزولت بهره گرفت.

متا سال گذشته در رویداد Connect پیش‌نمایشی از ویژگی جست‌وجوی بصری را به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی چندوجهی خود ارائه داد؛‌ قابلیتی که به عینک متا ری-بن اجازه می‌دهد بر اساس بررسی محیط اطراف به سؤالات پاسخ دهد.

ویژگی جدید عینک هوشمند متا بخشی از قابلیت‌های مشابه گوگل لنز محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی درمورد هر چیزی که با عینک می‌بینند سؤال بپرسند.

ویژگی مذکور برای همه‌ی افرادی که در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام متا حضور دارند دردسترس قرار دارد که البته تعداد این کاربران محدود است. سایر کاربران برای دسترسی سریع‌تر به قابلیت‌ مورد اشاره باید در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات