اپل روی کاربردهای ویژن پرو در حوزه پزشکی تأکید کرد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال استفاده از هدست اپل ویژن پرو
اپل از نرم‌افزارهایی که برخی شرکت‌های فعال در زمینه‌ی پزشکی برای ویژن پرو طراحی کرده‌اند، رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل با معرفی تعدادی اپلیکیشن جدید برای سیستم‌عامل visionOS که اکنون در اپ استور در دسترس قرار گرفته‌اند، می‌خواهد بیش از پیش توانایی هدست ویژن پرو در کمک به صنعت پزشکی را برجسته کند.

اپل می‌گوید نرم‌افزارهای بسیار جذابی که قادر هستند دنیای مجازی را با محیط واقعی ترکیب کنند، تجربه‌ی آموزش پزشکی، رسیدگی به وضع بیماران، برنامه‌ریزی برای جراحی‌ها و تصویرسازی آناتومی بدن را دگرگون خواهند کرد.

اپلیکیشن myMako با استفاده از قابلیت‌های سه‌بعدی ویژن پرو، امکان مشاهده و بررسی برنامه‌های جراحی بیمار را در هر زمان و با تجربه‌ی بصری بسیار خوبی برای جراحان فراهم می‌کند و موجب بهبود برنامه‌ریزی جراحی و کاهش زمان ریکاوری بیمار می‌شود.

تصویر کاربرد ویژن پرو در پزشکی پرونده بیمار به صورت سه بعدی

اپلیکیشن CyranoHealth که برای هدست واقعیت مجازی اپل طراحی شده است، از رایانش فضایی برای ارائه‌ی آموزش جامع و جذاب تجهیزات پزشکی با هدف افزایش اعتماد و کاهش اضطراب در میان کادر درمان استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی خالق آیفون، تجربه‌ی این اپلیکیشن موجب می‌شود که دانشجویان با پیشرفت‌های جدید در فناوری پزشکی و چالش‌های واقعی آشنا شوند.

اپلیکیشن Cinematic Reality شرکت Siemens Healthineers تصاویر تعاملی واقع‌گرایانه‌ای از آناتومی بدن انسان ایجاد می‌کند و بدین وسیله، آموزش پزشکی و مشاوره با بیمار را بهبود می‌دهد.

Epic Systems در حال بازطراحی نحوه‌ی مدیریت پرونده‌ی بیمار است که امکان تعامل با داده‌های بیمار را ازطریق ژست‌های حرکتی و رایانش فضایی برای پزشکان فراهم می‌آورد.

تصویر کاربرد ویژن پرو در پزشکی

اپلیکیشن Xaia شرکت Cedars-Sinai با ارائه‌ی مشاوره‌های گفتاری هوش مصنوعی در محیط‌های آرامش‌بخش و قابل تنظیم، به رویکرد منحصربه‌فردی برای پشتیبانی از سلامت روانی می‌پردازد.

جلسات درمان در محیط‌های متنوعی برای کاربران برگزار می‌شود و آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند در فضای واقعی خود بمانند یا محیط خود را به مکان دیگری مانند ساحل تبدیل کنند. حریم خصوصی همچنان هسته‌ی اصلی این اپلیکیشن است و هیچ اطلاعات شخصی یا اطلاعات سلامتی‌ای نیاز نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات