زمان رونمایی اپل ویژن پرو ۲ لو رفت؟

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال استفاده از هدست اپل ویژن پرو
مارک گرمن در گزارشی جدید از زمان احتمالی برای عرضه‌ی نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌گوید.
تبلیغات

به گفته‌ی مارک گرمن، خبرنگار خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، رونمایی مدل بعدی هدست واقعیت مجازی اپل ممکن است به این زودی‌ها اتفاق نیفتد. گرمن توضیح می‌دهد که حداقل ۱۸ ماه تا عرضه‌ی نسل دوم ویژن پرو فاصله داریم.

خبرنگار بلومبرگ ضمن نسل دوم اپل ویژن پرو گفته است عواملی مثل وزن و میدان دید باریک باعث شده‌اند برخی از کاربران، ویژن پرو را به اپل برگردانند.

گرمن می‌گوید: «ویژن پرو منحصربه‌فرد است. اگر یکی از آن‌ها را خریداری کرده‌اید، احتمالاً یکی از طرفداران سخت‌افزار اپل یا از اولین پذیرندگان فناوری‌های جدید هستید. احتمال بازگرداندن دستگاه برای این دسته از کاربران حرفه‌ای در مقایسه با خریداران آیفون و آیپد، بسیار کمتر است.»

۱۸ ماه می‌تواند انتظاری طولانی‌مدت برای یک هدست نسل دوم در فضایی رقابتی باشد. اپل عادت دارد خط تولید جدید خود را با ارائه‌ی یک محصول ممتاز که در هیچ‌جای دیگری یافت نمی‌شود راه‌اندازی کند.

انتقادهای اخیر بدین معنی نیستند که استفاده از ویژن پرو تجربه‌ی بدی بوده؛ بلکه به این معنا است که نیاز به اصلاح و پیشرفت دارد و این برای محصولات اولیه طبیعی به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توان نسبت به هدست بعدی اپل و اصلاحات آن خوش‌بین بود.

همان‌طور که گرمن اشاره می‌کند، اولین محصولات اپل از ابتدا کامل نبودند. گوشی آیفون در ابتدا فاقد اتصال 3G، قابلیت برش یا چسباندن و پشتیبانی از اپ‌ استور بود. اپل‌ واچ، ساعت هوشمند اپل عملکرد کندی داشت و دربرابر آب مقاوم نبود. آیپد اپل نیز فقط یک آیفون بزرگ بود؛ اما حالا تمام این محصولات میان کاربران محبوب هستند.

انتظار می‌رود نسل دوم ویژن پرو مشکلاتی را که مشتریان با محصول نسل اول داشتند، برطرف کند و تجربه‌ی بهینه‌سازی‌شده را برای کاربران فراهم کند.

قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو ۳,۴۹۹ دلار است. بسیاری از کاربران انتظار دارند هدست نسل بعدی اپل با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات