اپل ویژن پرو چهار نسل تا بی‌نقص شدن فاصله دارد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای داخلی اپل ویژن پرو در دست
اپل ویژن پرو در مدتی کوتاه سروصدای زیادی به پا کرده است؛ اما به نظر می‌رسد همچنان راه درازی در پیش دارد تا به فرم ایدئال خود برسد.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، بعضی از اعضای تیمی که روی هدست واقعیت مجازی اپل کار ‌می‌کنند، معتقدند که ویژن پرو برای استفاده‌ی روزانه، همچنان نیاز به تغییرات زیادی دارد. مشخص نیست تیم توسعه اپل چه چیزی را به‌عنوان محصول ایدئال در نظر می‌گیرد، اما با توجه به گزارش‌های کاربران از مشکلات ویژن پرو، این محصول نیاز به اصلاحات نسبتاً زیادی دارد.

بسیاری از کاربران ویژن پرو احساس می‌کنند که این هدست برای استفاده‌ی طولانی‌، بیش‌ازحد سنگین است. از دیگر انتقادات می‌توان به عمر باتری ضعیف، کمبود برنامه‌های اختصاصی و وجود باگ‌ها در visionOS اشاره کرد.

اگر تیم توسعه‌ی اپل مشکلات ویژن پرو را در چهار نسل بعدی حل کند (مانند روند پیشرفتی که گوشی آیفون، آیپد و اپل واچ در این سال‌ها داشتند) پیش‌بینی می‌شود که ویژن پرو در نهایت جایگزین آیپد شود.

با وجود تلاش‌های اپل برای تبدیل کردن آیپد به محصولی که روزی بتواند جایگزین مک‌ بوک شود، اکنون این دستگاه جایگاه مشخصی در میان دیگر محصولات اپل ندارد. اپل با رونمایی از قابلیت Stage Manager، آوردن نرم‌افزار‌های حرفه‌ای به اپ استور و مجهز کردن تبلت‌هایش به تراشه‌ی سری M، سعی کرد این محصول را برای کاربری‌های حرفه‌ای بهینه کند؛ اما این اقدامات چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

قیمت اپل ویژن پرو از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت هدست واقعیت مجازی برندهای دیگر بسیار کمتر است.

به گفته‌ی مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، نسل اول ویژن پرو بیشتر مثل یک نمونه‌ی اولیه محسوب می‌شود که همچنان در حال امتحان پس دادن است و بهای نقص‌هایش را کاربران می‌پردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات