قابلیت جنجالی EyeSight اپل ویژن پرو به‌ درستی کار نمی‌کند

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ویژن پرو / Apple Vision Pro از نمای جلو روی میز
ظاهراً عملکرد ویژگی EyeSight ویژن پرو آن‌طور که اپل ادعا می‌کند دقیق نیست و ضعف‌هایی در آن دیده می‌شود.
تبلیغات

ویژگی EyeSight ویژن پرو ازجمله قابلیت‌هایی محسوب می‌شود که اپل از‌ آن به‌عنوان تمایز اصلی هدست واقعیت ترکیبی خود با محصولات رقیب یاد می‌کند؛ ویژگی جالبی که برای حفظ ارتباط چشمی کاربران ویژن پرو با اطرافیان درنظر گرفته شده است.

مقایسه‌ی عملکرد EyeSight در دنیای واقعی با تبلیغاتی که اپل درمورد این قابلیت انجام داده است نشان می‌دهد این قابلیت آن‌طور که باید کار نمی‌کند.

اپل ویژن پرو / Apple Vision Pro از نمای جلو روی صورت مرد ریشی

تیم کوک، مدیرعامل اپل، از مدت‌ها قبل استدلال می‌کرد فناوری واقعیت افزوده جالب‌تر از واقعیت مجازی است؛ زیرا کاربر را به‌طور کامل از محیط اطرافش جدا نمی‌کند و EyeSight برای رفع همین مشکل طراحی شده است.

وقتی ویژن پرو را روی سر قرار داده‌اید و شخص دیگری به شما نزدیک می‌شود، حالت Pass-Through فعال خواهد شد تا بتوانید او را ببینید؛ همچنین EyeSight با نمایش شبیه‌سازی لحظه‌ای حرکات چشمان شما به آن شخص، به حفظ ارتباط کمک می‌کند.

آلن دای، معاون واحد طراحی رابط انسانی در اپل، درمورد اهمیت EyeSight می‌گوید: «ما می‌خواستیم هنگامی‌که از ویژن پرو استفاده می‌کنید اطرافیان شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند و به‌همین دلیل سال‌ها صرف طراحی مجموعه‌ای از حرکات بسیار طبیعی و نرم کردیم که می‌توانید بدون تکان‌دادن دستان خود در هوا از آن‌ها استفاده کنید.»

مدیر ارشد اپل در ادامه می‌گوید: «دلیل دیگر ما برای توسعه‌ی EyeSight این بود که می‌دانستیم پوشاندن چشمان شما، درصورتی که بخواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید، بیش‌از هرچیزی روی از بین بردن ارتباط تأثیر دارد. توجه به این موضوع بخش مهمی از طرح ما بود زیرا می‌خواستیم مردم ارتباط خود را با دنیای واقعی حفظ کنند.»

جیسون کراس از سایت Macworld استدلال می‌کند EyeSight عملکرد بسیار ضعیفی دارد و تقریباً بی‌فایده است. او می‌گوید تعداد زیادی از بررسی‌‌های اولیه‌ای که روی ویژن پرو انجام شده و همچنین بررسی‌های سایر کاربران، نظرش را درمورد ویژگی مذکور تأیید می‌کنند.

کراس می‌گوید: «نمایشگر EyeSight مشکلات زیادی دارد و رندر چشمان شما را تاحدی به‌دلیل کیفیت نمایشگر جلو و همچنین به‌دلیل جلوه‌ی لنز عدسی‌شکل، با وضوح پایین و تار نمایش می‌دهد. نمایشگر EyeSight حتی به‌اندازه‌ی نصف ابعاد جلوی هدست نیست و درصورتی‌که پوشش شیشه‌ای جلویی آن را نیز درنظر نگیریم روشنایی بسیار کمی دارد. اگر می خواهید واقعاً چشم‌های کاربری که ویژن پرو را روی سر قرار داده است مشاهده کنید باید حتماً در اتاقی با نور کم حضور داشته باشید.»

ازنظر کراس مشکل EyeSight در ویژن پرو با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع نخواهد شد و برای حل آن به سخت‌افزار جدید نیاز داریم.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل برای مدل پایه‌ ۳٬۵۰۰ دلار است که باعث می‌شود انتظارات خریداران از این محصول بسیار بالا باشد و به‌همین دلیل همه‌ی نقص‌های آن به سرتیتر رسانه‌ها تبدیل می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات