ویژن پرو را فراموش کنید؛ این عینک هوشمند از آینده آمده است

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
عینک هوش مصنوعی Frame
عینک Frame، ترکیبی از ویژگی‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی در قالب محصولی شبیه عینک‌های معمولی است.
تبلیغات

اپل با ویژن پرو در مسیر آینده‌ای قدم برداشته که در آن عینک‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات مختلفی را به ما نشان دهند و برنامه‌های مختلف را اجرا کنند. اپل درواقع این محصول را کامپیوتری کوچک توصیف می‌کند که مقابل چشمان کاربر قرار دارد.

پیش‌از این عینک‌های هوشمندی مثل Meta Ray-Ban روانه‌ی بازار شده‌اند که فناوری واقعیت افزوده را در قالب محصولی شبیه عینک‌های معمولی مقابل چشمان کاربر قرار می‌دهند. اکنون Brilliant Labs با عینک هوش مصنوعی جدیدش وارد این حوزه شده است.

Brilliant Labs پیش‌خرید عینک‌های هوش مصنوعی خود را با نام Frame آغاز کرده است. این شرکت قبلاً محصول دیگری به‌نام Monocle را با برچسب ۲۹۹ دلاری عرضه کرده بود. قیمت عینک واقعیت مجازی جدید Brilliant Labs به ۳۲۹ دلار می‌رسد.

عینک هوش مصنوعی Frame

OpenAI و Perplexity برای ساخت Frame با Brilliant Labs همکاری کرده‌اند. تحویل این عینک مبتنی‌بر هوش مصنوعی از آوریل ۲۰۲۴ (اواسط فروردین ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد و اولین خریداران به‌طور رایگان به سرویس‌های هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت. این شرکت همچنین طرح پولی ویژه‌ای برای دسترسی به امکانات هوش مصنوعی ارائه خواهد داد.

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت Brilliant Labs، عینک Frame در سه رنگ مشکی، سفید و شفاف عرضه خواهد شد. این دستگاه با لنزهای طبی سازگار است و از نمایشگر میکرو LED برای نمایش اطلاعات با فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برد. فایل‌های طراحی و کد منبع عینک مذکور به‌صورت رایگان در گیت‌هاب دردسترس قرار دارند.

عینک هوش مصنوعی Frame

عینک Frame به دوربین کوچکی مجهز است و از باتری سکه‌ای بهره می‌برد. گفته می‌شود این محصول با هر بار شارژ یک‌ روز کاری دوام می‌آورد که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

عینک هوش مصنوعی Frame از طریق درگاه USB-C بخش نارنجی‌‌رنگ بین دو لنز که Mister Power نام دارد شارژ می‌شود.

عینک Frame قابلیت ترجمه‌ی زبان‌های مختلف را دارد و با استفاده از هوش مصنوعی به سؤالات و درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد. این محصول ایده‌های جالبی را دنبال می‌کند و نسبت به هدست واقعیت مجازی اپل بسیار ارزان‌تر است و به‌همین دلیل افراد بیشتری می‌توانند آن را خریداری کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات