اولین مصاحبه تیم کوک درباره ویژن پرو؛ مدیرعامل اپل ۸ سال قبل با هدست کار کرده بود

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست اپل ویژن پرو روی صورت تیم کوک
تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدش درباره‌ی اولین تجربه‌ی استفاده از ویژن پرو و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد آن سخن گفت.
تبلیغات

تیم کوک در مصاحبه‌ با مجله‌ی ونیتی فر درمورد اپل ویژن پرو و تجربه‌ی خود در استفاده از نمونه‌ی اولیه در دفتر طراحی مخفی شرکت صحبت کرد. در مصاحبه به زمان دقیقی اشاره نشده است؛ اما گفته می‌شود که قبل از انتقال اپل به دفتر فعلی خود، یعنی حدود هفت یا هشت سال پیش بوده است.

کوک می‌گوید که دستگاه مثل یک هیولا بود. در آن زمان به او گفته شد که بنشیند و دستگاه عظیم، دور صورتش قرار داده شد. ظاهر دستگاه به اندازه‌ی یک جعبه‌ی غول‌پیکر به نظر می‌رسد، با ۶ صفحه‌ که روی هم قرار گرفته و دوربینی که بیرون زده بود. تیم کوک می‌گوید: «در آن زمان واقعاً نمی‌توانستید ویژن پرو را بپوشید؛ به‌هیچ‌وجه پوشیدنی نبود.»

در دو طرف صورت تیم کوک، فن‌های بزرگی قرار داشتند که صدای نویز عمیق و پیوسته‌ای از آن شنیده می‌شد. سیم‌های دستگاه از کف زمین به اتاق دیگری کشیده شده و به یک ابرکامپیوتر متصل شده بودند. سپس دکمه‌ها فعال شدند، دستگاه روشن شد و سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو شروع‌به‌کار کردند.

هدست اپل ویژن پرو روی صورت تیم کوک

کوک می‌گوید که در آن زمان نمی‌دانست چقدر طول می‌کشد تا مهندسان اپل نمونه‌ی اولیه‌ی عظیم را به یک دستگاه پوشیدنی تبدیل کنند؛ اما می‌دانست که این اتفاق سرانجام رخ خواهد داد.

گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل، می‌گوید افرادی که برای اولین‌بار هدست واقعیت مجازی اپل را امتحان می‌کنند، برای مدتی مات و مبهوت می‌مانند.

جوسویاک می‌گوید: «یکی از رایج‌ترین واکنش‌هایی که ما عاشق آن هستیم، زمانی است که مردم می‌گویند صبر کن، من به زمان نیاز دارم تا آنچه را که اتفاق افتاده پردازش کنم. این عالی نیست؟ هر چندوقت یک‌ بار مردم با محصولی مانند این مواجه می‌شوند که زبان آن‌ها را بند بیاورد؟»

کوک در مصاحبه‌ی جدید به قابلیت‌های ویژن پرو اشاره کرد؛ از جمله این که شما می‌توانید دراز بکشید و فیلم تماشا کنید؛ بدون آن که مجبور باشید در یک زاویه‌ی خاص برای تماشای تلویزیون بنشینید. اگر بخواهید می‌توانید روی کاناپه دراز بکشید و نمایشگر را روی سقف بگذارید.

تیم کوک گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که درمورد چیزی هیجان‌زده می‌شویم، سپس شروع به کشیدن طناب می‌کنیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌برد. ما نقشه‌ی راه و دیدگاه‌های خاصی داریم؛ اما بسیاری از مسیر نیز حاصل تحقیق و کشف است. گاهی اوقات نقطه‌ها به هم متصل می‌شوند و شما را به جایی می‌برند که انتظارش را نداشتید.»

قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو ۳٬۵۰۰ دلار است و این محصول از ۲ فوریه (۱۳ بهمن) به‌طور رسمی در فروشگاه‌های منتخب عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات