آینده نامطمئن هدست جنجالی اپل ویژن پرو از نگاه مدیرعامل نتفلیکس

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان ریشی خندان با هدست اپل ویژن پرو
از نگاه نتفلیکس، بازار بسیار کوچک ویژن پرو، ارزش زمان و هزینه‌ برای توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی را ندارد.
تبلیغات

پیش‌تر خبر رسید که اپلیکیشن‌های نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای برای هدست اپل ویژن پرو منتشر نمی‌شوند؛ گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس، در مصاحبه‌ای با Stratechery از دلیل این تصمیم پرده برداشت.

پیترز در توضیح این موضوع که برنامه‌ی اختصاصی نتفلیکس برای هدست واقعیت مجازی اپل منتشر نمی‌شود گفت: «ما باید درباره‌ی سرمایه‌گذاری در جاهایی که واقعاً بازدهی ندارند، مراقب باشیم و من می‌گویم که باید ببینیم شرایط با ویژن پرو چگونه پیش می‌رود.»

مدیرعامل نتفلیکس ادامه داد:‌ «البته که ما همیشه درحال بحث‌ و گفت‌و‌گو با اپل هستیم؛ اما درحال حاضر [اپل ویژن پرو] آنقدر خرده‌مقیاس است که واقعاً به بسیاری از کاربرانمان مرتبط نمی‌شود.»

اگر اپل با ویژن پرو کاری کند که چشم‌انداز کلی نتفلیکس را تغییر بدهد چه؟ پیترز پاسخ داد: «ما مدتی طولانی باهم روی این موضوع کار کرده‌ایم، ما همیشه درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانیم به‌ یکدیگر کمک کنیم صحبت کرده‌ایم و گاهی اوقات فضای خوبی برای هم‌پوشانی پیدا می‌کنیم. گاهی اوقات [رسیدن به هم‌پوشانی] کمی بیش‌تر طول می‌کشد.»

نتفلیکس درحال حاضر اپلیکیشنی اختصاصی برای ویژن پرو ندارد؛ اما آنطور که از صحبت‌های پیترز استنباط می‌شود، این موضوع می‌تواند در آینده و با عرضه‌ی احتمالی نسخه‌‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی ويژن پرو تغییر کند.

در حال حاضر توسعه‌ی اپلیکیشن مخصوص visionOS برای نتفلیکس ارزش زمان، هزینه و زحمتش را ندارد. این تصمیم پیترز را زمانی می‌توان بهتر درک کرد که بدانیم در هفته‌ی اول باز شدن پیش‌فروش‌ها، تنها حدود ۱۸۰ هزار واحد ویژن پرو رزرو شدند. کافی است این مقدار را با میلیون‌ها گوشی آیفون که تا پایان سال به‌فروش می‌رسند مقایسه کنید.

تا زمان انتشار اپلیکیشن‌های اختصاصی نتفلیکس، اسپاتیفای و یوتیوب برای ویژن پرو، کاربران هدست اپل کافی است از طریق مرورگر وارد وبسایت‌های هرکدام از این پلتفرم‌ها شوند و از محتوای آن‌ها بهره ببرند.

هدست اپل ویژن پرو ۱۳ بهمن به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳٬۴۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات