اپل ویژن پرو ۲ نمایشگر فوق‌ پیشرفته با روشنایی چشمگیر خواهد داشت

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro روی سر یک مرد جوان
اپل احتمالا در نسل دوم هدست ویژن پرو سراغ نمایشگرهای بسیار پیشرفته‌ی RGB OLEDoS می‌رود که روشنایی چشمگیری دارند.
تبلیغات

خبرگزاری کره‌ای The Elec به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia می‌گوید نسل دوم هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو قرار است به نسخه‌ی پیشرفته‌تری از پنل‌های میکرو اولد مجهز باشد که روشنایی بیشتر و مصرف انرژی کمتر خواهند داشت.

از قرار معلوم اپل می‌خواهد در نسل دوم هدست ویژن پرو از صفحه‌نمایش RGB OLEDoS استفاده کند که پیشرفتی قابل توجه نسبت‌به صفحه‌نمایش WOLED نسل اول محسوب می‌شود (ویژن پرو ۲ احتمالاً در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد).

نور و رنگ در پنل‌های RGB OLEDoS مستقیماً ازطریق زیرپیکسل‌های RGB روی لایه‌ای واحد ساخته می‌شوند تا نیاز به استفاده از فیلتر رنگی از بین برود، این در حالی است که پنل‌های WOLED فیلتر رنگی دارند.

ساختار RGB OLEDoS باعث می‌شود این پنل‌ها روشنایی بسیار بیشتری نسبت‌به پنل‌های WOLED و پنل‌های معمولی OLEDoS ارائه دهند که ازطریق لایه‌ی رنگی RGB نور سفید را فیلتر می‌کنند.

بی‌نیازی از فیلتر رنگی در نهایت مصرف انرژی پنل‌های RGB OLEDoS را نیز پایین می‌آورد. مشخص نیست که پنل RGB OLEDoS باعث افزایش قیمت هدست واقعیت مجازی نسل دوم اپل می‌شود یا نه.

سامسونگ در حال حاضر تنها شرکت دنیا است که از پس ساخت پنل‌های RGB OLEDoS برمی‌آید. توانایی سامسونگ در این حوزه‌ نتیجه‌ی تصاحب استارتاپ eMagin در سال ۲۰۲۳ است. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، احتمالاً سونی در زنجیره‌ی تأمین هدست‌های اپل جای خودش را به سامسونگ می‌دهد.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر سرشناس اپل، مدتی پیش گفته بود که عرضه‌ی نسل دوم ویژن پرو برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است و شاید مدل جدید هیچ تغییر سخت‌افزاری تجربه نکند. برخی از منابع گفته‌اند که اپل ممکن است در سال ۲۰۲۵ مدل ارزان ویژن پرو را در دسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات