کریسمس پرتلاطم اپل؛ ممنوعیت فروش اپل واچ موقتا لغو شد

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل خوشحال دست به سمت بالا
با حکم دادگاه استیناف ایالات متحده، اپل موقتا می‌تواند به فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ ادامه دهد.
تبلیغات

اپل موفق شد کمتر از ۲۴ ساعت پس از ممنوع‌شدن فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در بازار ایالات متحده، حکم را موقتا لغو کند. یک دادگاه فدرال استیناف اعلام کرده است که از امروز امکان ادامه‌ی فروش مدل‌های جدید ساعت هوشمند اپل در بازار ایالات متحده وجود دارد.

اپل روز گذشته به‌محض اجرایی‌شدن حکم، پرونده را به دادگاه استیناف برد و درخواست کرد که ممنوعیت فروش اپل واچ‌های نسل جدید تا زمان بررسی مدل‌های اصلاح‌شده‌ی این دو ساعت توسط گمرک آمریکا، برداشته شود.

اداره‌ی گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده در حال بررسی مدل‌های اصلاح‌شده است و قصد دارد در تاریخ ۱۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (۲۲ دی ۱۴۰۲) تصمیم نهایی را اعلام کند. به‌موجب حکم دادگاه استیناف، اپل فعلا تا ۲۲ دی می‌تواند ساعت‌های رده‌بالای خود را در آمریکا بفروشد.

تولیدکننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک این هفته اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را از فروشگاه آنلاینش حذف کرد و زمان زیادی نگذشته بود که فروش این دو محصول ازطریق فروشگاه‌های حضوری اپل نیز متوقف شد.

ممنوعیت فروش اپل واچ نتیجه‌ی شکایتی است که مسیمو ثبت کرده. این شرکت که توسط جو کیانی (متولد شیراز) رهبری می‌شود، مدعی نقض پتنت‌ سیستم اکسیژن‌سنج خون توسط ساعت‌های جدید اپل شده است.

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) پس از بررسی پرونده‌های مسیمو، حق را به این شرکت داد و گفت که جلوی واردات اپل واچ‌های نسل جدید به بازار آمریکا گرفته می‌شود (خط تولید ساعت‌های اپل در کشورهایی مثل چین فعال است).

ظاهرا دادگاه استیناف آمریکا در حال بررسی این موضوع است که دوره‌ی لغو ممنوعیت فروش را تمدید کند یا نه. اگر این اتفاق رخ دهد، اپل به مدت چند هفته‌ی دیگر نیز اجازه‌ی فروش ساعت‌هایش را خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات