ساعت مچی هوشمند توشیبا: ظاهری کلاسیک با مغزی هوشمند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در بخش پشتی غرفه‌ی توشیبا در نمایشگاه CES 2013، به ساعت مچی هوشمند این کمپانی می‌رسیم. این ساعت قادر است تا به انواع گوشی‌های اندرویدی یا اپلی (سیستم عامل iOS) متصل شده و اعلانات گوشی را به کاربر خود اطلاع دهد. به جای استفاده از نمایشگر «کاغذ الکترونیکی» (e-paper)، این ساعت مچی از صفحه‌ی OLED رنگی و پردازنده‌ی ARM بهره می‌برد.
تبلیغات

ساعت هوشمند توشیبا فعلا در حد نمونه اولیه است و امکان کار کردن با آن میسر نبوده است. اما این ساعت از نظر شکل و شمایل ظاهری و کیفیت ساخت در حد مناسبی است.

توشیبا اعلام کرده که این ساعت در طرح‌های مختلف و رنگ بندی متفاوت وارد بازار خواهد شد و از آن جالب‌تر کاربر می‌تواند صفحه نمایش آن را سفارشی نموده و براساس سلیقه خود ظاهر آن را تغییر دهد. نمایشگر این ساعت بصورت خودکار شدت روشنایی نور را توسط سنسورهای داخلی تنظیم می‌کند تا تصویر در شرایط مختلف به خوبی دیده شود.

ساعت توشیبا به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود تا اطلاع رسانی مربوط به ایمیل جدید، قرار ملاقات‌ها، وضعیت آب و هوا و غیره را به اطلاع کاربر برساند. از طریق ساعت شما می‌توانید موقعیت جغرافیایی خود را نیز تشخیص دهید.

ویژگی جالب دیگری که توشیبا در ساعت خود قرار داده، یک قابلیت امنیتی است که توسط یک سنسور خاص پالس بدن انسان را تشخیص داده و صاحب خود را شناسایی می‌کند. پس اگر ساعت به دست شخص دیگری بسته شود، بصورت خودکار از کار می‌افتد و غیرقابل استفاده می‌شود.

متاسفانه هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول مشخص نیست.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات