نمایشگر میکرو LED بزرگ‌تر؛ اپل واچ اولترا حرفه‌ای‌تر می‌شود

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra روی زمین
اپل یک قدم به استفاده از نمایشگر میکرو LED نزدیک‌تر شده است و می‌خواهد این پنل را وارد اپل واچ اولترا کند.
تبلیغات

به گفته‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی تایوانی TrendForce، ساعت هوشمند اپل در سال ۲۰۲۶ با تغییر از فناوری OLED به microLED، صفحه‌نمایش ۱۰ درصد بزرگتری خواهد داشت.

اپل واچ اولترا ۲ دارای صفحه‌نمایش ۱٫۹۳ اینچی است، در حالی که مدل آینده با فناوری میکرو LED احتمالا نمایشگر ۲٫۱۲ اینچی خواهد داشت.

هزینه‌ی تخمینی صفحه‌نمایش میکرو LED حدود دو تا سه برابر OLED مدل فعلی است و قیمت آن حدود ۱۲۰ دلار خواهد بود که باعث می‌شود روی قیمت اسمارت واچ اپل نیز تأثیر بگذارد. نمایشگر میکرو LED اپل واچ اولترا قرار است توسط شرکت OSRAM آلمان و ای جی کره‌ی جنوبی تأمین شود.

شایعات متعددی در مورد طرح اپل برای استفاده از صفحه‌نمایش microLED در ساعت هوشمند اپل واچ اولترا مطرح شده که یکی از آن‌ها، گزارش راس یانگ، تحلیل‌گر صفحه‌نمایش در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) است.

فناوری میکرو LED باعث بهبود روشنایی، بازتولید رنگ، گستره‌ی داینامیکی، زوایای دید و کارایی می‌شود و تصاویر را بیشتر شبیه به نقاشی به‌نظر می‌آورد. این پروژه بخشی از برنامه‌ی اپل برای کاهش وابستگی‌اش به سامسونگ و بهره‌گیری از فناوری داخلی برای تولید صفحه‌نمایش‌ در داخل شرکت است.

ترندفورس زمان عرضه‌ی اپل واچ اولترا با نمایشگر LED را سال ۲۰۲۶ اعلام کرده، درحالی که منابع دیگر تخمین می‌زنند که سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

اپل تقریباً یک دهه است که روی فناوری میکرو LED کار می‌کند. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در طولانی‌مدت تمامی پنل‌های LCD و OLED و mini-LED موجود خود را با فناوری microLED جایگزین کنند. این فناوری قرار است از اپل واچ به آیفون، آیپد، مک بوک و هدست ویژن پرو گسترش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات