عینک جدید متا، هوش مصنوعی دارد و ویدیو ضبط می‌کند!

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
عینک متا ری بن روی چشم مرد جوان با موی نارنجی
متا در همکاری با برند ری-بن عینک جدیدی رونمایی کرده است که دوربین دارد و می‌تواند صدا پخش کند تا از هدفون بی‌نیاز شوید.
تبلیغات

متا در کنفرانس Connect 2023 اعلام کرد که عینک‌های هوشمندش ازاین‌پس «استوریز» نام ندارند و صرفا «عینک هوشمند» خطاب می‌شوند. این شرکت عینک جدیدی به نام Ray-Ban Meta Smart Glasses رونمایی کرده است که در هفته‌های آینده روانه‌ی بازار می‌شود.

متا با رونمایی عینک هوشمند جدیدش قصد دارد شما را از هدفون بی‌نیاز کند. این محصول به سیستم صوتی اختصاصی شبیه Echo Frames آمازون و عینک‌های سری Bose Tempo مجهز است.

عینک متا ری بن از نمای جلو

متا همچنین از بهبود چشمگیر میکروفون خبر می‌دهد: محصول جدید این شرکت پنج میکروفون دارد که یکی از آن‌ها روی پل عینک قرار گرفته است تا تماس‌ها و دستورهای صوتی بسیار واضح‌تر شنیده شوند. عینک قبلی متا صرفاً یک میکروفون داشت.

کاربرد مهم دیگر عینک متا، فعالیت به‌عنوان دوربین است. این عینک همچون استوریز دو دوربین دارد، اما دوربین‌ها در عینک جدید متا می‌توانند عکس ۱۲ مگاپیکسلی بگیرند و ویدیوی 1080p ضبط کنند. کاربران می‌توانند تقریباً ۵۰۰ عکس و ۱۰۰ ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای در حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی عینک متا ذخیره کنند. نرم‌افزار Meta View به شما امکان می‌دهد تمامی عکس‌ها و ویدیوها را در پلتفرم‌های متنوع متا آپلود کنید.

عینک متا ری بن روی چشم دختر سیاه پوست

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی متا، عینک Ray-Ban Meta Smart Glasses به شما امکان می‌دهد که ویدیوها را به‌صورت زنده در فیسبوک و اینستاگرام پخش کنید. وقتی مشغول ضبط ویدیو هستید، چراغی سفید در کنار شیشه‌ی عینک روشن می‌شود تا بقیه متوجه آغاز فیلم‌برداری شوند.

عینک استوریز متا روی حوزه‌ی پیام‌رسانی تمرکز داشت، اما شرکت مارک زاکربرگ مشخصاً با عینک جدیدش می‌خواهد تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار دهد. امکان ضبط ویدیو در نگاه اول بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما نگرانی‌های بزرگی در حوزه‌ی حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

رنگ بندی عینک متا ری بن

متا و ری-بن عینک جدیدشان را در رنگ‌های متنوعی نظیر کاراملی و آبی تولید کرده‌اند تا این عینک با انواع استایل‌ها سازگار شود. عینک موردبحث به پردازنده جدید Snapdragon AR1 Gen 1 کوالکام مجهز است که دسترسی به هوش مصنوعی را ممکن می‌کند و مصرف انرژی‌اش کمتر از یک وات است. متا می‌گوید عینک جدیدش با یک بار شارژ بین چهار تا ۶ ساعت دوام می‌آورد. پس از پایان شارژ، قابلیت‌های هوشمند از بین می‌رود.

عینک ری-بن متا، هدست واقعیت مجازی نیست و قابلیت‌های واقعیت افزوده نیز ارائه نمی‌دهد. متا می‌گوید قیمت این عینک ۲۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات