کاهش فروش اپل واچ در فصل اول ۲۰۲۳ و سقوط سامسونگ به رتبه سوم بازار ساعت‌های هوشمند

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
قطب‌نما اپل واچ اولترا
میزان فروش ساعت‌های هوشمند اپل، سامسونگ و سایر برندها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ نسبت‌به سال گذشته کاهش یافته است.
تبلیغات

میزان فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ چندان چشم‌گیر نبود. در این میان ساعت‌های هوشمند نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ بیشترین کاهش فروش را میان این سه‌دسته محصول تجربه کردند.

میزان فروش ساعت‌های هوشمند در هند در فاصله‌ی بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۱ درصد افزایش یافت و Fire-Boltt به فهرست برترین فروشندگان این محصولات در جهان راه پیدا کرد. این برند دستگاه‌های پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه تولید می‌کند که در بسیاری از بازارهای جهان عرضه نمی‌شوند اما فروش جهانی این محصولات بیشتر از شرکت‌های دیگری مثل فیت‌بیت، گارمین، هواوی یا فسیل بود.

موفقیت Fire-Bolt و همچنین عملکرد بسیار خوبی سایر شرکت‌های هندی ازجمله Noise و boAt ازجمله دلایلی مهمی بود که در کاهش فروش محصولات پوشیدنی اپل، سامسونگ و هواوی تأثیر داشت.

نمودار فروش ساعت های هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳

درحالی‌که اپل موفق شد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ جایگاه اول خود را درمیان برترین فروشندگان ساعت‌های هوشمند حفظ کند، اما فروش آن نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول سال گذشته کاهش یافت و به زیر ۱۰ میلیون دلار رسید.

اگرچه اپل واچ سری ۸ نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و به فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند بسیاری از سایت‌های نقدوبررسی محصولات فناوری راه یافت، اما به‌نظر می‌رسد محبوبیت آن به‌اندازه‌ی نسل‌های قبلی نیست. البته غول فناوری مستقر در کوپرتینو در پاییز ۲۰۲۲ دو ساعت هوشمند دیگر نیز روانه‌ی بازار کرد که این محصولات نیز کمکی به جبران کاهش فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ نکرد. درواقع سهم ۳۲ درصدی این برند در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال گذشته اکنون به ۲۶ درصد رسیده است.

سهم سامسونگ از بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ معادل ۱۰ درصد بود که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به ۹ درصد کاهش یافت و همین موضوع باعث شد برند کره‌ای با یک‌رتبه سقوط از جایگاه دوم، اکنون در جایگاه سوم فهرست قرار گیرد. نکته‌ی جالب اینکه محبوبیت ساعت‌های هوشمند گلکسی در بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

کاملاً واضح است اکثر مردم هند به خرید مدل پایه‌ی ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های محدودتر و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر علاقه دارند و چین و بسیاری کشورهای دیگر غیر از آمریکای شمالی، ترجیح می‌دهند دستبندهای هوشمند و ردیاب‌های سلامت خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات