اپل واچ احتمالاً هفت سال تا سیستم نظارت بر قند خون فاصله دارد

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت ورک‌اوت اپل واچ اولترا
آن‌طور که یک افشاگر خوش‌سابقه می‌گوید، توسعه‌ی فناوری نظارت غیرتهاجمی بر قند خون در اپل واچ بین سه تا هفت سال دیگر زمان نیاز دارد.
تبلیغات

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، معتقد است که فناوری نظارت بر قند خون اپل واچ تا چندین سال آینده از راه نخواهد رسید. گرمن ماه گذشته‌ی میلادی گفت اپل در روند توسعه‌ی این فناوری به دستاورد بزرگی رسیده است. فناوری موردبحث به کاربران اپل واچ امکان می‌دهد بدون استفاده از سرنگ، سطح قند خون را اندازه بگیرند.

اپل به‌منظور تخمین میزان قند بدون استفاده از نمونه‌ی خون، در حال تولید یک تراشه‌ی فوتونیک سیلیکونی است که از تکنیک بیناب‌نمایی نوری استفاده می‌کند. در این روش، نور از لیزر به زیر پوست ساطع می‌شود تا بتوان غلظت قند موجود در بدن را اندازه گرفت.

مارک گرمن می‌گوید اپل قبل از روی کار آمدن فناوری جدید باید الگوریتم‌ها و حسگرهای آنبرد را بی‌نقص کند. دستگاه آزمایشی فعلی اپل ابعادی در حد و اندازه‌ی آیفون دارد و می‌توان آن را به بازوی بیمار متصل کرد. نسخه‌ی قبلی به حدی بزرگ بود که بیمار باید آن را روی میز می‌گذاشت. این دستگاه باید به حدی کوچک شود که بتوان آن را وارد اپل واچ کرد. گرمن می‌گوید فرایند تولید دستگاه کوچک‌تر حداقل سه تا هفت سال دیگر طول خواهد کشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات