Mi Band 8 شیائومی؛ هرآنچه تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
واچ فیس می بند ۶
در این مقاله، به تمام اطلاعات موجود درباره‌‌ی مچ‌بند هوشمند می بند ۸ شیائومی و تمام انتظاراتمان از آن اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

می بند ۷، مچ‌بند هوشمند اقتصادی حال‌حاضر شیائومی، در‌کنار قدرت مناسب، ظاهر جذابی هم دارد. بااین‌حال، اکنون منتظر هستیم تا ببینیم که شیائومی در نسخه‌ی بعدی، یعنی شیائومی می بند ۸، چه چیزی ارائه می‌کند. در‌ادامه با زومیت همراه باشید تا به تمام شایعات این پوشیدنی بپردازیم.

آیا شیائومی Mi Band 8 وجود خواهد داشت؟

رنگ بندی می بند 7 شیائومی از نمای جلو

پاسخ به این پرسش مثبت است. با وجود افزایش رقابت در حوزه‌ی مچ‌بند اقتصادی، شیائومی همچنان با عرضه‌ی Mi Band پیشتازی می‌کند. افشاگران در توییتر همگی تأیید کرده‌اند که این شرکت امسال مچ‌بند دیگری عرضه خواهد کرد. می‌توان تصور کرد که شیائومی به‌عنوان Mi Band 8 در بازارهای منتخب و Xiaomi Smart Band 8 در مناطقی مانند اروپا به نام‌گذاری باسابقه‌ی خود ادامه می‌دهد. به‌طور‌خلاصه، شیائومی می بند ۸ در راه است.

تاریخ معرفی شیائومی Mi Band 8 چه زمانی است؟

مدل مشکی شیائومی می بند 7 در کنار مدل های دیگر

فهرست پایین تاریخ معرفی نسل‌های قبلی Mi Band در چین را نشان می‌دهد:

معمولاً مچ‌بندهای یادشده چند هفته پس از عرضه در چین، وارد بازار جهانی می‌شوند. اگرچه مدل سال گذشته در ماه می عرضه شد، شیائومی می بند ۶ را ماه مارس عرضه کرد. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که به زمان رونمایی شیائومی می بند ۸ نزدیک شده باشیم. براساس شایعات و تصاویر فاش‌شده، این پوشیدنی احتمالاً اوایل تابستان از راه می‌رسد.

آیا Mi Band 8 Pro وجود خواهد داشت؟

دستبند هوشمند Mi Band 7 Pro

می بند ۷ پرو طراحی زیبا و GPS داخلی و عمر باتری طولانی‌تر از مدل معمولی دارد. امیدواریم شاهد بازگشت این مدل در نسل بعدی باشیم که در حالت ایدئال با بهبودهای بیشتری همراه خواهد بود. اگر شیائومی این نام گذاری را تکرار کند، احتمالاً یک ماه بعد از مدل پایه شاهد معرفی آن در چین خواهیم بود.

انتظار داریم چه ویژگی‌هایی در شیائومی Mi Band 8 ببینیم؟

طراحی و مشخصات

می بند ۶ در دست

می‌بندها در طراحی کلی تفاوت چندانی با نسخه‌ی قبلی خود ندارد؛ اما مدل سال گذشته از نمایشگر لمسی بسیار بزرگ‌تر و زیباتری از نسل پیشینش بهره می‌برد و روشنایی نمایشگر نیز افزایش پیدا کرده است. انتظار داریم این محصول قابلیت Always-on و همان رابط کاربری بازطراحی‌شده‌ای را حفظ کند که برای اولی‌ بار در می‌بند ۷ دیدیم.

شیائومی اسمارت بند ۸ با دو بند مجزا

مهم‌ترین تغییری که می‌توانید در تصاویر فاش‌شده‌ی GoAndroid مشاهده کنید، طراحی بند جدید است. مچ‌بند جدید دو بند مجزا دارد که به دو طرف بدنه‌ی دستگاه متصل می‌شوند. این موضوع Mi Band 8 را با مدل پرو فعلی و سایر پوشیدنی‌های محبوب، از‌جمله Fitbit's Inspire 3 نزدیک‌تر می‌کند. بااین‌حال، با وجود استفاده از بند‌های جابه‌جایی‌شدنی، به‌نظر نمی‌رسد این مچ‌بند با بندهای مدل پرو فعلی این شرکت سازگار باشد.

همین گزارش حاوی شماره‌مدل M2239B1 است و تأیید می‌کند که این پوشیدنی به تأییدیه‌ی آژانس تحقیقات رادیویی کره‌جنوبی (NRRA) دست پیدا کرده است. این تصاویر حسگر کمی متفاوت از مدل قبلی را نشان می‌دهند؛ اما مشخصات داخلی هنوز مشخص نیست. ظاهراً پوشیدنی دستگاه به بلوتوث ۵٫۱ (کاهش روی کاغذ در مقایسه با بلوتوث ۵٫۲ می‌بند ۷) و باتری ۳٫۸۷ ولتی مجهز خواهد بود.

ردیابی سلامت و تناسب‌اندام

پایش ضربان قلب با می بند ۶

اگرچه شاهد انتشار جزئیات زیادی درباره‌ی ردیابی سلامتی و تناسب اندام نیستیم، مچ‌بند آینده احتمالاً تجربه‌ای مشابه با مدل قبلی خواهد داشت. می‌بند ۷ با بهبودهای اِعمال‌شده‌ی این شرکت توانست کاربران زیادی را بسیار راضی نگه دارد.

می بند ۸ احتمالاً تمام اصول ردیابی فعالیت و خواب، به‌علاوه پایش مستمر اکسیژن خون و هشدارهای پایین SpO2، ضربان قلب، خواب و نظارت بر استرس را ارائه خواهد داد. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که تعداد خیره‌کننده‌ای از حالت‌های ردیابی ورزشی (۱۲۰ حالت) وجود داشته باشد.

مانند نسل پیشین، می بند ۸ نیز احتمالا آمار دقیقی از تناسب‌اندام مانند میزان بار تمرینی (مفهوم پرکاربرد در تجویز و نظارت تمرین)، اثر تمرینی (سنجش تأثیر فعالیت بر آمادگی هوازی)، زمان ریکاوری و حداکثر VO2 (حداکثر اکسیژن برداشتی توسط عضلات در ورزش) را پایش خواهد کرد.

قیمت Mi Band 8 شیائومی چقدر خواهد بود؟

مقاومت می بند ۶ در برابر پاشش آب

شیائومی می بند ۷ (Xiaomi Mi Band 7) با قیمتی ارزان و درحدود ۶۰ دلار معرفی و روانه بازار شد. در زمان نگارش این مقاله نیز، می‌ بند ۷ در بازار ایران با قیمت حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این مچ‌بند سری ویژگی‌های جدید و ارتقایی بزرگ از نظر طراحی داشت. مدت کوتاهی پس از آن، شیائومی یک مدل پرو با نمایشگر به سبک ساعت هوشمند با قیمت بیش از ۱۰۰ دلار معرفی کرد. اگر این شرکت این رویکرد دومرحله‌ای را برای مچ‌بند خود تکرار کند، پیش‌بینی می‌شود قیمت مچ‌بند آینده نیز در همین محدوده‌ قرار بگیرند.

Xiaomi Mi Band 8: آنچه می‌خواهیم ببینیم

ویژگی‌های هوشمند بیشتر

کار با می بند ۶

مدل فعلی چند ویژگی هوشمند مانند اعلان‌ها و کنترل موسیقی را ارائه می‌دهد؛ اما هنوز در موارد دیگر محدود است. مدل‌های جهانی نه از NFC پشتیبانی می‌کنند و نه دستیار صوتی دارند. این موارد در یک مچ‌بند بی‌سابقه نیستند؛ اما در این رده‌ی قیمتی نادر هستند و می‌توانند به پیشی‌گرفتن شیائومی از رقبا کمک کنند.

GPS داخلی

حسگرهای می بند ۶

یکی دیگر از رؤیاهایی که با وجود نامحتمل‌بودن آن در سر می پرورانیم، GPS داخلی است. درحال‌حاضر، این ویژگی را می بند ۷ پرو دارد. علاقه‌مندیم که مچ‌بندی اقتصادی نیز از این حالت بهره ببرد.

نظارت بهتر بر زمان خواب

می بند ۶ روی مچ

خانواده‌ی Mi Band کوچک و راحت هستند؛ به‌طوری‌که هنگام خواب احساس خوشایندی می‌کنید. متأسفانه گفته می‌شود هم می بند ۷ و هم می بند ۷ پرو داده‌های خواب متناقضی ارائه کردند. امیدواریم در مدل بعدی، شاهد افزایش نظارت شبانه شیائومی باشیم.

تجربه‌ی کاربری جامع‌تر و بهتر

رابط کاربری اپلیکیشن می فیت

این یکی حتی درخواستی بزرگ نیست و ربطی به مچ‌بند جدید هم ندارد. در زمان عرضه، Mi Band 7 با دو اپلیکیشن همراه مختلف سازگار بود: Zepp Life و Mi Fitness. متأسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها تجربه‌ی جامعی ارائه نمی‌دهند. برای مثال، Mi Fitness نمی‌تواند با Google Fit و Zepp Life با Strava همگام‌سازی شود. امیدواریم شاهد عرضه‌ی می بند ۸ در‌کنار اپلیکیشن‌های بی‌عیب‌ونقص باشیم.

این‌ها تمام انتظاراتی هستند که می‌خواهیم از شیائومی Mi Band 8 ببینیم. شما کاربران زومیت به کدام ویژگی‌ها بیشتر امیدوارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات