عینک هوشمند شیائومی با سه دوربین خارجی و شیشه پیشرفته الکتروکرومیک به‌ نمایش درآمد

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد چینی از نیم رخ با عینک واقعیت افزوده ۲۰۲۳ شیائومی
شیائومی عینک هوشمند جدیدی به‌نمایش گذاشته است که سه دوربین خارجی دارد و شیشه‌ی آن در زمانی سریع بین حالت شفاف و مات جابه‌جا می‌شود.
تبلیغات

شرکت‌های چینی به‌طور معمول تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌ها و محصولات نوآورانه دارند و شیائومی همواره در این زمینه درخشان ظاهر شده است. جدیدترین محصول نوآورانه‌ی شیائومی که Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition نام دارد، عینکی واقعیت افزوده است که هنوز به‌طور کامل رونمایی نشده، اما لی جون، مدیرعامل شیائومی، بخشی از مشخصات آن را اعلام کرده است.

عینک واقعیت افزوده مفهومی جدید در حوزه‌ی فناوری نیست، اما تاکنون هیچ‌یک از این عینک‌ها به حدی خوش‌قیمت و پرکاربرد نبوده‌اند که به محصولی مین‌استریم تبدیل شوند. گفته می‌شود اپل پس از تولید هدست واقعیت ترکیبی، در سال‌های آینده سراغ عینک واقعیت افزوده می‌رود.

مدیرعامل شیائومی می‌گوید عینک واقعیت افزوده‌ی جدید این شرکت بدنه‌ای از جنس الیاف کربن و آلیاژ منیزیم-لیتیم دارد که بسیار سبک است. پیش‌تر از این مواد اولیه‌ برای تولید لپ تاپ‌های سبک و باریک استفاده شده بود.

الیاف کربن و آلیاژ منیزیم-لیتیم به اندازه‌ی‌ بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی بادوام و مستحکم نیستند، اما وزن آن‌ها به مقدار قابل‌توجهی کمتر است. وزن کم مشخصه‌ی پر اهمیتی برای گجتی محسوب می‌شود که روی صورت قرار می‌گیرد. به همین دلیل استفاده از الیاف کربن و آلیاژ منیزیم-لیتیم برای ساخت بدنه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی شیائومی، تصمیمی هوشمندانه محسوب می‌شود.

شیائومی فعلاً مشخصات فنی دقیق عینک بی‌سیم خود را اعلام نکرده است، اما احتمالاً این محصول به پردازنده‌ی کوالکام مجهز خواهد بود تا محتواهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را نمایش دهد. تصاویر رسمی نشان می‌دهند عینک شیائومی دو دوربین بزرگ در سمت راست و چپ دارد و از یک دوربین دیگر در بخش میانی قاب میزبانی می‌کند.

شیائومی می‌گوید به دنبال استفاده از شیشه‌ی الکتروکرومیک است. این شیشه که معمولاً در اتاق‌های شیشه‌ای کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد، در زمانی سریع بین حالت شفاف و مات جابه‌جا می‌شود. با مات کردن شیشه، می‌توانید در دنیای واقعیت مجازی غوطه‌ور شوید. احتمالاً جابه‌جایی در بین حالت مات و شفاف از طریق دکمه‌ای مجزا انجام می‌گیرد. مدیرعامل شیائومی به چنین دکمه‌ای اشاره نکرده است.

شیائومی فعلاً به قیمت و تاریخ عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی خود اشاره نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات