کاربران فیت‌بیت تا سال ۲۰۲۵ مجبور خواهند شد از حساب‌های گوگل استفاده کنند

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال فروش فیت‌‌بیت به گوگل، کاربران این برند تا سال ۲۰۲۵ برای استفاده از خدمات فیت‌بیت به حساب کاربری گوگل نیاز خواهند داشت.
تبلیغات

در نوامبر ۲۰۱۹، گوگل شرکت فناوری سلامت فیت‌‌بیت را خرید و نامش را به Fitbit by Google تغییر داد. در‌واقع، غول جست‌وجوی دنیای اینترنت در آن زمان قصد داشت با این کار، خدماتی یکپارچه با قابلیت‌های فیت‌بیت ارائه دهد. از سال ۲۰۲۳، برخی از کاربران فیت‌بیت برای استفاده از این ساعت و قابلیت‌های آن به حساب کاربری گوگل نیاز خواهند داشت و در مرحله‌ی بعدی نیز، تا سال ۲۰۲۵ این اجبار برای تمامی کاربران فیت‌بیت اعمال خواهد شد.

در صفحه‌ی پشتیبانی به‌روزرسانی‌شده‌ی فیت‌بیت آمده است که کاربران جدید فیت‌بیت برای ایجاد حساب و فعال‌کردن دستگاه‌ها و استفاده از قابلیت‌های این برند از سال ۲۰۲۳ به‌بعد به حساب گوگل نیاز دارند. صاحبان فعلی حساب‌های فیت‌بیت نیز برای استفاده از همان حساب کاربری فیت‌بیت خود تا اوایل سال ۲۰۲۵ وقت دارند و پس‌از‌آن باید داده‌های خود را به حساب گوگل منتقل کنند؛ چراکه پس از این مهلت، پشتیبانی از حساب‌های موجود در Fitbit خاتمه می‌یابد.

فیت بیت

براساس گزارش‌ها، اطلاعات تکمیلی درباره‌ی جدول زمانی پایان‌دادن به پشتیبانی از حساب‌های فیت‌بیت ازطریق اعلامیه‌هایی در اپلیکیشن این شرکت یا ازطریق ایمیل دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل هنگام خرید فیت‌بیت متعهد شده بود که حداقل برای ۱۰ سال، داده‌های کاربران این شرکت را از سیستم‌های خود جدا نگه دارد. حال سؤالی که مطرح می‌شود، این است که تغییرات آینده در دسترسی به حساب‌های فیت‌بیت چگونه بر این تعهدات تأثیر می‌گذارد؟ یکی از سخن‌گویان Fitbit در پاسخ به این پرسش توضیح داد:

حساب‌های گوگل در Fitbit مطابق با تعهدات ما درقبال رگولاتور‌های جهانی باقی خواهند ماند. پس از ثبت‌نام یا انتقال کاربر به حساب گوگل، ما همچنان داده‌های مربوط به سلامت و تندرستی کاربران خود را از داده‌هایی که دردسترس سرویس‌هایی مانند Google Ads قرار می‌گیرند، جدا نگه خواهیم داشت و این داده‌ها برای مصارفی مانند تبلیغات گوگل استفاده نخواهند شد.

گوگل انتقال داده‌های کاربران فیت‌بیت به حساب‌های کاربری گوگل را حرکتی مثبت برای کاربران فیت‌بیت معرفی می‌کند و صفحه‌ی پشتیبانی این برند نیز حفظ امنیت و کنترل‌ متمرکز بر حریم خصوصی کاربر و ورود آسان‌تر به حساب را از مزایای این تغییر برشمرد. البته با‌‌‌توجه‌‌‌به سابقه‌ی قبلی گوگل برای اجبار کاربران دیگر برندها به انتقال داده‌های خود به حساب‌های کاربری گوگل، داشتن برخی تردیدها درک‌کردنی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات