اپل واچ سری 3 پس از سا‌ل‌ها به پایان راه رسید

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل با رونمایی نسل جدید اپل واچ SE، رسما فروش اپل واچ سری ۳ را متوقف کرد. این ساعت هوشمند پنج سال پیش معرفی شده بود.
تبلیغات

اپل در جریان برگزاری نمایشگاه WWDC 2022 اعلام کرد که اپل واچ سری ۳ از سیستم‌عامل watchOS 9 پشتیبانی نمی‌کند. از آن زمان برای‌مان مشخص شده بود که فاصله‌ی زیادی تا توقف تولید این ساعت هوشمند قدیمی نداریم. براساس آنچه ورج می‌نویسد، اپل رسما ساعت سری ۳ را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است.

توقف تولید اپل واچ سری ۳ اصلا برای‌مان تعجب‌برانگیز نیست. سخت‌افزار ساعت‌های هوشمند به‌طور معمول پس از سه سال با افت عملکرد مواجه می‌شود. اپل ساعت سری ۳ را پنج سال پیش عرضه کرد. اپل واچ سری ۳ در آن زمان نخستین ساعت هوشمند اپل با پشتیبانی از LTE بود. پشتیبانی از LTE یکی از مشخصه‌های بسیار مهم اپل واچ سری ۳ به‌حساب می‌آمد، چون در سال ۲۰۱۷ تعداد کمی از ساعت‌های هوشمند برقراری تماس را امکان‌پذیر می‌کردند.

اپل واچ سری ۳ حتی پس از رونمایی اپل واچ سری ۴ از فروشگاه اپل حذف نشد تا کاربرانی که به تهیه‌ی ساعتی ارزان‌تر علاقه‌مند بودند، گزینه‌ای دردسترس داشته باشند. اپل واچ سری ۳ تا قبل از توقف تولید، برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری را یدک می‌کشید.

اپل در سال ۲۰۲۰ از ساعتی به نام اپل واچ SE پرده‌برداری کرد که ارزش خرید بالایی داشت و باعث شد توجهات به ساعت سری ۳ کمتر شود. در همان حین شماری از دارندگان اپل واچ سری ۳ گفتند برای به‌روزرسانی این ساعت به سیستم‌های عامل watchOS 7 و watchOS 8 با مشکل مواجه شده‌اند.

با رونمایی نسل جدید اپل واچ SE و اپل واچ اولترا در مراسم Far Out اپل، تقریباً هیچ دلیلی برای خرید اپل واچ سری ۳ وجود ندارد. فروش اپل واچ SE نسل دوم با قیمت پایه‌ی ۲۴۹ دلار از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۵ شهریور ۱۴۰۱) آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات