اپل احتمالاً نسل دوم اپل واچ پرو را نیز به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند

دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل دوم اپل واچ پرو احتمالاً همچون آیفون 14 مجهز به سیستم ارتباط ماهواره‌ای خواهد بود. یک افشاگر می‌گوید این سیستم ممکن است در نهایت دسترسی به اینترنت را نیز امکان‌پذیر کند.
تبلیغات

بیش از یک سال است که افشاگران می‌گویند اپل سیستم ارتباط ماهواره‌ای را به نسل جدید گوشی‌های سری آیفون اضافه می‌کند. این قابلیت در ابتدا به خانواده‌ی آیفون ۱۳ نسبت داده شد،‌ بااین‌حال اکنون افشاگران متعددی باور دارند که آیفون 14 به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود.

سیستم یادشده به کاربران امکان می‌دهد در ناحیه‌های دور افتاده که دسترسی به سرویس سلولار ندارند پیام‌های اضطراری ارسال کنند. آن‌طور که مارک گارمن (افشاگر مورد احترام بلومبرگ) ادعا می‌کند، اپل احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای را در ساعت جدید اپل واچ پرو نیز ارائه می‌دهد.

گارمن می‌گوید: «اپل به‌صورت داخلی ایده‌ی اضافه کردن قابلیت‌های ماهواره‌ای به ساعت‌های خود را به بحث گذاشته است. این قابلیت ممکن است برای مدلی از ساعت جدید و مقاوم‌تر اپل واچ پرو که در آینده عرضه می‌شود، منطقی باشد.» براساس گفته‌ی مارک گارمن، سیستم ارتباط ماهواره‌ای به آیفون و اپل واچ امکان می‌دهد با سرویس‌های اضطراری تماس بگیرند و لوکیشن دقیق شما را برای آن‌ها بفرستند.

گارمن می‌گوید ارائه‌ی آیفونی که بدون دسترسی به شبکه‌ی سلولار بتواند با سرویس‌های اضطراری ارتباط برقرار کند تنها اول ماجرا است. در نهایت احتمالاً کاربران ازطریق ماهواره به اینترنت جهانی دسترسی پیدا خواهند کرد و خواهند توانست ازطریق ماهواره تماس بگیرند. از نظر مارک گارمن ترکیب شبکه‌های پرسرعت 5G و سرویس ماهواره‌ای ممکن است آیفون را به قدرتمندترین دستگاه ارتباط جهانی تبدیل کند.

در نظر داشته باشید که سیستم ارتباط ماهواره‌ای در نسل اول اپل واچ پرو که به‌زودی معرفی می‌شود ارائه نخواهد شد.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، اپل در مراسم شانزدهم شهریورماه (با شعار Far Out) به‌دنبال رونمایی سه ساعت جدید است. یکی از این ساعت‌ها که با تمرکز بر ورزشکاران حرفه‌ای ساخته می‌شود اپل واچ پرو نام دارد و از طراحی فوق مقاوم استفاده می‌کند. مارک گارمن می‌گوید اپل واچ پرو طراحی ساعت‌های هوشند اپل را به تکامل می‌رساند. برخی از افشاگران می‌گویند این ساعت از لبه‌ی تخت استفاده می‌کند.

اپل واچ در حال حاضر در مدل‌های آلومینیومی، فولاد ضدزنگ و تیتانیومی عرضه می‌شود. اپل واچ پرو بدنه‌ای با «فرمولاسیون بادوام‌تر تیتانیوم» خواهد داشت که پیش‌تر از آن در ساعت‌های اپل استفاده نشده است.

گفته می‌شود اپل واچ پرو بدنه‌ای ۴۷ میلی‌متری دارد و از نمایشگر ۱٫۹۹ اینچ استفاده می‌کند. استفاده از بدنه‌ی بزرگ‌تر به معنی بهره‌مندی اپل واچ پرو از باتری پرظرفیت‌تر است. اپل واچ پرو احتمالاً همچون اپل واچ سری 8 به حسگر سنجش دمای بدن مجهز خواهد بود. این حسگر دمای دقیق بدن را مشخص نمی‌کند، اما هر زمان که تشخیص دهد دمای بدن شما بیش از حد بالا رفته هشداری روی ساعت به نمایش درمی‌آورد.

رویداد جدید اپل برای رونمایی آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸ و اپل واچ پرو ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. زومیت پوشش جامعی از این رویداد ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات