سامسونگ احتمالا حلقه هوشمند با توانایی کنترل وسایل الکترونیکی تولید می‌کند

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ حلقه‌ای هوشمند را به تصویر می‌کشد که امکان استفاده از آن برای کنترل وسایل مختلف نظیر گوشی، لپ تاپ، تلویزیون و کولر وجود دارد.
تبلیغات

اپل اولین شرکت بزرگ صنعت فناوری بود که پتنت حلقه هوشمند ثبت کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ پرونده‌های سند ثبت اختراع جدید خود را ارسال کرد و این سند در سال ۲۰۱۵ توسط اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا ثبت شد. دو ماه بعد، سامسونگ نیز سراغ ثبت پتنت حلقه هوشمند رفت.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون اپل چندین پتنت دیگر با محوریت حلقه هوشمند ثبت کرده که یکی از آن‌ها سه‌شنبه‌ی گذشته به ثبت رسید. تمامی پتنت‌هایی که اپل در چند وقت اخیر ثبت کرده نشان می‌دهند این شرکت به‌دنبال تولید حلقه‌‌ای هوشمند است که با هدست واقعیت ترکیبی سازگاری داشته باشد. به هنگام ثبت شدن پتنت اول اپل در سال ۲۰۱۵، هیچ خبری از تمایل این شرکت به تولید هدست واقعیت ترکیبی منتشر نشده بود.

آمازون با Echo Loop اولین شرکتی بود که به‌صورت رسمی از حلقه هوشمند پرده‌برداری کرد. Echo Loop در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و حدودا یک سال بعد آمازون به این پروژه خاتمه داد.

آن‌طور که Patently Apple می‌نویسد، چند هفته پیش اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا پتنت جدید متعلق‌به سامسونگ را که مربوط به حلقه هوشمند است منتشر کرد. ظاهراً این پتنت در اروپا نیز تأیید شده است.

برخلاف اپل، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد حلقه‌ای هوشمند در نقش نوعی ریموت‌کنترل برای انواع دستگاه‌ها تولید کند. ظاهراً حلقه هوشمندی که سامسونگ روی آن کار می‌کند توانایی کنترل لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، کولر و... را دارد.

به‌علاوه حلقه هوشمند سامسونگ ممکن است مجهز به حسگر فوتوپلتیسموگرام (PPG) در سطح داخلی خود باشد تا کاربر بتواند نوار قلب خود را ثبت کند. این حلقه احتمالاً در دورتادور خود نمایشگر کوچک لمسی خواهد داشت.

تصویر شماره‌ی یک که در زیر این پاراگراف دیده می‌شود، نموداری بلوکی شامل قطعات مختلف موجود در حلقه هوشمند را نشان می‌دهد. تصویر شماره‌ی ۱۲ فرم کلی حلقه را نشان می‌دهد که ظاهراً مجهز به دوربین است و یک‌سری دکمه‌ی کوچک نیز دارد. تصویر شماره‌ی سه، حلقه‌ی هوشمند سامسونگ را روی دست کاربر نشان می‌دهد.

پتنت حلقه هوشمند سامسونگ Samsung تصویر اول

در تصویر شماره‌ی ۲۰ در پرونده‌ی ثبت‌شده توسط سامسونگ حالتی را می‌بینیم که فرد با حلقه‌ای که در دست دارد، لپ تاپ را از راه دور کنترل می‌کند. ظاهراً کاربر می‌تواند کارهای مختلفی مثل وب‌گردی و ویرایش پاورپوینت انجام دهد. تصاویر شماره‌ی ۲۲ و ۲۳ روش‌های جالبی برای شارژ بی‌سیم نمایش می‌دهند. در تصویر شماره‌ی ۲۲ ماوسی دیده می‌شود که سطح ویژه‌ای برای شارژ کردن حلقه هوشمند دارد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند در حین استفاده از ماوس، حلقه هوشمند را شارژ کند. چنین قابلیتی برای گوشی گلکسی نیز دیده می‌شود.

پتنت حلقه هوشمند سامسونگ Samsung تصویر دوم

سامسونگ در تصاویر دیگری به استفاده از حلقه هوشمند برای کنترل تلویزیون یا حتی استفاده از آن به هنگام دوچرخه‌سواری اشاره کرده است. ممکن است حلقه هوشمند سامسونگ بتواند داده‌ها را از یک دستگاه الکترونیکی که روی دوچرخه نصب می‌شود دریافت کند. می‌توان فرمان دوچرخه را به سطحی برای شارژ بی‌سیم حلقه هوشمند مجهز کرد.

در نظر داشته باشید بسیاری از پتنت‌ها هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند،‌ بنابراین احتمالاً به‌این‌زودی‌ها قرار نیست شاهد تولید حلقه هوشمند توسط سامسونگ یا شرکت‌های دیگر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات