اکثر سازندگان ساعت‌های هوشمند، ضخامت محصولات خود را کمتر از واقعیت اعلام می‌کنند

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات سخت‌افزاری که شرکت‌ها برای محصولات خود اعلام می‌کنند، به‌عنوان معیارهای معتبر درنظر گرفته می‌شوند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از برندها تمایل دارند ویژگی‌های محصولات را بهتر از آنچه که واقعاً هستند نشان دهند.
تبلیغات

سامسونگ هفته‌ی گذشته از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود یعنی گلکسی واچ سری ۵ رونمایی کرد. در برگه مشخصات رسمی این محصول، ضخامت مدل پرو آن ۱۰٫۵ میلی‌متر اعلام شده است، اما برخی منابع آنلاین متوجه شده‌اند که این مشخصات خیلی دقیق نیست.

رِی (Ray) از کانال یوتیوب DC Rainmaker تصمیم گرفت نگاه عمیق‌تری به مشخصات گلکسی واچ ۵ داشته باشد؛ محصولی که سامسونگ ادعا می‌کند ضخامت آن ۹٫۸ میلی‌متر است. رِی متوجه شد این ساعت ۱۳ میلی‌تر ضخامت دارد که نشان می‌دهد ۳۰ درصد نسبت به آنچه غول فناوری کره‌ای اعلام کرده، بیشتر است.

علاوه‌براین ضخامت واقعی واچ ۵ پرو سامسونگ به بیش از ۱۵ میلی‌متر می‌رسد که حدود ۴۳ درصد نسبت به عدد درج‌شده در برگه‌ی رسمی مشخصات این محصول، بیشتر است.

ضخامت اپل واچ سری ۷ نیز ۱۰٫۷ میلی‌متر اعلام شده، اما اندازه‌گیری‌های ری نشان می‌دهد ضخامت واقعی این محصول ۱۳٫۱۴ میلی‌متر است. ضخامت ساعت گارمین Forerunner 255 نیز در سایت رسمی این شرکت ۱۲٫۹ میلی‌متر ذکر شده، درحالی‌که واقعاً بیش‌از ۱۴ میلی‌متر است. طبق گزارش‌ها، Polar Pace Pro نیز ۱۱٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد اما کولیس‌دیجیتال می‌گوید ضخامت واقعی آن به ۱۲٫۱۶ میلی‌متر می‌رسد. ساعت Suunto 9 Peak نیز به‌عنوان محصولی با ضخامت ۱۰٫۶ میلی‌متری معرفی شد اما ضخامت واقعی آن ۱۲٫۸۵ میلی‌متر است.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد ضخامت ساعت‌هایی مثل Finbit Sense و Wahoo Rival با عددهای رسمی اعلام‌شده، مطابقت دارد. ری برای اطمینان از دقیق‌بودن اندازه‌گیری‌ها، ابزار خود را پس از هربار استفاده، دوباره کالیبره کرد که این اقدام، همه‌ی اعداد به‌دست‌آمده‌ را تأیید می‌کند.

تماشا در آپارات

بدین‌ترتیب می‌توان گفت بسیاری از سازندگان ساعت‌های هوشمند، تمایل دارند با دستکاری مشخصات محصولات، توجهات بیشتری به‌خود جلب کنند. بررسی وب‌سایت سامسونگ نشان‌ می‌دهد مشخصات مربوط به ضخامت ساعت‌های این شرکت، بدون درنظرگرفتن حسگرهای داخلی آن اندازه‌گیری می‌شود. ری با توجه به این‌ موضوع همچنین متوجه شد که ضخامت ساعت‌های اپل و گارمین زمانی با مشخصات رسمی اعلام‌شده از طرف این شرکت‌ها مطابقت دارند که برآمدگی حسگرهای آن‌ها را درنظر نگیریم.

اگرچه برجستگی حسگرها در ساعت‌های هوشمند، کل ناحیه‌ی پایین این محصولات را دربر نمی‌گیرد، اما ازنظر فیزیکی وجود دارد و ضخامت کلی دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیان مشخصات از هر بخش، غیر از ضخیم‌ترین نقطه‌ی آن و بدون ارائه‌ی صریح توضیحات در این‌ مورد، عملی فریبنده است.

بااین‌حال، سامسونگ با معرفی گلکسی واچ ۵ پرو، بیشتر به‌سمت ارائه‌ی مشخصات واقعی پیش رفته است. ری تأکید کرده که اندازه‌گیری ضخامت اعلام‌شده، فقط برای دیواره‌های جانبی ساعت است.

ری با این بررسی‌ها نتیجه‌گیری می‌کند که اکثر سازندگان بزرگ ساعت‌های هوشمند، یک توافق‌نامه‌ی نانوشته دارند که براساس آن، هنگام فهرست کردن محصولات خود، بخش حاوی حسگرها را درنظر نمی‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات