هرآنچه از شیائومی Mi Band 7 می‌دانیم

یک‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
می بند ۶ در دست
در این مقاله، تمام اطلاعات و شایعاتی را که تاکنون درباره می بند ۷ منتشر شده است، جمع‌آوری کرده‌ایم.
تبلیغات

سری Mi Band شیائومی بی‌شک یکی از محصولات موفق‌ در بازار ردیاب تناسب‌اندام است. این مچ‌بندهای ارزان‌قیمت از اولین مدلشان که در سال ۲۰۱۴ بدون نمایشگر عرضه شد، مسیر طولانی را طی کرده‌اند. حال سال ۲۰۲۲ است و تنها چند روز دیگر Mi Band 7 معرفی می‌شود.

به‌گزارش androidauthority، این دستگاه نسخه‌ی بعدی Mi Band 6 است که هنوز‌هم یکی از ردیاب‌های تناسب‌اندام برتر تلقی می‌شود که می‌توانید همین‌حالا آن را خریداری کنید. حال سؤال این است که شیائومی برای بهبود نسل بعدی می بند چه می‌کند؟ در این‌‌‌جا خلاصه‌ای کامل از تمام شایعات منتشرشده درباره‌ی می بند ۷ و تغییراتی آمده است که دوست داریم در آن ببینیم.

طراحی و نمایشگر

براساس اطلاعاتی که اخیراً توسط یکی از افشاگران دنیای فناوری فاش شده است، Mi Band 7 شاید نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد. درحالی‌که وی اندازه‌ی دقیق صفحه‌نمایش را فاش نکرده، اعلام کرده است که ابعاد می بند ۷ تقریباً ۴۹۰ در ۱۹۲ است (برای مقایسه‌، می بند ۶ دارای صفحه‌نمایش ۱٫۵۶ اینچی با ابعاد ۴۸۶ در ۱۵۲ است). این شایعه منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا شیائومی در طی چند سال گذشته تلاش کرده است نمایشگرهای بزرگ‌تری را روی مچ‌بندی‌های سری می قرار دهد. همچنین، براساس اطلاعات فاش‌شده می بند ۷ از نمایشگر تمام‌صفحه AMOLED استفاده خواهد کرد.

می بند ۶ روی مچ دست

سال گذشته، شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد شیائومی در حال آماده‌سازی نسل بعدی می بند با صفحه‌نمایش ۳۶۰ درجه‌ی انعطاف‌پذیر است. یکی از افشاگران تصویری منتشر کرده بود که اطلاعات محدودی درباره‌ی این طراحی به‌اشتراک می‌گذاشت. ظاهراً در تصویر فاش‌شده، شیائومی به دستگاهی به نام Mi Band X با سگک مغناطیسی و طراحی نازک و سبک اشاره کرده بود. این دستگاه ممکن است Mi Band 7 یا می بند دیگری در آینده باشد؛ اما هنوز شواهدی برای درست یا غلط بودن شایعه‌ی مذکور منتشر نشده است.

اطلاعات فاش‌شده ادعا می‌کنند که می بند ۷ با نام رمزی L66 در حال توسعه است و احتمالاً دو نسخه‌‎ از آن با شماره مدل‌های M2129B1 و M2130B1 تولید می‌شود. مدتی پیش تصویر بی‌کیفیتی فاش شد که از وجود نسخه‌ی NFC مچ‌بند هوشمند شیائومی خبر می‌داد. به نظر می‌رسد شرکت سازنده قصد دارد آن را کمی بعد از عرضه‌ی مدل معمولی وارد بازار کند.

تصویر فاش شده از نسخه NFC می بند ۷

حتی در میان داده‌های به دست آمده از نسل بعدی مچ‌بندهای هوشمند، صفحات مختلف این محصول که اطلاعات متفاوتی را به نمایش می‌گذارند دیده می‌شود.

تصویر فاش شده از صفحات مختلف مچ‌بند هوشمند می بند ۷

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید گزینه‌هایی برای حالت همیشه روشن را نشان می‌دهد. بله، به نظر می‌رسد می بند ۷ از ویژگی مذکور پشتیبانی می‌کند.

تصویر فاش شده از صفحه همیشه روشن مچ‌بند هوشمند می بند ۷

باتری بزرگ‌تر

می‌ بند همیشه وعده عمر باتری زیاد را به کاربران می‌دهد و به نظر می‌رسد قرار است اوضاع حتی بهتر شود. طبق گفته MySmartPrice، که می بند ۷ را در وب‌سایت SGS-CEBEC بلژیک و وب‌سایت مخابراتی اندونزی مشاهده کرده است، مچ‌بند جدید شیائومی باتری‌ای با ظرفیت ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت. البته چندی پیش تصویری از جعبه‌ی می‌ بند ۷ فاش شد که از ظرفیت باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر‌ساعتی آن خبر می‌داد. هر کدام از آن‌ها درست باشد، جهشی خوب نسبت به باتری ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعتی موجود در Mi Band 6 محسوب می‌شود.

البته احتمالاً قابلیت‌های جدیدی به می بند ۷ اضافه می‌شوند که انرژی زیادی می‌خواهند و شاید افزایش ظرفیت باتری به مدت زمان روشن ماندن آن کمکی نکند. برای مثال، اگر GPS، قابلیتی که شاید به می بند ۷ اضافه شود، همیشه روشن باشد مطمئناً انرژی بیشتری از دستگاه طلب کرده و در نهایت باتری سریع‌تر تمام می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌ها

سری می بند شیائومی درزمینه‌ی تناسب‌اندام و ردیابی سلامتی بسیار عالی عمل می‌کند و به‌نظر می‌رسد که این شرکت در حال افزودن ویژگی‌های جدیدی به گجت خود است تا بتواند عملکرد آن را بهتر از گذشته کند.

می بند ۷ می‌تواند اولین نمونه از این سری باشد که از GPS داخلی بهره می‌برد. گفتنی است این خانواده معمولاً از تلفن شما برای ردیابی استفاده می‌کند. تراشه‌ی GPS داخلی، Mi Band 7 را برای کسانی به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند که نمی‌خواهند تلفن‌هایشان را در حال حرکت با خود حمل کنند.

می بند ۶ شیائومی

دراین‌میان، باید به این نکته اشاره کرد که GPS داخلی باتری بزرگ‌تری می‌خواهد؛ زیرا انرژی زیادی مصرف می‌کند. اطلاعات فاش‌شده حاکی از آن است که می‌ بند ۷ می‌تواند حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی جدیدی داشته باشد که احتمالاً حسگرهای خاص و اعلان‌ها و سایر ویژگی‌های تشنه‌ی انرژی، ازجمله GPS را غیرفعال می‌کند.

مقاله‌‌های مرتبط:بررسی می بند 6 شیائومی

گفته می‌شود که Mi Band 7 عملکرد هشدار هوشمند را نیز معرفی خواهد کرد. عملکرد این قابلیت بدین‌صورت است که اگر ردیاب، خواب سبک را تشخیص دهد، کاربر را ۳۰ دقیقه قبل از آلارم بیدار می‌کند. ویژگی مذکور سعی دارد حالت بیدار شدن طبیعی را شبیه‌سازی کند تا کاربر سرحال‌تر بیدار شود.

ویژگی دیگری که ممکن است به این مچ‌‎بند هوشمند اضافه شود، قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن است. این قابلیت نیز باتری را خیلی سریع مصرف می‌کند؛ بنابراین، اضافه‌شدن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به می بند ۷ منطقی به‌نظر می‌رسد.

تصویر فاش‌شده از جعبه‌ی می‌ بند ۷ اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات آن دراختیار ما می‌گذارد که می‌توان از آن‌ها به دستیار صوتی Xiao Ai و مقاومت دربرابر آب در عمق ۵۰ متری (5ATM) اشاره کرد.

ویژگی های مربوط به ردیابی سلامتی

مچ‌بند هوشمند شیائومی بیشتر ویژگی‌هایی که افراد از دستگاهی برای ردیابی سلامت انتظار دارند را درون خود جای داده است. اما هنوز می‌توان بعضی بخش‌های آن را بهبود بخشید تا در نهایت به دستگاهی کارآمدتر دست پیدا کرد. می بند کنونی شیائومی مواردی از قبیل قدم‌ها، فاصله، کالری، ضربان قلب، تحرک، ردیابی سلامت بانوان و خواب را بررسی می‌کند. دوست داریم در نسل آینده علاوه‌بر تمامی این موارد، شاهد قابلیت‌های جدیدترین در حوزه‌ی سلامتی باشیم. درضمن مطمئناً باید در می بند ۷ شاهد آمار دقیق‌تری باشیم؛ زیرا با جدیدترین فناوری و الگوریتم‌های بهبودیافته توسعه پیدا کرده است. گفته می‌شود ردیابی خواب حرفه‌ای، ارزیابی جلوه‌های ورزشی حرفه‌ای با بیش از ۱۰۰ حالت و سنجش اکسیژن خون در تمام روز از ویژگی‌های اصلی مربوط به ردیابی سلامتی در می‌ بند ۷ هستند.

در می بند ۶ شاهد بهبود قابلیت‌های ردیابی سلامتی بودیم؛ اما به نظر می‌رسد می بند ۷ قدمی فراتر گذاشته و می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را دراختیار کاربران قرار دهد.

بهبود عملکرد هوشمند

انتظار می‌رفت که شیائومی در می بند ۶ از الکسا پشتیبانی کند اما چنین اتفاقی نیفتاد. Huami، که تولیدکننده می بند شیائومی است، از یکسال پیش این ویژگی را روی مچ‌بند‌‌های تناسب اندام خود دارد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که شیائومی این قابلیت را معرفی نکند.

می بند ۶ به کاربران اجازه می‌دهد پخش موسیقی از گوشی هوشمند خود را کنترل کنند. اگر برای مدل جدید فضای ذخیره‌سازی محلی در نظر گرفته شود، طرفداران این محصول بیشتر خواهند شد؛ البته اضافه شدن چنین ویژگی بعید به نظر می‌رسد.

همچنین در بین مطالب فاش‌شده به Passcode نیز اشاره شده است. به کمک ویژگی مذکور، که به‌طور کوتاه در می بند ۴ به کار گرفته شد اما دیگر کسی از آن خبری نداشت، می‌توان از مچ بند هوشمند حفاظت کرد.

تاریخ عرضه احتمالی و نام مچ بند جدید شیائومی

مدتی است که شیائومی در نام‌گذاری مدل‌های جدید می بند به رویکرد شماره‌گذاری‌ پایبند بوده است. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد شرکت این بار کار متفاوتی انجام خواهد داد. شیائومی نام تجاری Mi را از برخی از تلفن‌های خود حذف کرده است؛ بنابراین، ممکن است نسخه‌ی بعدی را با نام Xiaomi Band 7 منتشر کند؛ اما هنوز به‌طور قطع مشخص نیست.

واچ فیس می بند ۶

ردیاب تناسب‌اندام بعدی احتمالاً با نام Mi Band 7 در چین و Mi Smart Band 7 در مناطق دیگر مانند اروپا و هند عرضه می‌شود. می بند ۶ در ۲۹ مارس ۲۰۲۱ در چین عرضه شد؛ بنابراین، تقریباً در اولین سالگرد عرضه‌ی آن هستیم و زمان آن رسیده است که شیائومی جانشین‌اش را معرفی کند. می بند ۵ ماه ژوئن وارد بازار شد؛ ازاین‌رو، شیائومی می‌تواند نسل جدید مچ‌بندهای خود را در همان زمان عرضه کند. اطلاعات رسمی‌ای درباره‌ی تاریخ انتشار این گجت وجود ندارد.

درضمن، همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، ادعا می‌شوند نسخه‌ی NFC می بند ۷ نیز به فروش خواهد رسید. براساس اطلاعات فاش‌ شده، این مدل ۲۶۹ یوان (معادل ۴۰ دلار) قیمت خواهد داشت. البته احتمالاً قیمت‌های اروپا و آمریکا متفاوت خواهد بود و درضمن نمی‌توان تا زمان معرفی رسمی می بند ۷ به اطلاعات فاش‌شده اعتماد کرد.

در نهایت، شما همراهان زومیت به ما بگویید که چه انتظاری از نسل جدید مچ‌بندهای هوشمند شیائومی دارید؟ دوست دارید کدام ویژگی‌ها را در می بند ۷ مشاهده کنید؟

این مقاله با توجه به نزدیک شدن به زمان رونمایی مچ‌بند هوشمند بند ۷ در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۲۲ (سوم خرداد ۱۴۰۱) به‌روز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات