تصاویر مفهومی نسل بعدی اپل واچ را با نمایشگر دایره‌ای نشان می‌دهند

شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر مفهومی جدید نشان می‌دهند که اپل چگونه می‌تواند در نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش از نمایشگر دایره‌ای استفاده کند.
تبلیغات

اپل واچ در طول سال‌ها تغییرات کمی در زبان طراحی داشته است و هفت نسل از ساعت‌های هوشمند اپل اشتراک بسیاری در طراحی دارند. این ساعت‌ها بهنمایشگر کوچک مربعی‌شکل از نوع ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) مجهزند، دیجیتال کراون، بندهای قابل‌تعویض و درگاه شارژ اختصاصی نیز در هر نسل پابرجا بوده است؛ اما به‌نظر می‌رسد وقت آن فرارسیده است که حداقل زبان طراحی اپل واچ در نسخه‌ای خاص دستخوش تغییراتی شود.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها احتمالاً امسال سه مدل اپل واچ را رونمایی و روانه‌ی بازار خواهند کرد. با استناد به‌گفته‌ی منابع آگاه، این سه مدل شامل اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE 2 و یک نسخه کاملاً جدید ورزشی خواهند بود و ما گمان می‌کنیم که نسخه‌ی ورزشی طراحی بسیار متقاوتی داشته باشد. دراین‌میان، یکی از خواسته‌های کاربران در سال‌های اخیر اپل واچی با نمایشگر دایره‌ای‌شکل مشابه ساعت‌های مرسوم بود است و اکنون، طراحی در توییتر با نام کاربری MajinBuOfficial، رندهای جالبی از مدلی از اپل واچ را به‌اشتراک گذاشته است که در‌واقع، نشان می‌دهد اپل چگونه می‌تواند به‌راحتی خواسته‌ی کاربان را برطرف کند.

تصاویر مفهومی اپل واچ یادشده را با نمایشگر بزرگ دایره‌ای نشان می‌دهند که به بندی از جنس استیل مجهز شده است. از دیگر مشخصات طراحی می‌توان به تعیبه Side Button در سمت راست و Digital Crown در سمت چپ فریم اشاره کرد. حسگرهای بیولوژیکی نیز طبق روال معمول در سطح پشتی دستگاه و محل تلاقی با مچ دست کاربران به‌چشم می‌خورند.

کانسپت منتسب به اپل واچ دایره‌ای
کانسپت منتسب به اپل واچ دایره‌ای
کانسپت منتسب به اپل واچ دایره‌ای
کانسپت منتسب به اپل واچ دایره‌ای

به‌طورکلی، این تصاویر زاییده ذهن طراح است و انتظار نمی‌رود که نسخه‌ی ورزشی چنین ظرافتی داشته باشد؛ چراکه قبلاً گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد این مدل دربرابر نفوذ آب، ضربات سنگین، آتش و... مقاوم خواهد بود و معمولاً این نوع ساعت‌های کمی زمخت‌تر از نسخه‌های استاندارد هستند.

همچنین، تاکنون اطلاعات کمی از بعدی اپل واچ SE منتشر شده است و به‌نظر نمی‌رسد که اپل طراحی جدیدی را در ارزان‌ترین ساعت هوشمند خود استفاده کند؛ اما عتقاد بر این است که اپل واچ سری ۸ ویژگی جدید مدیریت سلامت را در سال ۲۰۲۲ شامل خواهد شد و قابلیت‌هایی نظیر توانایی نظارت بر دمای بدن و سطح گلوکز خون را برای کاربران به‌ارمغان خواهد آورد.

درپایان، باید اشاره کنیم که بازطراحی اپل واچ سری ۸ نیز آن‌چنان محتمل به‌نظر نمی‌رسد؛ بنابراین، بهتر است صبر کنیم و ببنیم اپل بالأخره ساعت هوشمند مرموز خود را با چه طراحی و مشخصاتی رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات