باگی در به‌روزرسانی watchOS 8.5 قابلیت شارژ سریع اپل واچ سری ۷ را غیرفعال می‌کند

چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی کاربران در انجمن‌های اپل از وجود باگی در watchOS 8.5 خبر می‌دهند که سبب می‌شود ویژگی شارژ سریع اپل واچ سری ۷ از کار بیفتد.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های جدید اپل واچ سری ۷ به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع باز می‌گردد و غول دنیای فناوری ادعا می‌کند که فرایند شارژ شدن در جدیدترین ساعت هوشمند خود ۳۳ درصد سریع‌تر از نسل گذشته است و از قرار معلوم، فناوری یادشده می‌تواند ۸۰ درصد از ظرفیت باتری ساعت را در ۴۵ دقیقه شارژ کند. بااین‌حال، گزارش‌های متعددی از ردیت یا انجمن‌های رسمی اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد watchOS 8.5 ویژگی مورد بحث را تقریباً غیرفعال می‌کند.

برای یادآوری، اپل هفته‌ی گذشته جدیدترین نسخه‌ی میان‌نسلی واچ اواس را برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر کرد؛ اما همان‌طور که گفته شد، این به‌روزرسانی منجر به اختلال در فرایند شارژ تعدادی نامشخص از اپل واچ‌های سری ۶ و ۷ شده است. افزون‌براین، گفته می‌شود که این مشکل تنها به مدل خاصی از کابل یا آداپتور شارژ مربوط نمی‌شود. کاربری در این باره می‌گوید:

از زمان به‌روزرسانی watchOS 8.5، اپل واچ سری ۶ من در طول شب فقط ۴۹ درصد شارژ می‌شود. سعی کردم دستگاه را خاموش و دوباره راه‌اندازی کنم؛ اما تغییری ایجاد نشد. این بسیار ناامیدکننده به‌نظر می‌‌سد. امیدوارم به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی در راه باشد.

گفته می‌شود اپل واچ سری ۷ تا دو برابر نسبت به قبل کندتر شار‌ژ می‌شود و حتی یکی از کاربران ادعا می‌کند که شارژر Belkin 3-in-1 BoostCharge Pro دیگر اپل واچ او را شارژ نمی‌کند.

درحال‌حاضر مشخص نیست که باگ مذکور چه تعداد از ساعت‌های هوشمند اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه‌براین، بازه‌ی مشخصی برای برطرف شدن آن وجود ندارد؛ اما با در نظر گرفتن شرایط مشابه پیشین، گمان می‌کنیم که اپل در هفته‌های آینده به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برا رفع این مشکل منتشر کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات