نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان معرفی شد

پنج‌شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بولگاری Octo Finissimo Ultra، نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان، با ضخامت تنها ۱٫۸۸ میلی متر معرفی شد.
تبلیغات

احتمالاً اگر بخواهید ساعت گران‌قیمتی بخرید، سعی می‌کنید سنگین، پیچیده و نسبتاً بزرگ باشد تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. به‌همین‌دلیل، است که Bulgari Octo Finissimo Ultra جدید انتخابی غیرعادی تلقی می‌شود. این محصول که به‌تازگی لقب نازک‌ترین ساعت جهان را به خود اختصاص داده، طراحی شده است تا روی دستان شما ناپدید شود.

گیزمودو می‌نویسد،‌ اکنون سال‌های زیادی است که جنگی بین ساعت‌سازان لوکس برای ساخت ساعت‌های مچی مکانیکی وجود دارد. سازندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا ضخامت محصولات را نازک‌تر و نازک‌تر کنند تا قدرت طراحی و مهندسی خود را به رخ رقبا بکشند.

این رکورد دراختیار Piaget بود که ساعت مفهومی Altiplano Ultimate آن در سال ۲۰۱۸ با ضخامت تنها دو میلی‌متر جامعه ساعت‌شناسی را تحت تأثیر قرار داد. چهار سال بعد، بولگاری با Octo Finissimo Ultra جدید خود که تنها ۱٫۸۸ میلی متر ضخامت دارد، این تاج را از سر شرکت پیاژه ربود. برای اینکه میزان نازکی ساعت جدید بولگاری رو درک کنید باید بدانید که دو کارت اعتباری روی هم ۱٫۵۲ میلی‌متر ضخامت دارند.

ساعت بولگاری Octo Finissimo Ultra از کنار

برخلاف Piage Altiplano Ultimate Concept، که همان‌طورکه از نامش پیدا است تنها مدلی مفهومی بود و برای پوشیدن و استفاده روزمره گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسید، بولگاری ۱۰ دستگاه Octo Finissimo Ultra را تولید می‌کند. هر کدامشان نیز دارای کدی هستند که آن‌ها را به NFT مربوطه متصل می‌کند.

ساعت سازان بولگاری برای اینکه همه چیز را تا این حد نازک کنند، مجبور شدند به جای نصب تک تک قطعات مکانیکی، تمام ۱۷۰ جزء Octo Finissimo Ultra را در قاب ساعت ادغام کنند. برای اینکه ساعت به اندازه‌ای قوی باشد که مانند کارت اعتباری خم نشود، قاب ۴۰ میلی‌متری آن از تیتانیوم سندبلاست و قسمت پشتی از کاربید تنگستن ساخته شده است؛ ماده‌ای که برای ساخت مته‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

برخلاف پیچ تنظیم سنتی که به صورت عمودی در کنار ساعت قرار می‌گیرند، در Octo Finissimo Ultra دارای بخشی است که کاربر می‌تواند توسط آن به‌راحتی عقربه‌ها را جابه‌جا کند.

شاید فکر کنید ساعت فوق نازک جدید بولگاری با برچسب قیمت ۴۴۰ هزار دلار (۴۰۰ هزار یورو) در فروش به مشکل برمی‌خورد، اما مطمئن باشیم تمام آن‌ها بدون کوچک‌ترین مانعی به فروش خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات