رندرهای رسمی ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل فاش شد

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
مطالعه 4 دقیقه
اخیرا گزارشی مبنی بر معرفی احتمالی ساعت هوشمند گوگل پیکسل منتشر شد. اکنون رندرهای رسمی تجاری این محصول نیز در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

جان‌پراسر یکی از لوهندگان نام‌آشنای خبرهای فناوری است که البته اطلاعات ارائه شده توسط وی درمورد لبه‌های صاف اپل واچ سری ۷ صحت نداشت. علاوه‌بر این، بیشتر اطلاعات فاش شده توسط سایر افشاگران خبرهای فناوری در مورد اپل واچ ۷ نیز به‌همین سرنوشت دچار شد. اما پراسر در ماه آوریل تصاویری از ساعت هوشمند گوگل موسوم به پیکسل واچ ارائه کرد که جزئیات آن روز بعد توسط وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر منتشر شد.

به گزارش فون‌آرنا، جان‌پراسر قبلا به طراحی بدون حاشیه‌ی پیکسل واچ اشاره کرده است. وی همچنین اعلام کرده که اسم رمز این محصول «روهان» است. پراسر در ماه آوریل گفت که این دستگاه در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و بیزنس‌اینسایدر نیز هفته‌ی گذشته به این موضوع اشاره کرد.

این لودهنده با فاش کردن جزئیات ساعت هوشمند پیکسل واچ، خود را در سطح مینگ‌چی کو قرار می‌دهد

ساعت هوشمند پیکسل روهان

اگر این ساعت واقعا در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی رونمایی شود، بدین ترتیب می‌توان گفت پراسر این موضوع را ۱۰ تا ۱۱ ماه قبل اعلام کرده که از این نظر در سطح مینگ‌چی کو قرار می‌گیرد. با این‌حال، بهترین نکته در تمام دوران، متعلق به گزارش مینگ‌چی کو در فوریه ۲۰۱۷ است که جزئیات ظاهر جدید آیفون X (که در آن زمان به‌عنوان آیفون ۸ نیز شناخته می‌شد) را نشان می‌داد. کو در آن گزارش جزئیاتی مثل ابعاد دقیق نمایشگر هر سه مدل آیفون اپل که در ماه سپتامبر معرفی شد را ارائه کرد. وی در آن زمان همچنین به دوربین تشخیص عمق و دوربین اصلی آیفون X اشاره کرده بود.

در تالار مشاهیر لودهندگان خبرهای فناوری، نام ایوان‌بلس نیز برای بسیاری از کاربران آشنا است. وی یک رندر غیرعادی از یک گوشی منتشر کرد و گفت این محصول HTC One M7 است که نهایتا مشخص شد اطلاعات ارائه شده توسط بلس واقعیت داشته است.

البته این خبر فقط دوماه قبل از معرفی گوشی اچ‌تی‌سی وان ام ۷ منتشر شد، ولی نکته‌ی مهم درمورد این گزارش این است که این دستگاه از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با گوشی‌های آن زمان داشت، به‌طوریکه بیشتر مردم واقعی بودن آن را باور نمی‌کردند.

حال به بحث درمورد آینده برگردیم. پراسر برخی از تصاویر بازاریابی رسمی ساعت هوشمند پیکسل واچ را منتشر کرده است. پراسر اعلام کرده که این رندرها از طریق منابع داخلی گوگل به‌دست او رسیده است. با توجه به اینکه به‌دلیل انتشار جزئیات و تصاویر گلکسی اس ۲۲ الترا در یوتیوب، حدود یک ماه قبل توسط سامسونگ مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است، انتشار این اطلاعات جدید درمورد پیکسل واچ، شجاعت وی را نشان می‌دهد.

طرفداران پیکسل اینبار ناامید نخواهند شد

ساعت هوشمند پیکسل روهان

در این مرحله، به‌نظر می‌رسد جای هیچ ناامیدی برای طرفداران پیکسل که مدت‌ها در انتظار ساعت هوشمند این برند هستند، وجود ندارد. ظاهرا عدم اعتماد گوگل به سیستم‌عامل Wear OS باعث شد که این محصول در سال ۲۰۱۹ عرضه نشود. تصمیم سامسونگ برای جایگزینی تایزن با Wear OS در ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ ممکن است نیاز گوگل را در این زمینه تأمین کند.

غول جستجوی اینترنت همچنین قصد دارد ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی در ساعت‌ هوشمند پیکسل واچ ارائه دهد؛ درست مثل برخی از قابلیت‌های اختصاصی که فقط در گوشی‌های سری پیکسل وجود دارد. همان‌طور که گوگل با معرفی گوشی‌های پیکسل سعی دارد نهایت پتانسیل سیستم‌عامل اندروید را روی گوشی‌های هوشمند ارائه دهد، هدف این شرکت از معرفی پیکسل واچ نیز نشان دادن ظرفیت‌های Wear OS است.

اگر به‌دنبال دلیلی برای جدی بودن تولید پیکسل واچ هستید، بد نیست به رویداد نوامبر ۲۰۱۹ اشاره کنیم؛ زمانیکه هولدینگ آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل، فیت‌بیت را با قیمت ۲٫۱ میلیارد دلار خریداری کرد. فیت‌بیت از جمله شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام است. در آن زمان گوگل اعلام کرد که خرید فیت‌بیت می‌تواند این شرکت را به معرفی دستگاه‌های پوشیدنی با عنوان Made By Google به بازار سوق دهد.

مطمئنا معرفی محصولی مثل پیکسل واچ می‌تواند اکوسیستم گوگل را تقویت کند. پلتفرم اندروید با معرفی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در سال جاری، باعث شد تا خون تازه‌ای در رگ‌ محصولات سری پیکسل جریان پیدا کند. اگرچه امسال نیز با معرفی سری جدید پیکسل ۶، مثل سال‌های قبل شاهد بروز مشکلاتی در این محصولات بودیم، اما میزان فروش این گوشی‌ها خوب ارزیابی شده و گوگل با انتشار اصلاحیه‌های نرم‌افزاری سعی دارد برخی از مشکلات به‌وجود آمده از جمله باگ شماره‌گیری خودکار و از کار افتادن حسگر اثرانگشت پس از خاموش شدن دستگاه را رفع کند.

متأسفانه در یکی از به‌روزرسانی‌های اخیری که برای سری پیکسل ۶ گوگل منتشر شده است، قابلیت پاکن‌جادوئی (Magic Eraser) از دوربین گوشی برخی کاربران حذف شده است. علاوه‌بر این برخی کاربران گزارش‌هایی درمورد بروز مشکل در شارژ گوشی و حفظ اتصال به شبکه‌ی تلفن منتشر کرده‌اند. با این‌حال، به‌نظر نمی‌رسد گوگل از عهده‌ی رفع این مشکلات برنیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات