iFixit نتایج کالبدشکافی اپل واچ سری ۷ را منتشر کرد

جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
iFixit با کالبدشکافی اپل واچ سری ۷ تغییرات آن را در مقایسه با نسل گذشته نمایان کرده و امتیاز تعمیرپذیری بسیار خوب ۶ از ۱۰ را به آن داده است.
تبلیغات

چندی پیش اپل در رویداد کالیفورنیا استریمینگ از نسل جدید ساعت‌های هوشمندش با نام اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد. مدل‌های جدید برخلاف تصورات، تقریباً بر همان زبان طراحی مدل‌های پیشین پایبند هستند؛ اما نمایشگر آن‌ها به‌لطف کاهش حاشیه‌ها ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است و شاهد پشتیبانی از گواهی IP6X در کجت مذکور هستیم. اکنون، iFixit‌ که مرجعی برای بررسی موشکافانه محصولات محسوب می‌شود، به سراغ نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ رفته است تا از رازهایی که قبلاً از آن‌ها مطلع نبودیم، پرده بردارد.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، نسخه ۴۵ میلی‌متری جدید دارای باتری ۱٫۱۸۹ وات ساعت یا به‌عبارتی ۳۰۹ میلی‌آمپر ساعت است که ۱٫۶ درصد در مقایسه با باتری ۱٫۱۷ وات ساعت در سری ۶ افزایش یافته است. از سوی دیگر، انرژی مورد نیاز مدل ۴۱ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ از باتری ۱٫۰۹۴ وات ساعت تأمین می‌شود که افزایش ۶٫۸ درصدی ظرفیت را نسبت به باتری ۱۰٫۰۲۴ وات ساعت در مدل قبلی ۴۰ میلی‌متر نشان می‌دهد. هر دو باتری ابعاد کمی بزرگ‌تری دارند؛ اما iFixit می‌گوید این افزایش ظرفیت احتمالاً به جای شارژدهی بیشتر، برای نمایشگرهای بزرگ‌تر و روشن‌تر صرف خواهد شد.

به‌طور کلی، قسمت داخلی سری ۷ مشابه نسل گذشته است؛ اما تفاوت‌های کوچکی نیز وجود دارد. برای مثال، می‌توان به حذف یک براکت که در آن درگاه تشخیصی قرار داشت، اشاره کرد. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، غول دنیای فناوری برای ساعت‌های هوشمند جدیدش گواهی IP6X را اتخاذ کرده است؛ بدین معنی که ساعت‌های جدید اکنون دربرار گرد و غبار مقاوم خواهند بود. البته این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور در مدل‌های قدیمی نیز وجود داشته باشد؛ اما اپل آزمایش خاصی را برای اتخاذ این گواهی انجام نداده باشد. بااین‌حال، در مدل جدید برخی از اقدامات حفاظتی بیشتر مانند پوشانده شدن گریل بلندگو با مش وجود دارد. افزون‌براین، حذف درگاه تشخیصی نیز ممکن است به مقاومت دربرابر گرد و غبار کمک کند و فضای داخلی بیشتری فراهم آورد.

تماشا در یوتیوب

طبق گزارش iFixit و با استاد به گفته یکی از مهندسان اپل، ساعت جدید کوپرتینویی‌ها دارای فناوری نمایشگر جدیدی است که احتمالاً چالش بزرگی برای تولید در مقیاس بزرگ به همراه خواهد داشت و گمان می‌رود تأخیر در عرضه نیز به‌همین‌دلیل، صورت گرفته است. به نظر می‌رسد ساعت اپل جدید مجهز به پنل OLED لمسی یا on-cell touch است که در آیفون ۱۳ نیز استفاده می‌شود. گفته می‌شود این «یک تغییر پیش پا افتاده نیست» و نیازمند فرایند بسیار دقیق مونتاژ است.

سرنجام، اپل واچ سری ۷ موفق به کسب امتیاز بسیار خوب ۶ از ۱۰ شده است. iFixit می‌گوید که اپل واچ جدید در تعویض نمایشگر، موتور تپتیک و تعویض باتری بسیار عالی عمل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات