اپل واچ سری ۷ فاقد درگاه دندانه‌دار مخفی برای بازیابی دستگاه است

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های اپل واچ سری ۷ نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند برخلاف نسل‌های گذشته فاقد درگاه دندانه‌دار است و برای به انتقال داده‌ها، به شبکه بی‌سیم متکی خواهد بود.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشد، ماه گذشته گزارشی منتشر شد که در آن، پرونده‌های کمیسیون فدرال اطلاعات ایالات متحده آمریکا (FCC) نشان می‌داد که مدل‌های اپل واچ سری ۷ مجهز به ماژول جدیدی هستند که انتقال داده‌های بی‌سیم ۶۰٫۵ گیگاهرتز را امکان‌پذیر می‌کند. البته باید به این نکته توجه کرد که اپل تاکنون صحبتی از قابلیت نکرده و احتمالاً فقط برای استفاده کارمندان این شرکت درنظر گرفته شده است.

در آن مقطع، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بودند که اپل واچ جدید فاقد پدهای پوگو (درگاه مادگی دندانه‌دار) برای اتصال فیزیکی به‌منظور انتقال داده یا بازیابی دستگاه خواهد بود. اکنون با عرضه محصول این موضوع کاملاً تأیید شده است و به‌نوعی فقدان پورت یادشده در مدل‌های اپل واچ سری ۷ افزودن ماژول انتقال داده بی‌سیم ۶۰٫۵ گیگاهرتز را توجیه می‌کند.

پرونده‌های FCC نشان می‌دهد که این ماژول، تنها زمانی فعال می‌شود که اپل واچ روی داک مغناطیسی اختصاصی با ماژول مرتبط قرار گیرد؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد که ممکن است اپل از این داک برای تشخیص یا بازیابی بی‌سیم watchOS در مدل‌های جدید استفاده کند.

گفتنی است جدیدترین ساعت هوشمند اپل گواهی مقاومت IP6X در‌برابر گردوغبار را دارد و اپل احتمالاً پورت تشخیصی را بدین‌منظور حذف کرده است. اپل واچ سری ۷ از روز جمعه، ۱۵ اکتبر، در فروشگاه‌های خُرده‌فروشی اپل دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. از ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به نمایشگرهای بزرگ‌تر با ابعاد ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری، دوام بیشتر و مقاومت در‌برابر گردوغبار، فرایند شارژ تا ۳۳ درصد سریع‌تر، کابل شارژ سریع USB-C و رنگ‌های جدید در نسخه آلومینیومی اشاره کرد.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات