اپل با کنار گذاشتن رولکس، محبوب‌ترین برند ساعت در بین جوانان پولدار محسوب می‌شود

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس نظرسنجی جدید پایپر سندلر، اپل در حال حاضر محبوب‌ترین برند ساعت در بین نوجوانان با درآمد بالا است.
تبلیغات

اپل مدتها است بهعنوان پرفروشترین و محبوبترین برند تجاری بازار ساعتهای هوشمند و سنتی به‌حساب میآید. در این میان، برند رولکس همواره در بین جوانان با درآمد بالا از محبوب بسیار بالایی برخوردار بوده و طی سالیان اخیر، سهم عمده این بازار را به خود اختصاص داده است. اما نظرسنجی جدیدی نشان میدهد که غول دنیای فناوری توانسته است با کنار گذاشتن رولکس، خود را بهعنوان محبوبترین برند ساعت در بین این قشر قلمداد کند.

نتایج نشان می‌دهد مالکیت ساعت‌ هوشمند توسط نوجوانان از ۳۰ درصد در پاییز ۲۰۲۰ به ۳۵ درصد در پاییز سال جاری افزایش یافته است. ۳۰ درصد از نوجوانان دارای ساعت اپل هستند و این شرکت در حال حاضر ۸۶ درصد سهم بازار ساعت‌ هوشمند در بین نوجوان را دراختیار دارد. همان‌طور که گفته شد، رولکس قبلاً محبوب‌ترین برند ساعت در بین نوجوانان با درآمد بالا بود؛ اما اپل جایگاه نخست را از آن خود کرده است. در بهار امسال، تنها ۱۳ درصد از نوجوانان قصد خرید اپل واچ داشتند؛ اما این مقدار اکنون به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۳۰ درصد نوجوانان هنگام تمرین از برنامه تناسب اندام استفاده میکنند و ۵۰ درصد آنها برنامههای اپل را برای این منظور انتخاب میکنند. افزون بر این، ۸۷ درصد از نوجوانان صاحب آیفون هستند و ۸۸ درصد انتظار دارند گوشی هوشمند بعدی آنها آیفون باشد. در این گزارش آمده است که ۲۰ درصد از نوجوانان اکنون دارای آیفون ۱۲ هستند؛ اما انتظار میرود خانواده آیفون ۱۳ این ارقام را افزایش بدهد؛ چراکه بیش از ۲۲ درصد از نوجوانان انتظار دارند امسال یکی از مدلهای آیفون ۱۳ را تهیه کنند.

سرویس پرداخت دیجیتال اپل موسوم به اپل پی دومین روش پرداخت رایج در بین نوجوانان است؛ اما هنوز پول نقد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. البته اپل پی در حال حاضر محبوبیت بیشتری نسبت به کارت‌های اعتباری و پی‌ پال دارد. این یافته‌ها بخشی از نظرسنجی ۶ ماهه پایپر سندلر محسوب می‌شود که دیدگاه ۱۰ هزار نوجوان با میانگین سنی ۱۵ تا ۱۸ سال را در ۴۴ ایالت آمریکا مورد بررسی قرار داده است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات