اپل واچ سری 7 از پردازنده‌ی نسل قبل این ساعت هوشمند بهره می‌برد

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً نسل هفتم ساعت هوشمند اپل‌ معرفی شده است. تراشه‌ی مورد استفاده در این محصول، S6 نام دارد که اپل آن را سال گذشته برای اپل‌ واچ سری ۶ توسعه داده بود.
تبلیغات

اپل در رویداد اخیر خود در مورد عملکرد پردازنده‌ی نسل هفتم ساعت‌های هوشمندش صحبت نکرد که این مورد یک موضوع عجیب است؛ زیرا شرکت واقع در کوپرتینو معمولاً در مراسم معرفی محصولات سخت‌افزاری، درباره‌ی قدرت پردازشی دستگاه‌های خود توضیحاتی ارائه می‌کند.

ازآنجاکه پردازنده‌ی S6 در سال ۲۰۲۰ و همراه با اپلواچ ۶ معرفی شد، ظاهراً عملکرد نسل جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به مدل قبلی این محصول تغییر نکرده است.

به گزارش اپل‌اینسایدر، اپل اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات پردازنده‌ی جدیدترین ساعت هوشمند خود ارائه نکرده است، اما یک توسعه‌دهنده به‌ نام استیو تروتون اسمیت، در توییتی اعلام کرده که براساس جدیدترین نسخه‌ی Xcode، اپل‌ واچ ۷ و اپل‌ واچ ۶ هر دو از تراشه‌ی t8301 بهره می‌برند.

تروتون اسمیت حدس می‌زند که پردازنده‌ی اپل‌ واچ جدید همان تراشه‌ای است که در اپل‌ واچ سال قبل مورد استفاده قرار گرفته؛ این یعنی نسل جدید ساعت‌ هوشمند اپل از نظر پردازنده، تغییری نداشته است.

به‌همین‌دلیل، است که اپل در رویداد امسال، هیچ توضیحی در مورد عملکرد پردازنده‌ی اپل‌ واچ سری ۷ ارائه نکرد. تروتون اسمیت در این رابطه گفت:

دلیل اینکه امسال اپل در مورد پردازنده‌ی اپل‌ واچ سری ۷ توضیح نداد این است که تراشه‌ی این محصول دقیقاً همان تراشه‌ی اپل‌ واچ سری ۶ است. حتی شماره‌ی مدل این پردازنده در نسل جدید ساعت هوشمند اپل تغییر نکرده است و فقط شاسی این بخش با نسل قبل کمی تفاوت دارد.

استفاده نکردن از پردازنده‌ی جدید، با در نظر گرفتن تغییر ابعاد شاسی و استفاده از صفحه‌نمایش رتینای جدید در اپل‌ واچ سری ۷ که حدود ۲۰ درصد نسبت به نمایشگر نسل قبلی این محصول بزرگ‌تر شده است، کمی غیر عادی به‌ نظر می‌رسد. اپل‌ واچ ۷ بادوام‌ترین ساعت مچی تولیدشده توسط کوپرتینویی‌ها است. بنا به اعلام اپل، کریستال مورد استفاده در جلوی این ساعت، مقاومت بسیار بالایی دارد. نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل گواهی IP6X دارد و بنابراین دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

تغییر دیگر اپل‌ واچ ۷ نسبت به سری ۶ این محصول، افزایش ۳۳ درصدی سرعت شارژ است. اپل اعلام کرده این محصول با بهره بردن از کابل مغناطیسی یواس‌بی سی جدید که از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند، در ۴۵ دقیقه حدود ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

دلیل اینکه چرا اپل در اپل‌ واچ سری ۷ همچنان از تراشه‌ی S6 استفاده کرده است هنوز مشخص نیست؛ اما چنین تصمیمی برای یک محصول پرچم‌دار بی‌سابقه است. اپل معمولاً با معرفی مدل جدید ساعت هوشمند خود، از نسل جدید تراشه‌ی پردازشی سری اس نیز رونمایی می‌کند. البته این شرکت گاهی از نسخه‌ی قدیمی‌تر پردازنده‌های پرچم‌دار خود در محصولات پایین‌رده‌ استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال کوپرتینویی‌ها قبلاً از این استراتژی در تولید آیفون و آیپد استفاده کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست این تصمیم چه تأثیری روی اکوسیستم ساعت‌های هوشمند اپل خواهد داشت. به‌ نظر می‌رسد تراشه‌ی S6 توانایی مدیریت نمایشگر بزرگ‌تر و واچ‌اواس ۸ را دارد. ازآنجاکه اپل‌ واچ در بین سایر محصولات اپل، از اپلیکیشن‌های سبک‌تر بهره می‌برد و قابلیت‌های محدودتری دارد، شاید استفاده از یک تراشه‌ی قدیمی‌ تأثیر زیادی بر عملکرد محصول مورد بحث نداشته باشد.

نسل جدید اپل‌ واچ اواخر پاییز امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد استفاده از تراشه‌ی S6 در اپل‌ واچ ۷ چیست؟ آیا این موضوع بر خرید علاقه‌مندان به اپل‌ واچ تأثیر خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات