گلکسی واچ 4 سامسونگ از سیستم‌عامل هارمونی پشتیبانی نمی‌کند

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد که ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 4 سامسونگ از سیستم‌عامل جدید هواوی به نام هارمونی ۲ پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ در کنار معرفی گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، سری جدیدی از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی کرد که مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 3 گوگل هستند. محصولات جدید شرکت کره‌ای شامل دو ساعت هوشمند به نام‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک می‌شوند که برخلاف مدل‌های پیشین سری گلکسی واچ دیگر از سیستم‌عامل تایزن استفاده نمی‌کنند و همان‌طور که ذکر شد مبتنی بر سیستم‌عاملی هستند که توسط سامسونگ و گوگل طراحی و توسعه داده شده است.

با اینکه سیستم‌عامل جدید دو شرکت گوگل و سامسونگ از مزایای بسیاری برخوردار است؛ اما هنوز با برخی از محصولات همگام‌سازی نشده و اکوسیستم کوچکی را تشکیل می‌دهد. یکی از این دسته از محصولات نیز درواقع تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی می‌شوند که هم‌اکنون از سیستم‌عامل هارمونی ۲ شرکت هواوی استفاده می‌کنند. البته هارمونی ۲ تنها سیستم‌عاملی نیست که Wear OS 3 قادر به پشتیبانی از آن نبوده و طبق گزارش‌ها، سیستم‌عامل مشترک سامسونگ و گوگل از محصولات مبتنی بر iOS نیز نمی‌تواند پشتیبانی کند.

طبق گزارشی که GizmoChina منتشر کرده است، شب گذشته شعبه‌ی چین سامسونگ، سری گلکسی واچ ۴ را در این کشور معرفی کرده و همچنین تأیید کرده که گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک قادر به پشتیبانی از محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی ۲ نیستند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که سری گلکسی واچ ۴ تنها با گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید قابلیت سازگاری دارند و اگر علاقه‌مند به خرید آن‌ها هستید برای استفاده از تمامی امکانات ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ باید گوشی هوشمند اندرویدی داشته باشید.

سران شرکت کره‌ای در مورد حداقل سیستم مورد نیاز نیز گفته‌اند که تمامی گوشی‌های هوشمندی که سیستم‌عامل اندروید ۶ یا جدیدتر را دارند و همچنین حافظه‌ی رم آن‌ها ۱/۵ گیگابایت یا بیشتر است قادر به سازگاری از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ خواهند بود. البته باید در نظر داشت برای استفاده از تمامی امکانات محصولات سری گلکسی واچ ۴، گوشی هوشمند کاربر باید مجهز به اندروید ۱۰ یا نسخه‌ی جدیدتر باشد.

به این موضوع نیز باید دقت داشت که برخی از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ که البته در گزارش به آن‌ها اشاره‌ای نشده است، تنها در برخی از کشورها فعال هستند. ادغام تایزن با Wear OS که در قالب Wear OS 3 در رویداد I/O گوگل معرفی شد خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری بود. در کنار اینکه همکاری گوگل، سامسونگ و فیت‌بیت که از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود اتفاقات بزرگی را برای گجت‌های پوشیدنی هوشمند رقم خواهد زد، تغییرات لازم برای تحولی بزرگ در سیستم‌عامل Wear را نیز به همراه خواهد داشت.

درحالی‌که اپل با سری ساعت‌های هوشمند اپل واچ و سیستم‌عامل انحصاری‌شان توانسته بخش مهمی از بازار ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهد، گوگل طی سال‌های اخیر با سیستم‌عامل اندروید ور که بعدها به ور خلاصه شد نتوانست موفقیت چندانی را در این بازار پرسود به دست آورد. بااین‌حال، گوگل امید دارد همکاری این شرکت با سامسونگ بتواند نظر شرکت‌های دیگر برای عرضه‌ی محصولاتی مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 3 را جلب کند.

سیستم‌عامل Wear OS 3 برای کاربران قدیمی محصولات سامسونگ نیز جذابیت‌های خود را دارد؛ زیرا علاوه بر اپلیکیشن‌ها و امکاناتی که در تایزن یافت می‌شد، کاربران ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ می‌توانند علاوه بر امکاناتی موجود در تایزن به اپلیکیشن‌های متنوعی که گوگل دارد نیز دسترسی داشته باشند. حال، باید صبر کرد و دید که آیا سیاست‌های عدم پشتیبانی Wear OS 3 از iOS یا هارمونی ۲ ادامه خواهد یافت یا در آینده امکان همگام‌سازی محصولات مبتنی بر Wear OS 3 با محصولات مبتنی بر هارمونی ۲ و iOS فراهم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات