سامسونگ رتبه سوم بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را کسب کرد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
با‌‌‌توجه‌‌‌به جدیدترین آمار تحقیقاتی درباره‌ ساعت‌های هوشمند، سامسونگ در جایگاه سوم فروش بازار جهانی این محصول قرار دارد و هند رو‌‌به‌رشدترین کشور در این زمینه به‌حساب می‌آید.
تبلیغات

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در آمار جدیدش بازار کل ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ دوم سال ۲۰۲۱ را با سه‌ماهه‌ مشابه سال ۲۰۲۰ مقایسه کرده است. نتایج این تحقیق رشد چشمگیر ۲۷ درصدی فروش این محصولات را نشان می‌دهد که قسمت عمده آن به تقاضای ساعت‌های هوشمند با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار در بازار مربوط می‌شود؛ به‌طوری‌که فروش این ساعت‌های هوشمند درمقایسه‌با سال قبل ۵۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به‌گزارش gsmarena و طبق نتایج تحقیقات، سامسونگ با افزایش فروش دو محصول گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 خود، رشدی ۴۳ درصدی تجربه کرده و در جایگاه سوم فروش قرار گرفته است. این میزان از میانگین نرخ رشد بازار بیشتر است. گارمین با فروشی بی‌سابقه در مدت سه ماه و با رشد ۶۲ درصدی سالانه، در جایگاه دوم این جدول جای دارد. ساعت‌های هوشمند گارمین به‌دلیل داشتن جی‌پی‌اس در میان کوه‌نوردان و ورزش‌کاران بسیار محبوب هستند.

smartwatch sale

اپل با تصاحب ۲۸ درصد از سهم بازار جهانی و رشد مداوم و با‌‌‌توجه‌‌‌به عبور تعداد کاربرانش برای اولین‌بار از صدمیلیون نفر، همچنان در صدر قرار دارد. تحلیلگر ارشد Counterpoint می‌گوید:

نیمی از مشتریان اپل واچ با نرخ ضمیمه ۳۰ درصد در ایالات متحده قرار دارند و این کشور همچنان بازار اصلی فروش برای این محصول محسوب می‌شود.

آمریکای‌شمالی بعد از چین بزرگ‌ترین بازار ساعت هوشمند و هند روبه‌رشدترین در این بازار است. رشد بازار در هند را می‌توان درنتیجه افزایش تقاضا برای ساعت‌های هوشمندی دانست که علاوه‌بر اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، قیمتی کمتر از صد دلار دارند. محبوبیت ساعت‌های هوشمند بین‌المللی شیائومی (Xiaomi) و ریل‌می (Realme) و اوپو (Oppo) در هند و ظهور ساعت‌های بومی بوآت (boAt) و نویز (Noise)، باعث شده است فروش این محصولات در این کشور از ۲ به ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

با اینکه هواوی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ در جایگاه دوم بازار قرار داشت، حال در کنار پنج برند دیگر مطرح ساعت‌های هوشمند شاهد کاهش فروش بود. Counterpoint دلیل این اتفاق را کاهش فروش گوشی‌های این برند می‌داند.

smartwatch sale2

آیا افزایش استقبال از ساعت‌های هوشمند سامسونگ و استفاده این شرکت از wear OS در دو ساعت‌ هوشمندش، محبوبیت wear OS را به‌همراه خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات