سری گلکسی واچ 4 سامسونگ از iOS پشتیبانی نمی‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش‌ها، برخلاف مدل‌های پیشین گلکسی واچ، ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ از پلتفرم iOS پشتیبانی نمی‌کنند.
تبلیغات

شب گذشته رویداد آنپکد سامسونگ برگزار شد تا شاهد رونمایی از محصولات متنوعی مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ به همراه سری گلکسی واچ ۴ و ایرباد واقعاً بیسیم گلکسی بادز ۲ باشیم. در خلال رویداد بیشتر به ویژگیهای نرمافزاری و سختافزاری محصولات جدید سامسونگ پرداخته شد؛ اما حال که کنفرانس تمام شده است و سران شرکت کرهای دستاوردهای جدید سختافزاری را به کاربران معرف کردهاند، گزارشهای مختلفی در مورد محصولات جدید سامسونگ منتشر شده است که در ادامه به یکی از آنها خواهیم پرداخت.

GizmoChina گزارش میدهد که ساعتهای هوشمند جدید سامسونگ قادر به پشتیبانی از iOS اپل نیست. چنین اتفاقی در حالی رخ میدهد که مدلهای پیشین سری گلکسی واچ امکان همگامسازی با آیفونهای اپل را داشتند و دارندگان گوشیهای هوشمند مبتنی بر iOS میتوانستند از ساعت هوشمند سامسونگ استفاده کنند.

سامسونگ در رویداد تابستانی خود دو مدل ساعت هوشمند معرفی کرد که شامل گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک میشوند. هر دو محصول جدید شرکت کرهای مبتنی بر Wear OS 3.0 هستند که با همکاری مهندسان گوگل و سامسونگ توسعه داده شده است و به‌نوعی ویژگیهای سیستمعاملهای اندروید ور و تایزن را به همراه امکانات جدیدتر به کاربران ارائه میدهد.

همگامسازی ساعتهای هوشمند جدید سامسونگ با گوشیهای هوشمند اندرویدی نیز محدودیتهایی دارد. درواقع تنها تلفنهای هوشمندی با ساعتهای هوشمند سری گلکسی واچ ۴ قابلیت همگامسازی دارند که از اندروید ۶ یا نسخهی جدیدتر استفاده کنند.

نکته‌ی قابل توجه دیگری نیز در مورد ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ وجود دارد. سران شرکت کره‌ای اعلام کرده‌اند پیش از استفاده از ساعت هوشمند جدید این شرکت، ابتدا باید گلکسی واچ ۴ یا نسخه‌ی کلاسیک آن با گوشی هوشمندی همگام‌سازی شود. نکته‌ی مهم در این زمینه برخورداری تلفن هوشمند مورد نظر از سرویس‌های گوگل است. درواقع محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند هواوی که فاقد سرویس‌های گوگل هستند و دسترسی به پلی سرویس و پلی استور ندارند، قادر به فعال‌سازی محصولات سری گلکسی واچ ۴ نخواهند بود.

اگر از دارندگان گوشی‌ هوشمند هواوی هستید و دسترسی به سرویس‌های موبایل گوگل ندارید، در هنگام خرید هر یک از مدل‌های سری گلکسی واچ ۴ بهتر است به فکر انتخاب تلفن هوشمند سازگار با نیازهای ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ باشید.

سران شرکت کره‌ای در مورد محصولات پیشین خود گفته‌اند که سازگاری آن‌ها با پلتفرم iOS همچنان ادامه دارد و کاربران مشکلی در استفاده از مدل‌های قدیمی گلکسی واچ با آیفون‌های اپل نخواهند داشت. شرکت کره‌ای امکان پشتیبانی از پلتفرم iOS را در سال ۲۰۱۶ به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرد؛ محصولاتی که همگی مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن بودند؛ اما معرفی سری گلکسی واچ ۴ با سیستم‌عامل Wear 3.0 تمامی برنامه‌های شرکت کره‌ای در بازار گجت‌های پوشیدنی را تغییر داد.

نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا سامسونگ باید سیاست‌های خود را تغییر بدهد و پشتیبانی از پلتفرم iOS را به سری گلکسی واچ ۴ اضافه کند؟ نظر خود را با اعضای دیگر زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات