متداول‌ترین مشکلات اپل واچ و راه‌ حل آن‌ها

متداول‌ترین مشکلات اپل واچ و راه‌ حل آن‌ها

اپل واچ یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند است؛ اما این دستگاه و به‌ویژه مدل‌های قدیمی‌تر آن، خالی از عیب و ایراد نیست و ممکن است گاهی با خطا روبه‌رو شود.

اپل واچ همچنان در دنیای گوشی‌های هوشمند پیشتاز است. با وجود رقبای متعددی مثل گارمین، سامسونگ و فیت بیت، اپل واچ سری ۶ را می‌توان بهترین ساعت هوشمند عنوان کرد؛ اما حتی بهترین ساعت هوشمند هم خالی از اشکال نیست. به‌ویژه این مشکلات در نسل‌های قدیمی‌تر اپل واچ بیشتر هستند؛ اما نگران نباشید. در ادامه به فهرستی از متداول‌ترین مشکلات اپل واچ و البته روش رفع این مشکلات اشاره کرده‌ایم.

مشکلات جفت شدن (Pairing)

جفت شدن اپل واچ و آیفون معمولاً فرآیندی یکپارچه است؛ اما ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید. معمولاً در فرایند جفت شدن با این مشکلات روبه‌رو می‌شوید: دستگاه‌ها به اندازه‌ی کافی به یکدیگر نزدیک نیستند، در محدوده‌ی Wi-Fi نیستند یا روش جفت شدن کیوآرکد اپل نتیجه‌بخش نیست. صرف نظر از نوع مشکل، می‌توانید با راه‌حل‌های ذیل مشکلات جفت شدن اپل واچ را برطرف کنید.

راه‌حل‌ها

  •  اگر جفت کردن اپل واچ با روش ویوفایندر روی آیفون با شکست روبه‌رو شد می‌توانید جفت کردن به‌صورت دستی را امتحان کنید. در صفحه‌ی مربوط به جفت شدن گزینه‌ی Piar Apple Watch Manually را انتخاب کنید و دستورها را دنبال کنید.
  • باز هم موفق نشدید؟ اغلب مشکلات فناوری را می‌توان با ریبوت کردن دستگاه مورد نظر حل کرد. این راه‌حل برای محصولات اپل هم نتیجه‌بخش است. در نتیجه اگر با مشکلات جفت شدن روبه‌رو شدید می‌توانید آیفون و اپل واچ را ریبوت و دوباره برای جفت کردن آن‌ها تلاش کنید.
  • برای جفت کردن اپل واچ، کلید کنار آن را نگه‌دارید تا گزینه‌ی Slide to power off ظاهر شود. سپس صفحه را به کنار بکشید تا دستگاه خاموش شود. برای روشن کردن اپل واچ همان دکمه را دوباره فشار بدهید.
  • مطمئن شوید اپل واچ و آیفون در فاصله‌ی نزدیک با یکدیگر و در محدوده‌ی وای‌فای قرار دارند.

راه‌حل‌های دیگر

  • با رفتن این مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings، تنظیمات شبکه‌ی آیفون خود را ریست کنید.

نکته: پس از این مرحله باید دوباره شبکه‌های وای‌فای یا دیگر داده‌های مرتبط با شبکه را وارد کنید.

  • به‌عنوان آخرین راه‌حل می‌توانید اپل واچ را ریست کنید. قبل از این کار از آن روی iCloud بکاپ تهیه کنید.

 مشکلات شارژ

اپل واچ از طریق آیکن گلوله‌مانند کوچک سبزرنگ وضعیت شارژ را نمایش می‌دهد. اگر این گزینه را حتی در صورت اتصال به شارژر نمی‌بینید می‌توانید راه‌حل‌های ذیل را امتحان کنید.

راه‌حل‌ها

  • اپل واچ را روی پد شارژ قرار بدهید و بررسی کنید کابل شارژ مغناطیسی به آداپتور و شارژر وصل است.
  • بررسی کنید دوشاخه‌ فعال است. در این صورت باز هم اگر با مشکل شارژ روبه‌رو شدید دستگاه دیگری را وصل کنید تا ببینید مشکل از دوشاخه است یا خیر. اگر مطمئن نیستید، شارژر را به دوشاخه‌ی برق روی دیوار دیگری وصل کنید.
  • شارژر مغناطیسی و پشت اپل واچ را تمیز کنید.
  • بررسی کنید اپل واچ به‌درستی روی شارژر قرار دارد. آهنرباها باید به ساعت چسبیده باشند.
  • کابل دیگری را امتحان کنید. اگر مشکل از کابل باشد با تعویض آن می‌توانید به مشکل پی ببرید.
  • اگر تمام روش‌های فوق ناموفق بودند اپل واچ را ری‌استارت کنید. به این منظور دکمه‌ی جانبی و Digital Crown را هم‌زمان نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

مشکلات شارج اپل واچ

مشکلات صفحه‌ی نمایش

صفحه‌ی نمایش بزرگ و ریسپانسیو (واکنش‌گرا) اپل واچ بخش کلیدی تجربه‌ی کاربری آن استِ اما گاهی با مشکلاتی مثل غیر فعال شدن روبه‌رو می‌شود.

راه‌حل‌ها

  • سعی کنید اپل واچ را فورس ری‌استارت کنید. برای این کار نیازی به صفحه‌ی نمایش ندارید؛ در نتیجه به عنوان راه‌حل اول اپل واچ را ری‌استارت کنید.
  • برای فورس ری‌استارت اپل واچ، دکمه‌ی کناری و Digital Crown را حداقل به مدت ده ثانیه نگه دارید و با ظاهر شدن لوگوی اپل، هر دو را رها کنید.
  • اگر راه‌حل فوق نتیجه‌بخش نبود، سعی کنید ساعت و آیفون را از حالت جفت شدن خارج کنید. خوشبختانه می‌توانید این کار را از طریق آیفون هم انجام بدهید. برای این کار به اپلیکیشن Watch بروید، روی تب My Watch ضربه بزنید، ساعت خود را انتخاب کنید و سپس روی حرف کوچک i ضربه بزنید. در آخر Unpair Apple Watch را انتخاب کنید. با این کار ساعت هوشمند شما پاک می‌شود و می‌توانید داده‌های خود را از بکاپ بازیابی کنید.
  • اپل واچ را روی شارژر قرار بدهید. اگر صفحه‌ی نمایش فعال نشد، ممکن است مشکل از شارژ باتری باشد. اگر با وجود شارژ باز هم صفحه‌ی نمایش روشن نشد، می‌توان گفت آسیب دیده است.
  • اپل معمولا بدون دریافت هیچ هزینه‌ای صفحات نمایش را تحت پوشش ضمانت محدود یا قوانین مشتری تعمیر می‌کند.

مشکلات دیگر

  •  اگر صفحه‌ی نمایش با بالا آوردن مچ دست روشن نشد اما با ضربه زدن روی صفحه‌ی نمایش روشن شد، مطمئن شوید گزینه‌ی Wake Screen on Wrist Raise فعال است. به بخش Settings > General > Wake Screen بروید و گزینه‌ی Wake Screen on Wrist Raise را فعال کنید.

مشکلات صفحه‌ی نمایش

مشکلات نوتیفیکیشن

یکی از بخش‌های کلیدی تجربه‌ی کاربری اپل واچ، نمایش نوتیفیکیشن‌ها است؛ اما گاهی اوقات نوتیفیکیشن‌ها به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند.

راه‌حل‌ها

  • بررسی کنید گزینه‌ی Do Not Disturb فعال است یا خیر. وقتی این گزینه فعال باشد، اپل واچ هیچ نوتیفیکیشنی را ارسال نمی‌کند. بررسی کنید آیکن هلال ماه روی صفحه‌ی ساعت ظاهر شده است یا خیر. در این صورت صفحه‌ی ساعت را بالا بکشید و روی دکمه‌ی Do Not Disturb ضربه بزنید. این دکمه هم به شکل هلال ماه است.
  • هنوز هیچ نوتیفیکیشنی نمایش داده نمی‌شود؟ سعی کنید اپل واچ را به آیفون وصل کنید. برای این کار مطمئن شوید Airplane Mode روی آیفون غیر فعال است. می‌توانید این حالت را با باز کردن Control Center و ضربه‌ زدن روی آیکن هواپیما غیر فعال کنید. پس از این مرحله آیفون و اپل واچ را ری‌استارت کنید. هر دو دوباره وصل و فعال می‌شوند.
  • فقط برای بعضی اپلیکیشن‌ها نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید؟ به اپلیکیشن Watch روی آیفون بروید و روی Notifications ضربه بزنید. اپلیکیشنی که نوتیفیکیشن نمایش نمی‌دهد پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در این بخش گزینه‌ی Show Alerts را انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه اپلیکیشن مورد نظر نوتیفیکیشن‌ها را روی اپل واچ نمایش می‌دهد.

مشکلات نوتیفیکیشن اپل واچ

مشکلات به‌روزرسانی

اگر اپل واچی قدیمی دارید احتمالا حداقل یک بار با پیغام unable to install update روبه‌رو شده‌اید؛ اما قبل از به‌روزرسانی دستگاه خود باید چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • مطمئن شوید اپل واچ روی شارژر قرار دارد؛ به‌ویژه اگر باتری ساعت کمتر از ۵۰ درصد پر باشد.
  • مطمئن شوید آیفون در نزدیکی اپل واچ است و هر دو به وای‌فای وصل هستند. هرچقدر سیگنال قوی‌تر باشد بهتر است.
  • می‌توانید قبل از به‌روزرسانی اپل واچ را ری‌استارت کنید. این کار به‌ویژه زمانی توصیه می‌شود که مدت‌ها دستگاه خود را ریبوت نکرده باشید.

راه‌حل‌ها

  • اگر با وجود مراحل بالا اپل واچ شما باز هم به‌روزرسانی را رد می‌کند می‌توانید فایل به‌روزرسانی نرم‌افزاری را حذف کنید. برای این کار اپلیکیشن Watch را روی آیفون باز کنید. به بخش General > Software & Update بروید و روی Delete ضربه بزنید. سپس اپل واچ را ری‌استارت کنید. پس از این مرحله به‌روزرسانی را دوباره دانلود و یک بار دیگر آن را نصب کنید.

اپل‌واچ‌های قدیمی‌تر اغلب در حین به‌روزرسانی watchOS دچار خطاهای حافظه می‌شوند. رفع این مشکل نسبتا ساده است. برای نصب به‌روزرسانی‌ها باید فضایی خالی داشته باشید.

  • در ابتدا باید از پیش‌نیازهای حافظه برای به‌روزرسانی اطلاع داشته باشید. آیفون و اپل واچ در پیغام خطای به‌روزرسانی به مقدار فضای مورد نیاز اشاره می‌کنند.
  • برای مشاهده‌ی مقدار حافظه‌ی موجود، به اپلیکیشن Settings روی واچ خود بروید، General > About را انتخاب کنید و با اسکرول به بخش Available بروید.
  • همچنین می‌توانید ببینید چه برنامه‌ها یا فایل‌هایی بیشترین حجم را اشغال کرده‌اند.
  • برای حذف موزیک از اپل واچ، به اپلیکیشن Music بروید. سپس از مسیر Library > Downloaded> Albums or Songs > More > Remove > Remove Download می‌توانید موزیک‌های اضافه را حذف کنید.
  • برای حذف تصاویر از اپل واچ نیاز به آیفون دارید. اپلیکیشن Watch را باز کنید و به مسیر My Watch > Photos > Photo Synching > Selected Photo Album بروید. گزینه را به None تغییر بدهید.
  • برای حذف اپلیکیشن‌ها از اپل واچ، از آیفون اپلیکیشن Watch به مسیر My Watch > Installed on Apple Watch بروید. سپس روی اپلیکیشن مورد نظر کلیک و Show on Apple Watch را از حالت انتخاب خارج کنید. این کار را برای اپلیکیشن‌هایی که نیاز ندارید هم انجام بدهید.
  • می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به‌صورت مستقیم از خود اپل واچ حذف کنید. دکمه‌ی چرخان دیجیتال کرون را فشار بدهید. اگر صفحه‌ی نمایش خانگی در نمای grid است، آیکن اپلیکیشن مورد نظر را تا وقتی لرزان شود نگه دارید. سپس روی دکمه‌ی delete و Delete App ضربه بزنید.
  • برای نمای list، صفحه‌ی اپلیکیشن را به سمت چپ بکشید و سپس روی دکمه‌ی قرمز delete ضربه بزنید.
  • پس از پاک‌سازی حافظه برای نصب مجدد به‌روزرسانی تلاش کنید.
  • اگر به‌روزرسانی باز هم نصب نشد، اپل واچ را ریست کنید، آن را با گوشی جفت و سپس به‌روزرسانی را نصب کنید.

مشکلات به‌روزرسانی

مشکلات دیجیتال کرون

دیجیتال کرون دکمه‌ای جذاب برای کنترل بخش زیادی از منوی اپل واچ است. متأسفانه گاهی ذرات گردوغبار مانع از چرخیدن این دکمه می‌شوند. در این شرایط باید اپل واچ را با دقت تمیز کنید.

راه‌حل‌ها

  • اپل واچ را خاموش و بند آن را جدا کنید.
  • اپل واچ را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه زیر آب گرم در حال جریان نگه دارید. البته اپل استفاده از صابون یا دیگر پاک‌کننده‌ها را توصیه نمی‌کند و پیشنهاد می‌دهد به‌صورت پیوسته دکمه‌ی کرون را در طول این فرایند فشار بدهید و بچرخانید.
  • ساعت را با پارچه‌ای نرم خشک کنید.
  • اگر باز هم مشکل برطرف نشد اپل واچ را ری‌استارت کنید.
  • باز هم اتفاقی نیفتاد؟ می‌توانید اپل واچ را از حالت جفت خارج و آن را با آیفون جفت کنید. اگر مشکل نرم‌افزاری باشد حل خواهد شد.

دیجیتال کرون اپل واچ

مشکلات ردیابی فعالیت

اپل واچ گزینه‌ی مناسبی برای ردیابی فعالیت‌های تناسب اندام و سلامتی است؛ اما گاهی معیارهای سلامتی را به‌خوبی ردیابی نمی‌کند.

راه‌حل‌ها

  • در درجه‌ی اول بررسی کنید اپل واچ را به‌درستی دور مچ خود بسته‌اید. نباید خیلی سفت یا خیلی سست بسته شده باشد.
  • بررسی کنید Fitness Tracking فعال است. اگر کاربر تازه‌کاری هستید باید تنظیمات privacy را بررسی کنید. برای این کار در آیفون به اپلیکیشن Watch بروید و از مسیر Privacy گزینه‌ی Fitness Tracking را فعال کنید.
  • اگر باز هم مشکلتان حل نشد، می‌توانید برای افزایش دقت، دستگاه خود را ریکالیبره کنید. برای ریکالیبره‌ی اپل واچ، اپلیکیشن Watch را در آیفون باز کنید. سپس گزینه‌ی My Watch > Privacy > Reset Fitness Calibration Data را انتخاب کنید.
  • برای کالیبره کردن اپل واچ، بیرون بروید و از اتصال مناسب GPS مطمئن شوید. اپلیکیشن Workout را روی ساعت خود انتخاب کنید و به مسیر Outdoor Walk یا Outdoor Run بروید، روی منوی سه‌نقطه برای تنظیم هدف ضربه بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه راه بروید یا بدوید. این داده‌ها مبنایی را به اپل واچ می‌دهند؛ اما هر تمرین ورزشی موفق می‌تواند داده‌های کالیبره را بهبود بدهد.

مشکل ردیابی فعالیت در اپل واچ

مشکلات سرویس 

اگر اپل واچ مجهز به سرویس LTE دارید ممکن است گاهی با مشکلات شبکه برخورد کنید. معمولا اگر LTE قبلاً روی دستگاهتان فعال شده باشد این مشکل به‌راحتی برطرف می‌شود.

راه‌حل‌ها

  • ببینید Airplane Mode به‌صورت تصادفی روی اپل واچ فعال نشده باشد. در این صورت آن را غیر فعال کنید.
  • بررسی کنید دکمه‌ی Celluar روی اپل واچ به رنگ سبز باشد و نقطه‌های سبز بالای آن در Control Center وجود داشته باشند. این نقاط نشان‌دهنده‌ی قدرت سیگنال هستند؛ درحالی‌که نقطه‌ی سبز به‌تنهایی نشان‌دهنده‌ی ایجاد اتصال است. اگر آیکون هایلایت نباشد، گام بعدی ری‌استارت آیفون و اپل واچ است.
  • اگر اقدامات فوق تأثیری نداشت تنظیمات اپراتور خود روی آیفون را به‌صورت دستی ارتقاء بدهید. برای این کار در ابتدا مطمئن شوید آیفون به وای‌فای یا شبکه‌ی موبایل وصل است. سپس به مسیر Settings > General > About بروید و دستورالعمل‌های مرتبط را دنبال کنید. این دستورالعمل‌ها برای هر اپراتور متفاوت هستند.
  • اگر اولین بار است که از اپل واچ استفاده می‌کنید، بررسی کنید دستگاه از اپراتور شما پشتیبانی می‌کند. همچنین مطمئن شوید اپل واچ و آیفون از اپراتور یکسانی استفاده کنند.
  • اگر از این روش‌ها جوابی نگرفتید، می‌توانید پلن موبایل خود را یک بار دیگر تنظیم کنید. در اپلیکیشن watch به مسیر iPhone > MyWatch بروید و روی i کنار نام حامل ضربه بزنید؛ و سپس Remove را انتخاب کنید. می‌توانید جزئیات اپراتور خود را دوباره اضافه کنید. پس از تکمیل آیفون و اپل واچ را ری‌استارت کنید.
  • در مرحله‌ی آخر می‌توانید تنظیمات شبکه‌ی آیفون را ریست کنید. برای این کار به مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید. باید تمام داده‌های شبکه‌ی وای‌فای و دیگر شبکه‌های مرتبط آیفون را پس از این مرحله دوباره وارد کنید.

مشکلات سرویس سلولی

مشکلات پیام‌رسان

ارسال مستقیم پیام از اپل واچ به دستگاه‌های دیگر مزیت خوبی است؛ اما خالی از مشکل نیست. اگر نمی‌توانید متنی را ارسال یا دریافت کنید، می‌توانید به فهرست ذیل برای حل متداول‌ترین مشکلات اپل واچ مراجعه کنید.

راه‌حل‌ها

  • مطمئن شوید گزینه‌های Do Not Disturb و Airplane mode در Control Center غیر فعال هستند.
  • مطمئن شوید به آیفون وصل هستید یا از گزینه‌ی دریافت سلولی روی اپل واچ برخوردارید. برای اپل واچ‌های مجهز به LTE، دستگاه آیفون جفت‌شده باید روشن باشد؛ حتی اگر در فاصله‌ی نزدیکی قرار ندارد.
  • با ارسال پیام از آیفون خود iMessage را بررسی کنید. این سرویس ممکن است غیر فعال شده یا مشکل از آیفون باشد.
  •   اپل پیشنهاد می‌کند فعال بودن iMessage را بررسی کنید. برای این کار به Settings > Messages بروید و iMessage را فعال کنید. سپس روی Send & Receive ضربه بزنید تا فرایند همگام‌سازی آغاز شود.
  • هنوز موفق نشدید؟ با رفتن به مسیر Settings > Messages > Send & Receive در آیفون از iMessage خارج شوید. در مرحله‌ی بعدی Apple ID > Sign Out را انتخاب کنید. اپل ری‌استارت iMessage را توصیه می‌کند. این کار را با رفتن به مسیر Settings > Messages و غیر فعال‌سازی و فعال‌سازی مجدد iMessage انجام بدهید. پس از این مراحل یک بار دیگر وارد iMessage شوید.
  •   اپل واچ و آیفون خود را ری‌استارت کنید.
  • اگر باز هم موفق نشدید، به‌روزرسانی‌های معوقه را روی هر دو دستگاه بررسی کنید.

مشکلات پیام‌رسان

مشکلات اپلیکیشن

یکی از مزایای اپل واچ، مجموعه‌ی وسیع اپلیکیشن‌های آماده به نصب است؛ اما این اپلیکیشن‌ها ممکن است گاهی بدون هیچ هشدار قبلی دچار خرابی شوند. خوشبختانه راه‌حل ساده‌ای برای رفع این مشکلات وجود دارد.

راه‌حل‌ها

  • در درجه‌ی اول باید به‌روزرسانی‌های معوقه‌ی مربوط به اپلیکیشن را بررسی کنید. سپس به اپ استور ساعت و به مسیر Account > Updates بروید. تمام به‌روزرسانی‌های موجود را نصب کنید. بعد از این مرحله اپلیکیشن را باز کنید.
  • اگر مشکل حل نشد، اپلیکیشن را uninstall کنید. برای حذف اپلیکیشن‌ها دکمه‌ی دیجیتال کرون را فشار بدهید. با فرض اینکه صفحه‌ی نمایش در حالت grid است؛ آیکن اپلیکیشن مورد نظر را نگه دارید تا وقتی که به حالت لرزان درآید. سپس روی دکمه‌ی delete و Delete App ضربه بزنید. اگر از نمای list استفاده می‌کنید، اپلیکیشن را به سمت چپ بکشید و سپس دکمه‌ی قرمز delete را انتخاب کنید.
  • برای حذف اپلیکیشن‌ها از آیفون، در اپلیکیشن Watch به مسیر My Watch > Installed on Apple Watch بروید. سپس اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب و Show on Apple Watch را از حالت انتخاب خارج کنید.
  • بعد از حذف اپلیکیشن، آن را دوباره نصب کنید.

مشکلات اپلیکیشن در اپل واچ

مشکلات سرعت اپل واچ

بعید است اپل واچ سری ۶ در اوایل عمر علائمی از کندی نشان بدهد؛ اما مدل‌های قدیمی‌تر معمولا گاهی دچار کاهش سرعت می‌شوند. تأخیر‌های نرم‌افزاری یکی از متداول‌ترین مشکلات مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ است. در ادامه روش‌هایی برای حل این مشکل ارائه شده‌اند:

راه‌حل‌ها

  • ساده‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل سرعت ریبوت اپل واچ است. حتی اگر اپل واچ سری ۶ دارید، بهتر است گاهی دستگاه خود را ریبوت کنید.
  • اگر از مدل قدیمی‌تر اپل واچ استفاده می‌کنید، بهتر است انیمیشن‌های watchOS را غیر فعال کنید. برای این کار اپلیکیشن Watch را روی آیفون باز کتید و به مسیر My Watch > General > Accessibility بروید. در این مسیر Reduce Motion را فعال کنید. به این ترتیب سرعت واچ افزایش پیدا می‌کند و عمر باتری اندکی بهبود می‌یابد.
  • اپل واچ محتوای اپلیکیشن‌ها را در پس‌زمینه واکاوی می‌کند؛ اما این فرایند در بسیاری از موقعیت‌ها بر سرعت دستگاه تأثیر می‌گذارد. در نتیجه اگر نمی‌خواهید اپلیکیشن خاصی از این ویژگی استفاده کنید بهتر است آن را غیر فعال کنید. برای این کار اپلیکیشن Watch را روی آیفون باز و مسیر General > Background App Refresh را انتخاب کنید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید اپلیکیشن‌های غیر ضروری یا کل این قابلیت را غیر فعال کنید.
  • نیازی به اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه ندارید؟ می‌توانید آن‌ها را در اپل واچ ببندید. برای این کار دکمه‌ی جانبی اپل واچ را فشار بدهید و سپس از دیجیتال کرون برای اسکرول در میان اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. برای بستن یک اپلیکیشن خاص آن را از راست به چپ بکشید و دکمه‌ی قرمز را برای بستن آن فشار بدهید.
  • اگر باز هم با مشکل سرعت روبه‌رو شدید می‌توانید دستگاه خود را ری‌استارت کنید. به این منظور به بخش Settings اپل واچ و مسیر General > Reset > Erase All Content and Settings بروید.

مشکلات سرعت اپل واچ

مشکلات بند اپل واچ

بندهای اپل‌واچ هم ممکن است دچار خرابی یا مشکل شوند. خوشبختانه می‌تواند این بندها را به‌آسانی جایگزین کرد. اپل واچ و بندهای آن در ایالات متحده دارای ضمانت محدود یک ساله هستند که شامل آسیب‌های ناشی از حادثه نیست.

مشکلات Apple Pay

اگر در کار با اپل پی به مشکل برخورد کردید اولین قدم، ریبوت دستگاه است. اگر باز هم مشکلتان حل نشد می‌توانید مراحل ذیل را امتحان کنید.

راه‌حل‌ها

  • برای حل مشکلات اپل پی از آیفون استفاده کنید. اگر این سرویس روی ساعت عمل نکرد احتمالا مشکل از ساعت است.
  • کارت را از اپل واچ حذف کنید. برای این کار اپلیکیشن Watch را در آیفون باز کنید و سپس از مسیر My Watch > Wallet & Apple Pay کارت خود را انتخاب کنید و روی Remove This Card ضربه بزنید.
  • می‌توانید کارت را به‌صورت مستقیم از پل واچ با انتخاب اپلیکیشن Wallet و انتخاب کارت و کلیک روی Delete حذف کنید.
  • حالا سعی کنید کارت را دوباره اضافه کنید. برای این کار باید به اپلیکیشن Watch در آیفون و تب My Watch بروید. سپس به مسیر Wallet & Apple Pay > Add Credit or Debit Card بروید و داده‌های مرتبط را وارد کنید. سپس روی Next کلیک کنید و منتظر بررسی بانکی بمانید. پس از تکمیل می‌توانید از کارت استفاده کنید.
  • اگر با مشکلاتی درباره‌ی یک کارت مشخص روبه‌رو شدید سعی کنید از کارت دیگری استفاده کنید.

***

اگر با مشکلاتی غیر از فهرست فوق روبه‌رو شدید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. 

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید