شایعه: ساعت هوشمند فیسبوک در تابستان ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تازه‌ترین اخبار، ساعت هوشمند فیسبوک دارای صفحه‌نمایش جداشدنی با دو دوربین برای تماس ویدئویی و ثبت تصاویر بدون نیاز به گوشی هوشمند است.
تبلیغات

به نقل از Engadget، جزئیاتی درباره‌ی ساعت هوشمندی منتشر شده است که گفته می‌شود فیسبوک در حال ساخت آن است. گام بعدی فیسبوک در زمینه‌ی سخت‌افزار خواهد بود و بر اساس شایعات، ساعت مذکور به یک صفحه‌نمایش با دو دوربین و احتمالا قاب فولادی ضد زنگ جداشونده مجهز خواهد بود تا بتوان از آن برای ثبت عکس‌ و فیلم‌ استفاده کرد.

به گزارش The Verge، کاربر این ساعت هوشمند خواهد توانست تصاویر خود را در تمام سرویس‌ها‌ی فیسبوک شامل اینستاگرام به‌ اشتراک بگذارد. طبق اخبار منتشرشده، نمایشگر دارای یک دوربین جلو برای تماس‌ ویدئویی و یک دوربین عقب با رزولوشن 1080p با فوکوس خودکار خواهد بود که می‌تواند برای ثبت تصاویر هنگام جدا شدن قاب فولاد ضد زنگ از مچ دست استفاده شود.  احتمال دارد لوازم جانبی شخص ثالثی وجود داشته باشد که بتوان برای اتصال دوربین به مواردی مانند کوله‌پشتی استفاده کرد.

ساعت هوشمند فیسبوک احتمالا مانیتور ضربان قبل خواهد داشت و از فناوری اتصال LTE پشتیبانی خواهد کرد. کسانی که این ساعت را خریداری می‌کنند، لزوما مجبور نخواهند بود آن را به گوشی هوشمند خود متصل کنند. ساعت مذکور احتمالا از نسخه سفارشی اندروید بهره خواهد برد و یک برنامه‌ی تلفن همراه نیز در آن وجود خواهد داشت.

بر اساس شایعات، در نسخه‌های بعدی این ساعت که گفته می‌شود در حال تولید است، راهی برای ارتباط با عینک واقعیت افزوده‌ای که فیسبوک به‌صورت علنی از آن یاد کرده است، ارائه خواهد شد. 

فیسبوک قصد دارد نسخه اول ساعت را تابستان ۲۰۲۲ عرضه کند و در حال حاضر روی نسل‌های دوم و سوم برای سال‌های بعدی کار می‌کند. هنوز قیمت اولین ساعت هوشمند فیسبوک مشخص نیست؛ اما احتمالا حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود. البته احتمال دارد فیسبوک به‌طور کلی ساعت را به مرحله‌ی تولید نرساند؛ زیرا دستگاه هنوز به تولید آزمایشی نرسیده و حتی نام رسمی به آن نسبت داده نشده است.

فیسبوک طی سال‌های گذشته موفقیت‌های سخت‌افزاری متفاوتی داشته است. به‌ نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی Oculus عملکرد خوبی دارد؛ اما به‌گونه‌ای نبوده است که بازار را تکان بدهند. از طرف دیگر ورود کوتاه فیسبوک به دنیای گوشی‌ هوشمند در کنار HTC شکست بزرگی بود و بر اساس گزارش‌ها تنها حدود ۱۵ هزار دستگاه HTC First به‌ فروش رفته است.

اندرو بوسورث، نایب رئیس واقعیت افزوده و مجازی فیسبوک، به آخرین گزارش در توییتر پاسخ داد؛ اما تولید و عرضه‌ی ساعت هوشمند را نه تأیید کرد و نه انکار.

بوسورث نوشت: «ما گفته‌ایم می‌خواهیم عینک AR واقعا مفید واقع شود و در حال سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی هستیم که باعث خواهد شد این تعامل طبیعی‌تر و بصری‌تر شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات