هواوی ساعت هوشمندی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون معرفی خواهد کرد

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در نظر دارد ساعت‌ هوشمندی با ویژگی‌هایی مانند سنجش فشار خون را احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی و سپس به بازار عرضه کند.
تبلیغات

امروزه ساعت‌های هوشمند با رصد پارامترهایی نظیر ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب و موارد دیگر به ابزاری مفید برای پایش سلامتی تبدیل شده‌اند؛ اما اندازه‌گیری فشار خون که فاکتوری مهم برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود، تاکنون در کمتر ساعت هوشمندی ارائه شده است. حال، هواوی اعلام کرده که از نیمه دوم سال جاری میلادی، ساعت هوشمندی با قابلیت اندازه‌گیری فشارخون عرضه می‌کند.

GSMArena گزارش می‌دهد فشارخون یکی از مهم‌ترین پارامترهای سلامتی است که پایش مستمر آن می‌تواند فرد را از حیث تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری موارد دیگر آگاه سازد. در همین راستا، یکی از مدیران هواوی در صفحه ویبوی خود اعلام کرد که ساعت هوشمند آینده این شرکت به قابلیت اندازه‌گیری فشارخون مجهز خواهد بود. با این ساعت هوشمند هواوی خواهید توانست ضمن دریافت گزارشی از سطح فشار بالا و پایین خون، در هر لحظه و به‌صورت دائمی، مقدار فشارخون خود را بررسی و در صورت بروز نشانه‌هایی از احتمال بیماری، هشدارهای مربوطه را دریافت کنید.

ساعت هوشمند جدید هواوی

پست ویبو که توسط مدیر بخش گوشی های هواوی منتشر شده، حاکی از آن است که ساعت‌ هوشمند مذکور در حال حاضر مراحل تست عملکرد پزشکی و ثبت نهایی را می‌گذراند. هدف از انجام این تست‌ها، حصول اطمینان از عملکرد دقیق دستگاه پیش از عرضه عمومی آن‌ها است.

گام بعدی هواوی؛ اندازه‌گیری هوشمند دمای بدن و گرفتگی عروق

اندازه‌گیری فشارخون تنها پارامتری نیست که هواوی برای افزودن آن، مطالعات ویژه را آغاز کرده است. دو پروژه دیگر هواوی، مطالعه‌ی رابطه سلامتی و دمای بدن و اندازه‌گیری هوشمند آن و تحقیقات غربالگری بیماری‌های عروق کرونر قلب است. به‌همین‌دلیل، می‌توان انتظار داشت که این ویژگی‌های کاربردی نیز در آینده‌ای نزدیک در محصولات هواوی ظاهر شوند.

به نظر می‌رسد هواوی با افزودن چنین قابلیت‌هایی قصد دارد حضور خود را در صنعت ابزارهای پوشیدنی هوشمند با رویکرد پزشکی پررنگ‌تر کند. طبق گزارش‌های منتشرشده، ساعت هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشارخون در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ (قبل از دی‌ماه ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد. رونمایی از این ساعت هوشمند می‌تواند نام هواوی را بار دیگر در زمره خلاق‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مطرح کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات