کفش Go FlyEase نایکی با ویژگی خاص برای ناتوانی جسمی رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نایکی کفشی با نام Go FlyEase معرفی کرده است که برای پوشیدن آن هیچ نیازی به دست ندارید. این کفش با لولایی ویژه در دو حالتِ کاملا بسته یا کاملا باز قرار می‌گیرد.
تبلیغات

هدف اصلی نایکی از رونمایی گو فلای ایز (Nike Go FlyEase)،‌ پشتیبانی بهتر از ورزشکارانی است که با ناتوانی جسمی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ بااین‌حال بررسی دقیق نشان می‌دهد که این کفش نایکی واقعا به درد همه‌ی ورزشکاران می‌خورد. براساس گزارش تک‌اسپات، Go FlyEase نایکی کاملا آماده است تا به‌ رقابت مستقیم کفش‌های بدون بند نظیر Crocs برود که به‌صورت خودکار با اندازه‌ی پای کاربر تطبیق پیدا می‌‌کنند.

تک‌اسپات می‌گوید Go FlyEase نایکی که دوشنبه‌ی این هفته با طراحی رادیکال معرفی شده است، جذابیت خاصی دارد و برای پوشیدن آن هیچ نیازی به استفاده از دست پیدا نمی‌کنید. گو فلای ایز در واقع نخستین کفش کاملا آزاددست (Handsfree) نایکی محسوب می‌شود. 

نایکی Go FlyEase از لولای دوحالته بهره می‌گیرد که به‌ همراه مکانیسم کشنده‌ی FlyEase، باعث می‌شوند این کفش بتواند در دو حالت کاملا متفاوت باز یا بسته قرار بگیرد. در حالت عادی کفش نایکی در حالت باز قرار دارد؛ در این شرایط به‌سادگی پای خود را درون کفش می‌گذارید و پاشنه را به‌ سمت پایین فشار می‌دهید تا لولا به ‌حرکت دربیاید و Go FlyEase در حالت کاملا بسته قرار بگیرد. وقتی قصد داشتید کفش را از پا بیرون بیاورید، پای مخالف خود را روی بخش پشتی کفش فشار می‌دهید تا کفش در حالت باز قرار بگیرد.

پوشیدن و درآوردن کفش نایکی گو فلای ایز / Nike Go FlyEase

این کفش‌ نایکی بخشی از محصولات خانواده‌ی FlyEase است که ۲۰ نوع کفش را شامل می‌شود. تمامی این کفش‌ها به‌سادگی قابل ‌پوشیدن هستند. Nike Go FlyEase از روز ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۷ بهمن ۱۳۹۹) در شماری از فروشگاه‌های منتخب نایکی عرضه می‌شود. عرضه‌ی گسترده‌تر این کفش در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتد.

قیمت کفش فعلا مشخص نیست؛ اما CNBC می‌گوید برای تهیه‌ی Go FlyEase باید ۱۲۰ دلار پرداخت کنید. با این برچسب قیمتی، Go FlyEase اندکی گران‌تر از کفش‌های مشابه نظیر Crocs است؛ اما جذابیتی بیشتر از آن‌ها دارد و جامعه‌ی متفاوتی را هدف قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات