اپل ممکن است وظیفه‌ موتور هپتیک در اپل واچ را به باتری منتقل کند

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جدیدترین پتنت خود، به‌تفصیل چگونگی ساخت نوعی باتری به‌منظور حذف موتور هپتیک اپل واچ و ارائه‌ی بازخورد لمسی به کاربران را شرح می‌دهد.
تبلیغات

بنابر گزارش اپل‌اینسایدر و جدیدترین پتنت اپل، غول دنیای فناوری به‌دنبال گزینه‌ای است تا با حذف کامل موتور بازخورد لمسی، ساعت مچی آینده‌اش را نازک تر کند. بااین‌حال، ازآنجاکه بازخورد لمسی برای تجربه کاربر ضروری است، اپل می‌کوشد این وظیفه را به باتری اپل واچ منتقل کند؛ به‌طوری‌که اختلالی در فرایند بازخورد لمسی ایجاد نشود. با حذف موتور هپتیک، اپل ممکن است فضای اشغال‌شده را آزاد و باتری را بزرگ‌تر کند و درنهایت، عمر باتری را بهبود بخشد. افزون‌براین، باتری می‌تواند در نقش این قطعه‌ی مکانیکی به‌‌خوبی ظاهر شود.

اختراع ثبت‌شده اپل در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده با عنوان «دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل مجهز به بازخورد لمسی با یک عنصر باتری متحرک» آخرین تلاش‌های اهالی کوپرتینو را برای جایگزینی موتور هپتیک نشان می‌دهد. پیش‌ازاین، اپل استفاده از بند اپل واچ و اصلاح سیم‌پیچ شارژ را برای انجام همان کار بررسی کرده بود. بااین‌حال، تمامی آن‌ها بر اصلی واحد متمرکز بوده‌اند. اپل به‌دنبال دستیابی به مؤلفه‌ای است که به بازخورد لمسی منجر می‌شود و درعین‌حال، بهره‌وری بیشتری به‌ارمغان می‌آورد.

پتنت اپل مرتبط با موتور هپتیک اپل واچ

اپل سند اختراعش را با این مضمون شروع می‌کند: «به‌طور سنتی، دستگاه‌های الکترونیکی شامل یک یا چند دکمه یا سوئیچ الکترومکانیکی برای تشخیص فرامین ورودی هستند. برخی از دستگاه‌ها از حسگر لمسی یا صفحه‌ی حساس به لمس برای دریافت این فرامین بهره می‌گیرند. بااین‌حال، حسگرهای لمسی معمولاً فاقد بازخورد مکانیکی برای هشدار به ثبت فرامین هستند.» درواقع، سیستم پیشنهادی اپل به دستگاهی لمسی باز می‌گردد که عنصری از باتری را به‌منظور تولید پالس یا لرزش ملموس در امتداد سطح خارجی دستگاه هدایت می‌کند. این به‌معنای داشتن باتری است که از نظر الکتریکی به نمایشگر متصل شده است و مونتاژ سیم‌پیچ محسوب می‌شود که برای القای حرکت نوسانی، عنصر باتری را به‌موازات نمایشگر برای تولید خروجی هپتیک پیکربندی می‌کند.

سیستم پیشنهادی اپل علاوه‌براینکه به‌طور بالقوه نیاز به موتور هپتیک جداگانه را برای صرفه‌جویی در فضای داخلی ساعت هوشمند خود ازبین می‌برد، این امکان را فراهم می‌کند که اپل به‌منظور دیگری از این فضا استفاده کند. به‌طور خاص، کوپرینیویی‌ها اشاره می‌کنند که درحال‌حاضر، عنصر باتری ساعت ممکن است ظرفیت کمی داشته باشد که باعث کاهش باتردهی می‌شود.

پتنت اپل مرتبط با موتور هپتیک اپل واچ

تاکنون، تمرکز بیشتر موارد ثبت اختراع مربوط به اجزای فیزیکی با مضمون پیمایش آن برای کارایی باتری معطوف بوده است. هرچه جرم دستگاه هپتیک کمتر باشد، ممکن است موتور هپتیک برای تولید همان خروجی بازخورد لمسی نیاز بیشتری به حرکت‌دادن جرم داشته باشد. برای مثال، این احتمال وجود دارد که پیمایش جرم به‌منظور همان مقدار از خروجی لمسی دو برابر بیشتر باشد؛ بنابراین، موتور هپتیک کنونی هم به‌واسطه‌ی ابعادش و هم به‌دلیل نیاز به حرکت، فضای بیشتری اشغال می‌کند. حتی هنگامی که برای قراردادن باتری بزرگ‌تر، ابعاد موتور کوچک‌تر شود، فضای اضافی موردنیاز برای جابه‌جایی جرم دستگاه هپتیک ممکن است فضای موجود را برای ابعاد باتری محدود کند.

در مستندات اختراع مذکور آمده است که عنصر باتری بزرگ‌تر ممکن است به دستگاه لمسی کوچک‌تری نیاز داشته باشد که می‌تواند جرم را به‌اندازه‌ی کافی منتقل کند تا بتواند خروجی لمسی را با اندازه دلخواه تولید کند. به‌عبارت‌دیگر، اپل در تلاش برای ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای تعادل بین اندازه و عملکرد است. اختراع یادشده به شش مخترع، ازجمله اریک جی دی‌یونگ تعلق می‌گیرد. کارهای مرتبط قبلی او شامل اختراعی است که روش‌های استفاده از بند اپل واچ برای تهیه باتری‌های مخفی را پوشش می‌دهد.

اپل هر هفته اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات دلخواه واحد تحقیق‌و‌توسعه شرکت‌ها محسوب می‌شود؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه‌ی آن در محصول یا خدمات آینده به‌حساب نمی‌آید. طبیعتا این امر درباره‌ی بسیاری از پتنت‌های مرتبط با اپل واچ نیز صدق می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات