ساعت Gen 5 LTE فسیل با قیمت ۳۴۹ دلار رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ساعت Gen 5 LTE فسیل برپایه‌ی پلتفرم Gen 5 Wear OS تولید شده است. این ساعت ۳۴۹ دلاری طراحی جالبی دارد و از LTE پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

فسیل اعلام کرد برای نخستین‌بار، ساعتی هوشمند با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE تولید کرده است. این ساعت هوشمند با نام Fossil Gen 5 LTE شناخته می‌شود و همان‌طور‌که از نام نسبتا خسته‌کننده‌اش می‌توان برداشت کرد، برپایه‌ی پلتفرم نسل پنجمی ور او اس (Gen 5 Wear OS) فسیل ساخته شده است. این یعنی ساعت Gen 5 LTE از بسیاری از همان قابلیت‌هایی برخوردار است که ساعت‌های هوشمند فسیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون داشته‌اند و احتمالا عملکردش نیز شبیه به آن‌ها خواهد بود. ساعت جدید فسیل با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار می‌آید و از بهار پیش رو، امکان خرید آن در ایالات متحده‌ی آمریکا وجود خواهد داشت. 

اصلی‌ترین مشخصه‌ی ساعت Gen 5 LTE فسیل پردازنده‌ی به‌کاررفته در آن است. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۳۱۰۰ کوالکام (Snapdragon 3100) به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند است که بتواند تا حد زیادی فرایند پردازش نرم‌افزار ور OS را انجام دهد. بااین‌حال، ساعت‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۳۱۰۰ معمولا در زمینه‌ی شارژدهی مشکل دارند.

براساس گزارش خبرگزاری ورج، ساعت‌های مجهز به این تراشه معمولا با هر بار شارژ نهایتا یک روز دوام می‌آورند. نبود پردازنده‌ی جدیدتر اسنپدراگون ۴۱۰۰ کوالکام در ساعت Gen 5 LTE اتفاقی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد؛ البته اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، استفاده از اسنپدراگون ۴۱۰۰ هنوز چندان مرسوم نشده و فعلا روی TicWatch Pro 3 قرار داده شده است.

مصرف انرژی ساعت‌های مجهز به سیستم‌عامل ور OS زیاد است و فسیل می‌گوید برای مقابله با پرمصرف‌بودن نرم‌افزار ور OS، چهار حالتِ ازپیش‌تعیین‌شده برای مصرف انرژی Gen 5 LTE در نظر گرفته است. این حالت‌ها بر‌اساس نیازهای شما، برخی از قابلیت‌‌ها را روشن و برخی دیگر را خاموش می‌کنند تا درمجموع شارژدهی محصول بهبود پیدا کند.

Gen 5 LTE به حسگرهای متنوعی برای پایش ضربان قلب، GPS و تشخیص ارتفاع و تشخیص نور محیط مجهز و در آن، از یک اسپیکر نیز استفاده شده است. فسیل می‌گوید اگر ساعت را به مچ ببندید و شنا کنید، آب وارد اسپیکر نمی‌شود.

ساعت Gen 5 LTE در دو رنگ مشکی یا رزگلد و صرفا در یک اندازه (۴۵ میلی‌متر)‌ به بازار می‌آید. این ساعت از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند و این پشتیبانی صرفا به اپراتور آمریکایی ورایزن و تماس و پیامک با سیستم Number Share آن محدود است. 

کاربران اندرویدی که به‌دنبال ساعت‌های هوشمند مجهز به فناوری LTE می‌گردند، گزینه‌های مطلوب زیادی در‌دسترس ندارند؛ به‌همین‌دلیل، احتمالا Gen 5 LTE ‌هنگام عرضه به بهترین ساعت LTE برای کاربران اندرویدی تبدیل خواهد شد. برای فهمیدن نحوه‌ی عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۳۱۰۰ و البته شارژدهی محصول، پیشنهاد می‌کنیم منتظر بررسی Gen 5 LTE در رسانه‌های معتبر بمانید. 

اگر به LTE نیاز ندارید، فسیل محصولات دیگری نیز دارد که ممکن است توجه شما را جلب کند. این شرکت به‌تازگی مدل جدید ساعت‌های سری Michael Kors را نیز رونمایی کرده که مبتنی‌بر ور OS هستند و با نام Michael Kors Access Gen 5E شناخته می‌شود. Michael Kors Access Gen 5E برچسب قیمت ۲۵۰ دلار را یدک می‌کشد و در دو مدل به بازار می‌آید: Darci با سه رنگ و MKGO با چهار رنگ. 

آخرین محصول جدید فسیل مربوط به خانواده‌ی Skagen است. این ساعت جدید در دسته‌ی ساعت‌های هوشمند هیبریدی جای می‌گیرد و از پلتفرم نرم‌افزاری ساده‌تر فسیل استفاده می‌کند. ساعت ۱۹۵ دلاری Skagen Jorn Hybrid HR دکمه‌های کناری فیزیکی دارد و در مدل‌های ۳۸ یا ۴۲ میلی‌متری و چندین رنگ به بازار عرضه می‌شود. 

ساعت Skagen Jorn Hybrid HR با هر بار شارژ می‌تواند نهایتا دو هفته دوام بیاورد و در طول این زمان، همچنان قابلیت‌های پایه‌ای مربوط به ساعت‌های هوشمند را انجام دهد. این ساعت هوشمند می‌تواند ضربان قلب را اندازه بگیرد و نوتیفیکیشن‌ها را به‌نمایش بگذارد و تعداد قدم‌ها را بشمرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات