Wristcam، بند ۲۹۹ دلاری اپل واچ مجهز به دوربین و فضای ذخیره‌سازی معرفی شد

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
Wristcam یک بند ۲۹۹ دلاری اپل واچ است که امکان عکاسی و برقراری تماس ویدئویی را به‌صورت مستقیم ازطریق ساعت و بدون اتکا به قابلیت تصویربرداری آیفون فراهم می‌کند.
تبلیغات

روز گذشته از پتنت جدید اپل مبنی بر استفاده از باتری درون بندهای اپل واچ به منظور افزایش شارژدهی آن گفتیم. حال پس از پنج سال توسعه بالاخره Wristcam به‌عنوان اولین بند مجهز به دوربین برای اپل واچ رونمایی شده است که یک باتری نیز در بطن خود دارد. تاکنون از اپل واچ صرفا به‌عنوان ابزار راه‌اندازی دوربین آیفون از راه دور استفاده می‌شد؛ اما بند جدید اپل واچ به کاربران امکان می‌دهد که با ساعت هوشمند خود عکس بگیرند، فیلم‌برداری کنند و در نهایت از آن برای برقراری تماس ویدئویی استفاده کنند.

بند ریست‌کم در سال ۲۰۱۶ برای نخستین‌بار معرفی شد و ثبت سفارش برای آن نیز در همان زمان آغاز شد. شرکت سازنده با اپل همکاری نزدیکی برقرار کرد تا بتواند محصول خود را هرچه بهینه‌تر برای اپل واچ‌ها عرضه و البته مجوز «ساخته شده برای ساعت اپل» را نیز دریافت کند.

سخت‌افزار دوربین بند Wristcam را یک ماژول ۸ مگاپیکسلی برای تصویربرداری محیطی و یک ماژول ۲ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های پرتره تشکیل می‌دهد. همچنین با استفاده از این دوربین می‌توان بدون نیاز به آیفون، عکاسی و فیلم‌برداری کرد.

اولین بند اپل واچ مجهز به دوربین / Wristcam

ریست‌کم برای عکس‌برداری سریع به یک دکمه، دقیقا زیر دوربین دوم مجهز شده است که با لمس طولانی فیلم‌برداری را آغاز می‌کند و با دوبار لمس به دوربین عکس‌برداری منتقل می‌شود. این بند برای اتصال به اپل واچ از بلوتوث 5.0 و استاندارد Wi-Fi پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توان آن را به‌صورت مستقل از آیفون استفاده کرد.

با وجود قابلیت استفاده‌ی مستقل، شرکت سازنده اپلیکیشن‌های ویژه‌ای‌ را برای اپل واچ و آیفون منتشر کرده است که امکان استفاده از دستگاه‌های یادشده به‌عنوان منظره‌یاب با گالری را فراهم می‌آورد. همچنین این برنامه‌ها امکان اشتراک‌گذاری فیلم و عکس‌ها را از طریق هر برنامه یا سرویس متصل به اپل، از جمله اکثر شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کنند. ریست‌کم امکان برقراری تماس تصویری، ضبط و اشتراک‌گذاری پیام‌های ویدیویی با سایر کاربران و گفتگوی ویدئویی به‌صورت بی‌درنگ را نیز فراهم می‌سازد.

طبق ادعای Wristcam این بند هوشمند داری یک باتری داخلی است که تمام روز را دوام خواهد آورد و یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی آن را قادر به ذخیره‌سازی بیش از یک ساعت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل یا ثبت هزاران تصاویر می‌کند. ریست‌کم به‌صورت خودکار می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های جدید را با آیفون همگام‌سازی کند و نوعی پشتیبان‌گیری و دسترسی سریع‌تر به محتوای ضبط شده را در اختیار کاربران قرار دهد. از دیگر مشخصات Wristcam می‌توان به وزن ۲۳ گرمی‌اش، امکان تعویض بند، مقاومت در برابر نفوذ آب تاعمق یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه اشاره کرد.

بند هوشمند Wristcam از اپل واچ نسل اول به بعد پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها برای اپل واچ سری ۴ به بعد بهینه شده است و با قیمت ۲۹۹ دلار و بند تکی آن با قیمت ۴۹ دلار از هم‌اکنون دردسترس قرار دارد.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات