بررسی وضعیت کاربر در دوران بارداری با ساعت هوشمند گارمین

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت گارمین قصد دارد قابلیت بررسی وضعیت کاربران باردار را به ساعت های هوشمند خود و اپلیکیشن Connect اضافه کند.
تبلیغات

ساعت‌ هوشمند در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی دنیا تبدیل شده‌ است. این دستگاه می‌تواند کارهای بسیار بیشتری نسبت به یک ساعت معمولی انجام دهد؛ از جواب دادن پیام‌ها گرفته تا بررسی ضربان قلب، همگی در دسته‌ کارهایی قرار می‌گیرند که ساعت‌ هوشمند توانایی انجام دادن آن را دارد. می‌توان گفت به‌همین‌دلیل، رقابت سختی در بازار تولید این نوع گجت وجود دارد که در آن، اپل و سامسونگ تمام تلاششان را برای بهتر بودن از بقیه شرکت‌ها می‌کنند. در این میان شرکتی به‌ نام گارمین (Garmin) وجود دارد که به‌تازگی در حال اضافه کردن یک قابلیت جدید و جالب به ساعت هوشمند خود است.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده از محصولات آینده‌ی این شرکت، گارمین قصد دارد قابلیتی برای بررسی وضعیت بارداری بانوان به ساعت‌های هوشمند خود و اپلیکیشن Connect اضافه کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد علائم مربوط به بارداری مانند خستگی را ردیابی و روند پیشرفت آن‌ها را نسبت به موعد مقرر کنترل کنند.

از آن‌جایی که فرد باردار دارای شرایط خاصی است، نمی‌توان از معیارهای عادی برای ارزیابی وضعیت او استفاده کرد؛ به‌همین‌دلیل، گارمین ویژگی‌های جدیدی به ساعت هوشمند خود اضافه می‌کند. این ویژگی به آن‌ امکان می‌دهد که به‌روزرسانی وضعیت تمرین ورزشی خود را متوقف کند؛ این بخش عموما از معیارهایی مانند میزان تمرین یک شخص برای طبقه‌بندی سطح تناسب اندام و پیشرفت شخصی کاربر استفاده می‌کند.

ساعت هوشمند گارمین

از تغییرات دیگری که قابلیت مذکور در ساعت هوشمند اعمال می‌کند، می‌توان به تنظیم هشدارهای ضربان قلب اشاره کرد؛ زیرا دوران بارداری می‌تواند ضربان قلب کاربر را افزایش یابد. همچنین کاربران می‌توانند هدف‌گذاری آب‌رسانی به بدن خود را متناسب با وضعیت فعلی تغییر دهند. با استفاده از یک برنامه اضافه، کاربران می‌توانند انقباضات حین زایمان را نیز کنترل کنند.

احتمالاً دلیل اضافه شدن قابلیت‌های مربوط به بارداری، انتقاد کاربران نسبت به نبود حالتی است که این افراد نیز بتوانند به‌درستی از ساعت هوشمند خود استفاده کنند. مشکل اصلی در بخش بررسی وضعیت تناسب اندام ساعت‌های هوشمند این است که با حالت فعلی کاربر سازگار نمی‌شود. برای مثال اگر دکتر به فردی گفته باشد باید برنامه‌های ورزشی خود را محدود کند، بازهم این دستگاه به او می‌گوید باید فعالیت خود را به حد نصاب روزانه برساند.

ساعت هوشمند گارمین

سواپنا کریشنا، یکی از دارندگان این گجت که با آن به مشکل برخورده بود، در سایت خبرگزاری فناوری Engadget از تجربه شخصی خود هنگام استفاده از ساعت هوشمند این‌گونه نوشت:

من نمی‌توانستم به این دستگاه بگویم درحال‌حاضر این سبک زندگی برای من سالم‌تر است و به‌همین‌دلیل، ساعت هوشمند من کاملاً بی‌فایده شده بود. علاوه‌براین، این دستگاه به یک منبع دائمی استرس و اضطراب تبدیل شده بود که مدام به من یادآوری می‌کرد که من می‌خواهم بیشتر از آن چیزی که عموما فعال هستم فعالیت داشته باشم.

پست‌هایی که در صفحه‌ی پیشنهاد‌ها Fitbit وجود دارند و به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردند، از این شرکت می‌خواهند تنظیمات بارداری را نیز در نظر بگیرد. شرکت Withings دارای یک دستگاه بررسی‌کننده وضعیت کاربر در دوران بارداری است که به او اجازه می‌دهد اضافه‌وزن خود را در این بازه‌ی زمانی زیر نظر داشته باشد. مدیر محتوای جهانی Withings، در سال ۲۰۱۸ به کریشنا گفت:

کمک به مردم در درک آنچه طبیعی است، آنچه می‌توانید انجام دهید و آنچه باید با یک پزشک در مورد آن صحبت کنید بسیار مهم است.

ویژگی حاملگی گارمین به کاربران امکان می‌دهد در طول بارداری از ساعت هوشمند استفاده کنند. سوزان لیمن، معاون رئیس بازاریابی جهانی مصرف‌کننده گارمین، در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت:

امیدواریم ویژگی ردیابی بارداری به زنان کمک کند تا درک کنند چگونه بارداری آن‌ها با سبک زندگی فعال و رفاه کلی آن‌ها ارتباط دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات