iFixit اپل واچ سری 6 را کالبدشکافی کرد

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کالبدشکافی اپل واچ سری 6 به‌دست مؤسسه‌ی iFixit نشان می‌دهد باتری این ساعت هوشمند درمقایسه‌با اپل واچ سری 5 اندکی بزرگ‌تر شده است. همچنین، در سری 6 قطعه‌ی مربوط ‌به فورس تاچ وجود ندارد.
تبلیغات

iFixit مؤسسه‌ای است که به‌طور کارشناسانه قطعات دستگاه‌های مختلف الکترونیکی را از یکدیگر جدا می‌کند. حال این مؤسسه در جدیدترین اقدام خود سراغ نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل، یعنی اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6) رفته و آن را کالبدشکافی کرده است تا نکاتی همچون حذف قابلیت فورس تاچ و باتری بزرگ‌تر و ابعاد باریک‌تر محصول را به ما نشان دهد.

اپل در رویداد Time Flies اعلام کرد یکی از قابلیت‌های جدیدی که اپل واچ سری ۶ ارائه می‌دهد، تخمین سطح اکسیژن خون است و ساعت برای دستیابی به این هدف، از حسگرهایی خاص استفاده می‌کند که در نسل‌های قبلی اپل واچ از آن‌ها استفاد نشده است. افزون‌بر حسگر تخمین سطح اکسیژن خون، اپل واچ سری ۶ تغییرات داخلی دیگری نیز به‌خود دیده است.

اپل واچ سری 6 کالبدشکافی شده در دست از نمای نیم رخ

نکته‌ی مهم دیگر این است که اپل هنگام معرفی سیستم‌عامل watchOS 7 اعلام کرد قابلیت فورس تاچ (Force Touch) ساعت‌هایش را به پایا‌ن راه می‌رساند. در همین زمینه، شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت قطعه‌ی سخت‌افزاری مربوط به قابلیت فورس تاچ را از اپل واچ سری ۶ حذف کند تا فضای بیشتری درون آن دردسترس قرار بگیرد.

قابلیت فورس تاچ به نمایشگر اپل واچ کمک می‌کرد تا تشخیص دهد کاربر با انگشت خود چقدر فشار به نمایشگر وارد می‌کند. سپس براساس میزان فشار، کارکرد خاصی ارائه می‌شد. قابلیت فورس تاچ از زمان عرضه‌ی نسل اول ساعت‌های سری اپل واچ در سال ۲۰۱۵، بخشی از این ساعت‌ها بوده است. در جدیدترین به‌روزرسانی واچ OS، ساعت‌های قدیمی فورس تاچ را از دست می‌دهند.

اپل قابلیتی مشابه را با عنوان 3D Touch در گوشی‌های سری آیفون استفاده کرد. 3D Touch را در آیفون 6s به‌بعد دیدیم که سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۸، غول کورپتینویی صنعت فناوری فرایند حذف 3D Touch را از آیفون‌ها آغاز و آن را با قابلیتی جدید به‌نام Haptic Touch جایگزین کرد.

موتور تپتیک ساعت اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ درمقایسه‌با اپل واچ سری ۵ باتری پرظرفیت‌تری دارد. همچنین به‌گفته‌ی iFixit، موتور تپتیک (Taptic Engine) اپل واچ سری ۶ از نسل قبل بزرگ‌تر شده است. طبق ‌اعلام مؤسسه‌ی iFixit، باتری مدل ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۶ ظرفیت ۱٫۱۷ وات‌ساعت دارد و ۳٫۵ درصد بزرگ‌تر است و باتری مدل ۴۰ میلی‌متری ۸٫۵ درصد بزرگ‌تر شده. با درنظرگرفتن ارائه‌ی عمر باتری ۱۸ ساعته‌ی ساعت سری ۶ (همان عمر اپل واچ سری ۵)، این میزان افزایش ابعاد باتری درخورتوجه است

در نظر داشته باشید که مدل‌های جدید اپل واچ نمایشگر روشن‌تری از نسل‌های قبل دارند و احتمالاً همین موضوع یکی از دلایل ارتقای ظرفیت باتری باشد. همچنین، این را هم در مدنظر قرار دهید که اپل واچ سری ۶ تراشه‌ی جدیدی به‌نام S6 دارد که برپایه‌ی A13 Bionic تولید شده است. این تراشه احتمالاً از تراشه‌ی به‌کاررفته در اپل واچ سری ۵ به انرژی بیشتری نیاز دارد.

پردازنده S6 ساعت اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

iFixit در کالبدشکافی اپل واچ سری ۶ متوجه شد که این ساعت اندکی باریک‌تر از سری ۵ است و ضخامتش به ۱۰٫۴ میلی‌متر می‌رسد؛ درحالی‌که ضخامت اپل واچ سری ۵،‌ ۱۰٫۷۴ میلی‌متر اعلام شده بود. iFixit می‌گوید کالبدشکافی حسگر تخمین سطح اکسیژن خون تقریباً غیرممکن است و تنها راهی که می‌شد آن را بررسی کرد، شکستنش بود.

اپل واچ سری ۶ پرچم‌دار ۲۰۲۰ اپل برای بازار پوشیدنی‌ها به‌حساب می‌آید که ازلحاظ ظاهری تغییر چندانی درمقایسه‌با دو نسل اخیر اپل واچ به‌خود ندیده و از همان طراحی محبوب استفاد می‌کند. اپل واچ سری ۶ که بند جدیدی با عنوان Solo Loop دارد، با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. کالبدشکافی کامل ساعت اپل واچ سری ۶ را می‌توانید در وب‌سایت رسمی iFixit مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات