هواوی واچ فیت با عمر باتری ۱۰ روزه رونمایی شد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هواوی واچ فیت، ساعت هوشمند جدیدی است که ۱۰ روز شارژدهی می‌کند، صفحه‌نمایش مستطیل‌شکل AMOLED دارد و انواع حالت‌های ورزشی را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

هواوی مدت‌ها است که در بازار گجت‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند و عموما توانسته محصولاتی به‌مرحله‌ی تولید برساند که عمر باتری بسیار خوبی دارند. این شرکت، پیش‌تر سابقه‌ی عرضه‌ی ساعت‌های اسپرتی مانند Watch GT 2 را در کارنامه خود دارد که در بین علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند با استقبال مناسبی مواجه شد. هواوی دستبندهای تناسب اندام هم تولید می‌کند که عموما قابلیت‌های ساده‌ای دارند و قیمت‌شان هم نسبتا پایین است؛ محصولاتی که از بین آن‌ها می‌توانیم به هواوی بند ۴ اشاره کنیم.

هواوی در راستای حضور جدی‌تر در بازار پوشیدنی‌ها، به‌تازگی هواوی واچ فیت (Huawei Watch Fit) را رونمایی کرده است که در دسته‌ی ساعت‌های هوشمند جای می‌گیرد. از مدت‌ها پیش، برخی شایعه‌ها درباره‌ی واچ فیت از گوشه‌وکنار شنیده‌ می‌شد که ظاهرا بسیاری از آن‌ها رنگ حقیقت به‌خود گرفته‌اند. واچ فیت به‌عنوان جدیدترین ساعت هوشمند هواوی به صفحه‌نمایش بزرگ مستطیل‌شکل مجهز شده و درکنار داشتن قابلیت‌های متنوع، ادعا می‌کند که شارژدهی بسیار خوبی دارد و می‌تواند تا ساعت‌ها دوام بیاورد. 

هواوی واچ فیت از صفحه‌نمایش ۱٫۶۴ اینچ AMOLED استفاده می‌کند

در هواوی واچ فیت از صفحه‌نمایش ۱٫۶۴ اینچ AMOLED استفاده شده که در همه‌ی لبه‌های آن شاهد خمیدگی جزئی هستیم. هواوی می‌گوید ساعت هوشمند جدیدش از «الیاف پلیمر بادوام» ساخته شده که درواقع منظور همان پلاستیک است. به‌علاوه در بخش کناری ساعت، یک دکمه دیده می‌شود.

هواوی واچ فیت در سه رنگ دردسترس قرار می‌گیرد و می‌توان آن را با چهار بند مختلف همراه کرد؛ تمامی این بندها از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند. در هواوی واچ فیت از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی با نام Lite OS استفاده شده است. در مشخصات فنی رسمی هواوی واچ فیت به تراشه‌ی به‌کاررفته در محصول اشاره‌ای نمی‌شود، بااین‌حال رسانه‌ی GSMArena می‌گوید اطمینان دارد که این تراشه، کرین A1 است.

رنگ بندی ساعت هواوی واچ فیت / Huawei Watch Fit

تمامی قابلیت‌هایی که از ساعت‌های هوشمند انتظار دارید، در هواوی واچ فیت حضور دارند؛ این قابلیت‌ها شامل مواردی مثل واچ‌فیس‌های قابل‌شخصی‌سازی (۶ عدد همیشه‌روشن)، ویدئوهای آموزشی، چندین حالت ورزشی، حسگر داخلی GPS، حسگر تعیین‌کننده‌ی سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) و حسگر ضربان قلب با کارکرد ۲۴ ساعته می‌شوند. هواوی واچ فیت دارای قابلیت بسیار جالبی است که با اتکا به آن می‌تواند تشخیص دهد در هر لحظه مشغول انجام چه نوع فعالیت ورزشی هستید.

Huawei Watch Fit توانایی نظارت روی خواب و چرخه‌ی قاعدگی را دارد

واچ فیت همچنین توانایی نظارت روی خواب و چرخه‌ی قاعدگی را دارد، برخی تمرینات ورزشی خاص را به‌منظور کاهش استرس به شما ارائه می‌‌دهد، توانایی نمایش تمامی اعلان‌های گوشی هوشمند را دارد و می‌توانید ازطریق آن پخش موسیقی را کنترل کنید.

افزون‌بر این‌ موارد، ساعت هوشمند جدید هواوی می‌تواند در نقش دکمه‌ی شاتر برای عکس‌گرفتن با گوشی ظاهر شود. در هواوی واچ فیت از فروشگاه آنلاین داخلی استفاده شده که شامل واچ‌فیس‌های متنوعی از شرکت‌های متفرقه است. حالت‌های ورزشی ارائه‌شده توسط ساعت شامل مواردی مثل دویدن،‌ شنا کردن و دوچرخه‌سواری می‌شوند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، گجت‌های پوشیدنی هواوی عموما دارای عمر باتری بسیار خوب هستند و واچ فیت از این قاعده پیروی می‌کند. هواوی به‌صورت رسمی اعلام می‌کند که به‌هنگام استفاده‌ی معمولی، واچ فیت توانایی ۱۰ روز شارژدهی دارد. به‌علاوه اگر به‌صورت سنگین از ساعت استفاده کنید، میزان شارژدهی به هفت ساعت می‌رسد. اگر به‌طور بی‌وقفه از GPS استفاده کنید، در عرض ۱۲ ساعت، شارژ باتری خالی می‌شود. این مدت‌زمان برای بسیاری از افراد، کافی است. 

یک زن با ساعت هوشمند هواوی واچ فیت / Huawei Watch Fit در محیط خارج از خانه

هواوی قصد دارد واچ فیت را در رنگ‌های مشکی (Graphite Black)، صورتی (Sakura Pink) و سبز (Mint Green) دردسترس مخاطبان قرار دهد. سه بند محصول نیز دارای همین رنگ هستند و یک بند اضافی با رنگ نارنجی (Cantaloupe Orange) نیز به کاربران ارائه می‌شود.

هواوی واچ فیت فعلا در شعبه‌ی امارت وب‌سایت هواوی دیده می‌شود و قیمتش مشخص نیست. گفته می‌شود قیمت هواوی واچ فیت قرار است روز سوم سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۳ شهریور ۱۳۹۹) مشخص شود. این درحالی است که رسانه‌ی NDTV قیمت نهایی محصول را ۳۹۹ درهم امارت (معادل تقریبا ۱۰۹ دلار) اعلام می‌کند. شایعه‌ای قدیمی می‌گوید که هواوی واچ فیت کمتر از ۱۵۰ دلار قیمت دارد. درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که هواوی تمایلی به عرضه‌ی واچ فیت در بازارهایی غیر از امارات هم دارد یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات