ساعت هوشمند وان‌پلاس به‌زودی رونمایی می‌شود

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قرار گرفتن ساعت هوشمند وان‌پلاس در وب‌سایت رگولاتوری IMDA باعث شده تا احتمال عرضه زودهنگام چنین محصولی قوت بگیرد.
تبلیغات

چندی است که اخبار و شایعات فروانی پیرامون ساعت هوشمند وان ‌پلاس شنیده می‌شود. درواقع بارها گزارش‌های متعددی منتشر شده که شرکت چینی، ساعت هوشمند نیز تولید می‌کند. اصولا وان‌پلاس به دلیل تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند بالارده مشهور است و ورود شرکت چینی به بازار گجت‌های پوشیدنی می‌تواند در نوع خود جالب و برای وان‌پلاس نیز چالش‌برانگیز باشد.

رسانه‌های خبری 9to5Google و 91Mobiles متوجه قرار گرفتن محصولی از شرکت چینی با نام «OnePlus Watch» (وان‌پلاس واچ) در وب‌سایت رگولاتوری IDMA شده‌اند. تنهااطلاعاتی که از محصول در دست ساخت وان‌پلاس داریم برخورداری آن از شماره مدل W301GB است و متاسفانه هیچ اشاره‌ای به جزئیات سخت‌افزاری، طراحی یا نرم‌افزاری گجت پوشیدنی وان‌پلاس نشده است.

بااین‌حال، چند دلیل وجود دارد که صحت گزارش‌های منتشرشده را تأیید می‌کند. در سال ۲۰۱۶ کارل پی، مدیرعامل سابق وان‌پلاس، پستی در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد که طراحی‌هایی از ساعت هوشمند را نشان می‌داد. در آن زمان، احتمال عرضه ساعت هوشمند قوت گرفت؛ اما تاکنون گجت پوشیدنی از وان‌پلاس عرضه نشده است.

دلیل چنین اقدامی نیز لغو شدن پروژه‌های مختلف وان‌پلاس عنوان شد. گویا سران شرکت چینی به این نتیجه رسیدند که تنها روی ساخت گوشی هوشمند مترکز شده و تمامی پروژه‌های غیر مرتبط با تلفن‌های هوشمند را لغو کردند. بااین‌حال، طی ماه‌های اخیر شاهد محصولات گسترده‌ای از وان‌پلاس بوده‌ایم که شامل ایرباد و حتی تلویزیون‌های هوشمند نیز می‌شود؛ بنابراین عرضه ساعت هوشمند غیرمنطقی به‌نظر نمی‌‌رسد.

ساعت هوشمند وان پلاس

در طرف دیگر، وان‌پلاس نیز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه BBK Electronics است؛ شرکتی که اوپو نیز از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود. اوپو چندی پیش، ساعت هوشمندی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور رونمایی کرد. با این حساب، دور از ذهن نیست که وان‌پلاس نیز اقدامی مشابه انجام دهد. چندی پیش نیز یکی از کارمندان سابق وان‌پلاس به رسانه تک‌رادار گفته است که شرکت چینی به مدت یک سال است که روی تولید ساعت هوشمند کار می‌کند.

درحالی‌که سیاست‌های وان‌پلاس طی سال‌های اخیر تغییر کرده و علاوه بر حضور در بازار گوشی‌های هوشمند بالارده، محصولاتی برای بازار میان‌رده و پایین‌رده نیز آماده می‌کند، حضور شرکت چینی در بازار ساعت هوشمند نیز گویا از اتفاقاتی خواهد بود که در آینده مشاهده می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات